Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 
Απάντηση του Ξ₯φυπουργού Ξ₯Ο€ΞΏΞ΄ΞΏΞΌΟŽΞ½, ΞœΞ΅Ο„Ξ±Ο†ΞΏΟΟŽΞ½ ΞΊΞ±ΞΉ Δικτύων ΞΊ. Νίκου Σηφουνάκη στην Ρπίκαιρη Ξ΅ΟΟŽΟ„Ξ·ΟƒΞ· της ΞΊΞ±Ο‚ ΞœΞ΅ΟΞ΅Ξ½Ο„Ξ―Ο„Ξ· (Νο 75)

 
ΘΕΜΑ: Επαναφορά των απ’ ευθείας δρομολογίων του ΟΣΕ από τη Δυτική Θεσσαλία προς Αθήνα

Υπάρχει ουσιώδης διαφορά στην εν γένει αντιμετώπιση του θέματος του ΟΣΕ από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και την Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Η ανερμάτιστη πολιτική των τελευταίων χρόνων έχει φθάσει τον οργανισμό στο χείλος του γκρεμού. Αναλογιστείτε ότι το 2004 το έλλειμμα ήταν της τάξης των 3.2 δις ευρώ και σήμερα ξεπερνάει τα 9 δις ευρώ.
Το 2004 για 9200 εργαζόμενους η δαπάνη μισθοδοσίας ήταν της τάξης των 240 εκ. ευρώ και 31.12.2008 με περίπου 7000 εργαζόμενους, δηλαδή με 2200 εργαζόμενους λιγότερους έφθασε τα 440 εκ. ευρώ.
Η προηγούμενη Κυβέρνηση είχε ως βασική πολιτική της την εκποίηση του ΟΣΕ, ενώ η παρούσα Κυβέρνηση έχει στόχο την σωτηρία του ΟΣΕ και την ανάδειξή του σε υγιές μέσο μεταφοράς που μπορεί ιδανικά να εξυπηρετήσει τους στόχους της πράσινης ανάπτυξης.
Αυτή είναι η αμετάκλητη θέση μας για όλους τους εποπτευόμενους Οργανισμούς. Να λειτουργούν με διαφάνεια – ανοικτές διαδικασίες. Να προτάσσουν το συμφέρον του Δημοσίου και όχι το Ιδιωτικό.
Η λογική περικοπής δρομολογίων στις περισσότερες περιπτώσεις, ήταν ενταγμένη στην λογική της πώλησης μέσω της απαξίωσης του ΟΣΕ. Εμείς θα επανεξετάσουμε μέσα σε ένα ορθολογικό πλαίσιο τα δρομολόγια με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας προσφερομένων υπηρεσιών ώστε να καταστεί ο σιδηρόδρομος ελκυστικό και ανταγωνιστικό μέσο μεταφοράς.
Μπορεί όμως ο καθένας να καταλάβει ότι δεν είναι δυνατόν να λαμβάνονται αποσπασματικά μέτρα, αλλά ότι θα πρέπει τα προβλήματα να επιλύονται με συνολικό τρόπο. Στα πλαίσια αυτά, θα δρομολογηθούν όλες οι αναγκαίες ενέργειες ώστε να αναδιαρθρωθεί και να εξυγιανθεί ο Όμιλος ΟΣΕ, με νέες Διοικήσεις, με νέο πνεύμα διοίκησης. Σύντομα θα αρχίσουν να λαμβάνονται όλα τα μέτρα που θα κριθούν χρήσιμα για την αναζωογόνηση του Σιδηρόδρομου.
Αναφέρουμε ότι τα δρομολόγια προς κάθε περιοχή της Ελλάδας θα αντιμετωπίζονται συνολικά και όχι αποσπασματικά, ώστε να έχουμε βέλτιστο συνδυασμό ζήτησης- διάθεσης τροχαίου υλικού-προσφοράς συνολικών υπηρεσιών. Όσον αφορά τα ελκυστικά για το κοινό δρομολόγια του ΟΣΕ που εξυπηρετούν την δυτική Θεσσαλία θα τονωθούν με τρόπο ορθολογικό, ώστε να επιτύχουμε σιδηροδρομική εξυπηρέτηση υψηλής ποιότητας και ασφάλειας.