Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 
Για την κατάσταση στην ακτοπλοΐα

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Με αφορμή τα όσα απαράδεκτα συμβαίνουν τις τελευταίες μέρες με τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια και την ταλαιπωρία των ταξιδιωτών και νησιωτών, ο Ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ και τ. Υπουργός Αιγαίου, Νίκος Σηφουνάκης, προέβη στην ακόλουθη δήλωση: «Δυστυχώς κανένας από τους αρμόδιους Κυβερνητικούς παράγοντες δεν φαίνεται ούτε να διδάχτηκε, ούτε να κατάλαβε τίποτα από την ταλαιπωρία χιλιάδων επισκεπτών και νησιωτών τα δύο τελευταία καλοκαίρια. Όμως αυτή την φορά, με απόλυτη ευθύνη των αρμόδιων Υπουργών, τα νησιά όχι μόνο έχουν απομονωθεί , αλλά φαίνεται να χάνουν και τα οφέλη της τουριστικής περιόδου , αφού ήδη παρατηρούνται ακυρώσεις κρατήσεων . Δυστυχώς οι αρμόδιοι Υπουργοί, δεν κατάλαβαν τίποτα και συνέχισαν να συμπεριφέρονται ως «μαθητευόμενοι μάγοι» και ως αδιάφοροι παρατηρητές των μεγάλων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα νησιά, εξαιτίας της τριτοκοσμικού τύπου παροχής υπηρεσιών που προσφέρουν οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Κανένας τους δεν φαίνεται να συνειδητοποιεί ότι οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις, είναι ο βασικός μοχλός για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της νησιωτικής Ελλάδας. Οι ευθύνες των αρμόδιων Υπουργών είναι τεράστιες. Εξαφάνισαν τις δρομολογημένες μελέτες και ακύρωσαν τον διαγωνισμό για την ναυπήγηση των νέων σκαφών που το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας είχε προκηρύξει. Με βάση την αξιόλογη μελέτη του Ελληνικού Ινστιτούτου Μεταφορών, η οποία είχε παραγγελθεί από το Υπουργείο Αιγαίου, την περίοδο της θητείας μου, θα έπρεπε ήδη από τον Ιούνιο του 2004 να έχει προχωρήσει η πραγματοποίηση διαγωνισμού για την προμήθεια του 1 από τα 8 υπερσύγχρονα σκάφη για τις άγονες γραμμές. Με βάση πάντα αυτή την μελέτη, αλλά και τα όσα συμφωνήθηκαν με την Ε.Ε., έπρεπε ήδη να εκτελούνται έστω και πιλοτικά δρομολόγια από σύγχρονα, ταχύτατα και ασφαλή πλοία σε τρεις μεγάλες άγονες γραμμές και να προχωρούν νέοι διαγωνισμοί για προμήθεια ή ναυπήγηση και νέων σύγχρονων πλοίων. Όμως αδιαφόρησαν στην προσπάθεια τους να εξυπηρετήσουν μικροκομματικές σκοπιμότητες. Συντηρούν με κρατικές επιδοτήσεις «ημέτερους πλοιοκτήτες» που διαθέτουν πεπαλαιωμένα σκάφη τα οποία σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των νησιωτών και των επισκεπτών και μεθοδεύουν την σύναψη μακροχρόνιων συμβάσεων σε παλαιά σκάφη, ενώ η συμφωνία με την Ε.Ε. αφορούσε μόνο τα καινούργια σκάφη. Η ανοχή των νησιωτών έχει πλέον εξαντληθεί».