Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 
Για τις Ξ΄Ξ·Ξ»ΟŽΟƒΞ΅ΞΉΟ‚ του Ξ₯πουργού Αιγαίου Ξ³ΞΉΞ± την ακτοπλοΐα

 

Ο Ευρωβουλευτής και τέως Υπουργός Αιγαίου Νίκος Σηφουνάκης σχολιάζοντας τις πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Αριστοτέλη Παυλίδη , για την τραγική κατάσταση της ακτοπλοΐας στα νησιά προέβη στην ακόλουθη δήλωση: « Ο κ. Υπουργός πρέπει να κατανοήσει ότι η οριστική επίλυση του μεγάλου προβλήματος της ακτοπλοϊκής επικοινωνίας των νησιών δεν αντιμετωπίζεται με σπασμωδικές κινήσεις. Επί εννέα μήνες αδράνησε, εγκαταλείποντας πλήρως τα νησιά και το εξειδικευμένο πρόγραμμα που σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση και τους φορείς των νησιών είχαμε καταρτίσει για την οριστική επίλυση του θέματος της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών και το οποίο προβλέπει την σωστή οργάνωση του δικτύου των ακτοπλοϊκών συνδέσεων και την προμήθεια νέων υπερσύγχρονων πλοίων, με συγκεκριμένες προδιαγραφές που θα εκτελούν δρομολόγια μόνο στις άγονες γραμμές. Σε πρόσφατες δηλώσεις του και υπό το βάρος του ξεσηκωμού των κατοίκων των νησιών, ο κ. Παυλίδης, ανάμεσα στα άλλα σημείωσε πως οδηγείται στην άποψη προκήρυξης διαγωνισμών για τις άγονες γραμμές με συμβάσεις διαρκείας μεγαλύτερης του ενός έτους που ισχύει σήμερα. Όμως ο κ. Υπουργός οφείλει επιτέλους να κατανοήσει ότι μετά από επίμονες διαπραγματεύσεις τριών χρόνων με την Ευρωπαϊκή Ένωση και προσωπικά με την τότε αρμόδια Επίτροπο κυρία Παλάθιο, έγινε δεκτό το αίτημα της Ελλάδας για κατ' εξαίρεση σύναψη μακροχρόνιων συμβάσεων. Η έγκριση αυτή της ΕΕ βασίστηκε στη μελέτη που εκπονήθηκε με ευθύνη του Υπουργείου Αιγαίου και με χρηματοδότηση του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας, με στόχο την παροχή καλύτερων και σύγχρονων υπηρεσιών στους Αιγαιοπελαγίτες. Σκοπός αυτής της επίπονης εργασίας μας ήταν, σε συνδυασμό με το σύστημα του P.F.I.(Private Financial Initiative), να δρομολογηθούν νέα σύγχρονα σκάφη, δίνοντας κίνητρα σε εταιρίες ή σε φορείς του Ο.Τ.Α. να συνάψουν μακροχρόνιες συμβάσεις, μετά από δημόσιους διαγωνισμούς προκειμένου, να δρομολογήσουν σκάφη που θα καλύπτουν τις ανάγκες για σύγχρονη, γρηγορότερη, συχνότερη και σταθερότερη επικοινωνία στο Αιγαίο. Η Ελληνική Πολιτεία δια του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας προσέλαβε τεχνοοικονομικό σύμβουλο, ο οποίος έπρεπε, υλοποιώντας τον προγραμματισμό μέχρι τα τέλη Απριλίου 2004, να έχει προβεί στην προκήρυξη του δημόσιου μειονοτικού διαγωνισμού για την υλοποίηση της πρώτης φάσης που προέβλεπε την ναυπήγηση ενός (1) σύγχρονου επιβατικού οχηματαγωγού πλοίου, υπερσύγχρονων προδιαγραφών. Δυστυχώς, η σημερινή κυβέρνηση φαίνεται να προχωρά απαραδέκτως και υπόπτως στη σύναψη μακροχρόνιων συμβάσεων χωρίς κανόνες στο βωμό εξυπηρέτησης συμφερόντων με αποτέλεσμα να καρπωθούν ημέτεροι τα ωφελήματα από τις μακροχρόνιες συμβάσεις ενώ ταυτόχρονα θα παραμείνει η ίδια απαράδεκτη κατάσταση στην παροχή υπηρεσιών στους αιγαιοπελαγίτες. Επιθυμώ να γνωρίζει ο σημερινός Υπουργός Αιγαίου ότι τυχόν σύναψη μακροχρόνιων συμβάσεων με τα υπάρχοντα δεδομένα θα αποτελεί σκανδαλώδη πράξη. Ας γνωρίζει ότι μόνο μέσα στα πλαίσια υλοποίησης της μελέτης και του προγραμματισμού της μπορεί να συνάψει τέτοιες συμβάσεις αλλιώς θα αποτελεί σκάνδαλο πρώτου μεγέθους. Ας γνωρίζει ότι θα μας βρει αντιμέτωπους αυτή η πολιτική εξυπηρέτησης ημετέρων».