Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 
Ομιλία Νίκου Σηφουνάκη στη ΔιημΡρίδα που οργάνωσΡ Ξ· ΟΣΞ₯Ξ Ξ‘

 
Ο Βουλευτής κ .Νίκος Σηφουνάκης, Πολιτικός Εκπρόσωπος του ΠΑ.ΣΟ.Κ για θέματα Μεταφορών και Επικοινωνιών παρευρέθη και μίλησε στη Διημερίδα που διοργανώνει η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας στην Αθήνα. Στην τοποθέτηση του επισήμανε ότι τo παγκόσμιο σύστημα με κορωνίδα τις πλέον αναπτυγμένες χώρες δρομολογεί αλλαγή πολιτικής σε σχέση με το ρόλο του κράτους. Σε αυτό το πρωτοφανές εθνικό, αλλά και διεθνές περιβάλλον, στον τόπο μας, η οικονομική κρίση ολοένα και διευρύνεται, οι δαπάνες έχουν ξεφύγει και οι σπατάλες γίνονται ανεξέλεγκτες. Η ελληνική κυβέρνηση, ανακοινώνει μηδενικές αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις και ταυτόχρονα φρενάρει τις δημόσιες επενδύσεις που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως ένα βαθμό αντίβαρο στην περαιτέρω διεύρυνση της κρίσης. Από το 2007 έπρεπε να έχει ξεκινήσει, η εκτέλεση του Δ’ Κ.Π.Σ., του ΕΣΠΑ. Δυστυχώς έχουν περάσει δύο χρόνια και δεν έχει απορροφηθεί ούτε ένα ευρώ. Επιπλέον, η χώρα μας αταλάντευτα προχωρεί στην ιδιωτικοποίηση των κερδοφόρων δημοσίων επιχειρήσεων.
Και συνεχίζει ο κ. Σηφουνάκης αναφερόμενος ειδικότερα στα θέματα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και στα αεροδρόμια: «Σε αυτήν την εκποιητική φρενίτιδα ανακοινώνεται ο επόμενος στόχος, που είναι τα αεροδρόμια της χώρας. Εδώ και πέντε χρόνια μελέτες έτοιμες ή υπό τελική διαμόρφωση για την ανάπτυξη σημαντικών αεροδρομίων της χώρας μένουν στα ντουλάπια της αχρηστίας. Χωρίς στοιχειώδεις μελέτες σκοπιμότητας για την ανάπτυξη των αεροδρομίων μας, προγραμματίζονται συμβάσεις παραχώρησης που θα ιδιωτικοποιούν, χωρίς κριτήρια τα κερδοφόρα αεροδρόμια. Σε μια νησιωτική χώρα όπως η Ελλάδα, όπου η ακτοπλοϊκή επικοινωνία βρίσκεται υπό διάλυση και η αεροπορική αποτελεί συστατικό στοιχείο της ανάπτυξης, όπου το 75% - 80% της τουριστικής κίνησης πραγματοποιείται αεροπορικά, είναι καθοριστικός ο ρόλος των αερομεταφορών για τον τουρισμό και την εν γένει ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας. Δεν λησμονούμε και δεν παραβλέπουμε επίσης πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος των Ελληνικών αεροδρομίων της ακριτικής  χώρας για θέματα εθνικής ασφάλειας και άμυνας.
Τα αεροδρόμια πρέπει και μπορούν να αποτελέσουν την αιχμή του δόρατος των αερομεταφορών και κεντρικό μοχλό για την ανταγωνιστική εξέλιξη της ανάπτυξης μας, στον εμπορικό, βιομηχανικό, γεωργικό και τουριστικό τομέα.
Σαφώς, τα αεροδρόμια της χώρας δεν μπορεί να αντιμετωπίζονται μόνο υπό τη στενή εισπρακτική σκοπιά. Απαιτείται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο όπου χωροταξικά θα κατηγοριοποιεί την προοπτική της ανάπτυξης τους βάσει προτεραιοτήτων ανά περιφερειακή ενότητα. Αυτή την αντίληψη καμιά κυβέρνηση δεν πρέπει να την αγνοεί και ακόμη χειρότερα να την αρνείται. Επιβάλλεται δημοκρατικά να τεθούν σε δημόσια διαβούλευση προτάσεις που θα αναβαθμίζουν τα κρατικά αεροδρόμια και θα τα εντάσσουν στα ευρωπαϊκά και τα διεθνή αερομεταφορικά δίκτυα.
Το ΠΑ.ΣΟ.Κ. πιστεύει ότι οι στρατηγικής σημασίας επιχειρήσεις και οργανισμοί του Δημοσίου πρέπει να παραμένουν υπό την εποπτεία του Δημοσίου. Πιστεύει στην πρόταξη ενός προγράμματος εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης τους με μοναδικό στόχο και σκοπό την εξυπηρέτηση του κοινωνικού συνόλου, των εθνικών και τουριστικών στόχων της χώρας με κριτήρια προοπτικής.
Τα ανταποδοτικά τέλη πρέπει να επιστρέφονται στους επιβάτες και να προσελκύουν αντί να απωθούν τις αεροπορικές εταιρείες. Να επενδύονται αναλογικά στα ανά την επικράτεια αεροδρόμια σε έργα ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού τους και όχι να τροφοδοτούν το υδροκέφαλο κέντρο.
Οι υπηρεσίες της Υ.Π.Α. και το έμπειρο προσωπικό της, είναι αναγκαίο να επαναδραστηριοποιηθούν σαφώς με ένα νέο και σύγχρονο οργανόγραμμα. Η σύγχυση που επικρατεί και η αλληλοκάλυψη αρμοδιοτήτων των εμπλεκομένων Υπουργείων Υ.Μ.Ε. και Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. , πρέπει να αποσαφηνιστεί πλήρως.
Δεν απαντά η κυβέρνηση τι έκανε στα πέντε και πλέον χρόνια διακυβέρνησης και γιατί επιλέγει προς πώληση τα κερδοφόρα αεροδρόμια; Γιατί πρέπει να πωληθεί το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης που επενδύσαμε ως κράτος δις και δημιουργήσαμε ένα σύγχρονο αεροδρόμιο;
Οι τριτοκοσμικές συνθήκες που βιώνουν οι επιβάτες κατά την τουριστική περίοδο σε πολλά αεροδρόμια, αλλά και η παραμένουσα στασιμότητα και έλλειψη προοπτικής βελτίωσης τους στο μέλλον, δεν πρέπει να συνεχιστεί. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης. Πριν επτά χρόνια δρομολογήθηκε η εκπόνηση ενός Masterplan για τη δημιουργία νέου αεροσταθμού και δεσμεύθηκε προς το σκοπό αυτό η περιουσία όμορων ιδιοκτησιών. Εκεί που ήταν τα πράγματα το 2004, βρίσκονται και τώρα. Δεν ολοκληρώθηκε η μελέτη, δεν προχώρησαν οι απαλλοτριώσεις.»
Και ολοκληρώνει ο κ. Σηφουνάκης: «Σε ένα συμπέρασμα καταλήγουμε για την Ελλάδα του 2009: Από τη μια προχειρότητα και από την άλλη αμετανόητη εμμονή. Απαξιώνουμε την ακριβή και με προοπτική δημόσια περιουσία στο όνομα της ανικανότητας του κράτους, για την οποία και –όπου υπάρχει- ευθύνονται οι πολιτικές που εφαρμόστηκαν και μόνο.»