Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 
Παρέμβαση Σηφουνάκη στο Ευρωκοινοβούλιο Ξ³ΞΉΞ± την ασφάλΡια των οδικών ΞΌΞ΅Ο„Ξ±Ο†ΞΏΟΟŽΞ½_ΞˆΞΊΞΈΞ΅ΟƒΞ· Markov

 

Παρέμβαση στην ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σχετικά με τη νέα νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον τομέα της ασφάλειας των οδικών μεταφορών έκανε σήμερα 2-2-06 ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ και Πρόεδρος της Επιτροπής Πολιτισμού και Παιδείας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κ. Νίκος Σηφουνάκης. Σημειώνεται ότι νέα κοινοτική νομοθεσία προβλέπει μεταξύ άλλων αύξηση των ωρών ανάπαυσης και λιγότερες ώρες οδήγησης- ημερησίως και εβδομαδιαίως- για τους επαγγελματίες οδηγούς φορτηγών και λεωφορείων, καθώς επίσης και εγκατάσταση ψηφιακών ταχογράφων στα επαγγελματικά οχήματα. Ο κ. Σηφουνάκης υπογράμμισε στην παρέμβασή του: Η εμπειρία δείχνει ότι η ασφάλεια στις οδικές μεταφορές συνδέεται άμεσα με τον ανθρώπινο παράγοντα. Πόσες φορές μετά από ένα τραγικό συμβάν στους αυτοκινητοδρόμους της Ευρώπης δεν αποδείχτηκε ότι το ατύχημα οφείλεται αποκλειστικά στο ανθρώπινο λάθος; Και πόσες φορές, αλήθεια, το λάθος αυτό δεν έγινε από επαγγελματίες οδηγούς φορτηγών και λεωφορείων, οι οποίοι αναγκάζονται πολύ συχνά να εργάζονται υπό εξαντλητικές συνθήκες; Συνεπώς οφείλουμε να δώσουμε στους ανθρώπους αυτούς τη δυνατότητα να έχουν λιγότερες ώρες οδήγησης -ημερησίως και εβδομαδιαίως- και μεγαλύτερες περιόδους ανάπαυσης. Αυτό θα οδηγήσει στη μείωση των ατυχημάτων στους δρόμους. Ειδικά, δε όταν η σύγκρουση γίνεται με λεωφορεία, τα ατυχήματα είναι συχνά πολύνεκρα. Στη χώρα μου, όπως και αλλού στην Ευρώπη, είχαμε δυστυχώς- και μάλιστα τον τελευταίο καιρό- αρκετά τέτοια συμβάντα. Είναι συνεπώς πολύ θετικό να υπάρχει εναρμόνιση αυτών των θεμάτων σε ευρωπαϊκό επίπεδο καθώς οι οδικές μεταφορές ξεπερνούν από τη φύση τους τα σύνορα ενός κράτους μέλους. Καταβάλαμε μεγάλες προσπάθειες προκειμένου να πείσουμε το Συμβούλιο για την ορθότητα των θέσεων μας. Δεν μπορέσαμε δυστυχώς να περάσουμε όλες μας τις απόψεις. Νομίζω όμως ότι πρέπει να τιμήσουμε το αποτέλεσμα των προσπαθειών μας και στο μέλλον να εξετάσουμε και άλλα ζητήματα όπως για παράδειγμα ο συνολικός χρόνος εργασίας των επαγγελματιών οδηγών. Και ασφαλώς η νομοθετική ρύθμιση πρέπει να επεκταθεί και σε άλλους τομείς που άπτονται της οδικής ασφάλειας λαμβάνοντας υπόψη ότι σε κάθε χώρα επικρατούν διαφορετικές συνθήκες. Και, τέλος, πέρα από οποιαδήποτε νομοθετική ρύθμιση, πρέπει επίσης να εργαστούμε για τη σωστή εφαρμογή και τήρηση των κανόνων οδικής ασφάλειας.