Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 
Ξ£Ξ₯ΝΕΝ΀ΕΞ₯ΞžΞ— Ξ€Ξ₯ΠΟΞ₯ Σ΀Η ΜΞ₯΀ΙΛΗΝΗ

 

Κατά τη σημερινή συνέντευξη τύπου που παραχώρησε ο Αναπληρωτής Υπουργός ΠΕΚΑ κ. Νίκος Σηφουνάκης την Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2011 στα ΜΜΕ της Λέσβου, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στα παρακάτω:

Για την Κυβέρνηση Εθνικής Ευθύνης:

Είναι μια προσπάθεια κοινής συνεννόησης και συναίνεσης. Τα προβλήματα είναι πολλά και μεγάλα. Όλη η Ευρώπη τρίζει συθέμελα. Απαιτούνται γενναίες μεταρρυθμίσεις και εθνική προσπάθεια για να ξεφύγει η χώρα από την κρίση. Δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν τόσες θυσίες από τον λαό, να είμαστε υποχρεωμένοι να παίρνουμε σκληρές αποφάσεις και για μικροκομματικές σκοπιμότητες κάποιοι να μας απευθύνουν χαρακτηρισμούς και να μην βάζουν πλάτη στη προσπάθεια διάσωσης της χώρας .

Ο Γιώργος Παπανδρέου με την γενναία του πρωτοβουλία άνοιξε το δρόμο και για εθνική συνεννόηση και για σχηματισμό μιας Κυβέρνησης εθνικής ενότητας που αναλαμβάνει πλέον να μεγιστοποιήσει την προσπάθεια όλων μας για έξοδο από την κρίση. Ο Παπανδρέου απέδειξε – και πρέπει να ισχύει για όλους ότι η εξουσία και οι καρέκλες δεν είναι αυτοσκοπός. Παράλληλα, δίνει και στους εταίρους και δανειστές μας το στίγμα πως οι Έλληνες, ενωμένοι και ξεπερνώντας τους παραδοσιακούς πολιτικούς διαχωρισμούς, δίνουν αποφασιστικά την μάχη για το ξεπέρασμα της κρίσης.

Τα όσα συμβαίνουν στο περίγυρο μας δικαιώνουν αυτή την πρωτοβουλία που αναλάβαμε. Η κρίση δεν αφορά μόνο την Περιφέρεια του Νότου, Ελλάδα, Πορτογαλία, Ιρλανδία. Η κρίση πλήττει την καρδιά της Ευρωζώνης. Κτυπάει μεγάλες οικονομίες και χώρες , όπως την Ιταλία, την Ισπανία, την Γαλλία, το Βέλγιο.

Όταν λοιπόν είσαι σε πόλεμο, παραμερίζεις αυτά που σε χωρίζουν και προτάσσεις την ενότητα. ’νοιξε λοιπόν μια νέα σελίδα και οφείλουμε όλοι να συμβάλλουμε για να σταθεί και πάλι η χώρα στα πόδια της και να μπει σε τροχιά βιώσιμης ανάπτυξης.

 

-Δημοψήφισμα.

Τα δημοψηφίσματα είναι μια ιστορική δημοκρατική κατάκτηση σε όλη την Ευρώπη. Κρίσιμα ζητήματα (από το Ευρωσύνταγμα, το σχέδιο Ανάν κ.α) τέθηκαν τα τελευταία χρόνια σε δημοψήφισμα σε μεγάλες Ευρωπαϊκές χώρες. Όταν έχεις λοιπόν τόσο κρίσιμα θέματα να χειριστείς, όπως αυτά που είχε η Κυβέρνηση Παπανδρέου, είναι κάπου λογικό να πρέπει να εκφρασθεί και η γνώμη του Ελληνικού λαού. Οι εκλογές είναι άλλο πράγμα. Εκεί ο πολίτης ψηφοφόρος τοποθετείται εφ΄ όλης της ύλης (από ποιον θέλει για Πρωθυπουργό και Κυβέρνηση, από το τι εξωτερική πολιτική θέλει, από ποιον θέλει για βουλευτή, πώς θα κινηθεί η οικονομία κ.α). ’λλωστε είμαστε στο μισό ακόμα της προβλεπόμενης Κοινοβουλευτικής θητείας.

Το δημοψήφισμα αφορά συγκεκριμένο θέμα και απαιτεί συγκεκριμένη απάντηση, π.χ πως θα χειριστούμε την κρίση, αν η Συμφωνία που έγινε τον Οκτώβριο μπορεί να μας βγάλει από την κρίση και αν χρειάζεται ταυτόχρονα να γίνουν και άλλα πράγματα.

Κερδίσαμε όμως κάτι σημαντικό. Η ανακοίνωση και μόνο του δημοψηφίσματος στο εσωτερικό μέτωπο έδρασε καταλυτικά, οδήγησε την Αντιπολίτευση στο τραπέζι των διαβουλεύσεων, με αποτέλεσμα να φτάσουμε σε μια συνεννόηση που κατέληξε στην δημιουργία της Κυβέρνησης Εθνικής Ανάγκης.

Αυτή την συνεννόηση την επεδίωκε το ΠΑΣΟΚ από την αρχή της Κυβερνητικής του θητείας και μάλιστα ο Γ. Παπανδρέου από τον περασμένο Ιούλιο είχε καλέσει ανοικτά τον Αρχηγό της Ν.Δ να συμπορευτούν σε μια κυβέρνηση Εθνικής Ενότητας, υποστηρίζοντας σταθερά ότι προέχει η σωτηρία της χώρας .    

 

Αυτές τις ώρες η χώρα δίνει μια μεγάλη μάχη. Πετύχαμε χάρη και της πρωτοβουλίας του Γ. Παπανδρέου μια Κυβέρνηση που ενώνει σε βασικούς στόχους την πλειοψηφία των πολιτικών δυνάμεων της χώρας . Οι προκλήσεις είναι μπροστά μας και μάλιστα σε ένα δυσχερέστατο Ευρωπαϊκό περιβάλλον με την κρίση να εξαπλώνεται .

Γι αυτό απαιτείται ηρεμία και συγκέντρωση όλων των δυνάμεων μας στην επίτευξη των κοινών στόχων που έχουν τεθεί για την έξοδο της χώρας από την κρίση .

Οι κομματικές ομφαλοσκοπήσεις δεν πρέπει να μας αποσπάσουν από την μεγάλη μάχη που δίνει η ίδια η χώρα, και αυτό αφορά και το ΠΑΣΟΚ. Ο Γιώργος Παπανδρέου, όπως έχει αποδείξει είναι ένας υπεύθυνος ηγέτης. Να δούμε λοιπόν πρώτα τι πρωτοβουλίες θα αναλάβει γι΄ αυτά τα θέματα και να τις συζητήσουμε σε κλίμα ηρεμίας στην δύσκολη αποστολή που έχουμε για το μέλλον της χώρας.

ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ  - ΤΟΠΙΚΑ

Αναφερόμενος στη συνέχεια στα του Υπουργείου ΠΕΚΑ  και τα τοπικά ζητήματα επεσήμανε μεταξύ  άλλων: Τους τελευταίους 24 μήνες, τόσο κατά τη διάρκεια της θητείας μου στο Υπουργείο Υποδομών αλλά και τώρα στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, καθημερινά προσπαθώ να συντονίσω την  ολοκλήρωση μελετών, την  εξεύρεση πόρων, την ωρίμανση, την ένταξη στο ΕΣΠΑ και την κατασκευή έργων -μεγάλων αλλά και μικρότερων- ζωτικής σημασίας, για την ανάπτυξη του τόπου μας.

Θα ξεκινήσω με την κατασκευή του οδικού άξονα Καλλονής – Σιγρίου, προϋπολογισμού 44,5 εκ. €, ένα από τα μεγαλύτερα έργα που δρομολογήθηκαν από την απελευθέρωση της Λέσβου και αισθάνομαι περήφανος που συνέβαλα σ’ αυτό αφού οι κόποι μιας δεκαετίας και πάνω απέδωσαν καρπούς. Η ημερομηνία δημοπράτησης του είναι η 13η Δεκεμβρίου και ο χρόνος υλοποίησης 30 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Η δέσμευση μας για το έργο, το χρονοδιάγραμμα που είχαμε θέσει, τηρήθηκαν στο ακέραιο, παρά και τη δύσκολη οικονομική συγκυρία.

Ο οδικός άξονας Καλλονής – Πέτρας, βρίσκεται στο τελικό στάδιο της επικαιροποίησης των μελετών από την Γ.Γ. Δημοσίων Έργων και στη συνέχεια δρομολογείται η διαδικασία ένταξης του έργου στο ΕΣΠΑ με προϋπολογισμό περίπου 20 εκ. €. Ο χρόνος υλοποίησης του είναι 20 μήνες. Επιδιώκουμε να δημοπρατηθεί το πρώτο τρίμηνο  του 2012.

Επιπλέον, έχουμε αναφερθεί στις καθυστερήσεις της κατασκευής του δρόμου Λάρσου – Καλλονής από προβλήματα που δημιούργησε η απραξία στην προώθηση του έργου στην προηγούμενη πενταετία. Από το ΥΠΕΚΑ καταβάλουμε κάθε προσπάθεια για την διευθέτηση θεμάτων σε σχέση με το περιβάλλον ώστε άμεσα να συνεχισθούν οι εργασίες κατασκευής σ’ όλα τα τμήματα του δρόμου ώστε να ολοκληρωθεί το έργο μέσα στα πλαίσια ισχύος του ΕΣΠΑ.

Εκτός από τους μεγάλους οδικούς άξονες, απαραίτητη είναι και η βελτίωση των λιμενικών μας υποδομών και η κατασκευή νέων έργων στα δύο λιμάνια Μυτιλήνης και Σιγρίου, προϋπολογισμού 7.5εκ. € και 13,6εκ. € αντίστοιχα. Στα έργα αυτά έχει ανοίξει ο δρόμος για την ένταξη τους στο ΠΕΠ Βορείου Αιγαίου μετά και την τροπολογία που κατέθεσα στο Ν. 4014/2011 του ΥΠΕΚΑ, με την οποία δίνεται η δυνατότητα καθορισμού των χώρων, που εξομοιώνονται με ζώνη λιμένα, χωρίς να εμποδίζεται από την ύπαρξη στους χώρους αυτούς τυχόν άλλων κτισμάτων τα οποία έχουν κατασκευασθεί από φορείς του Δημοσίου, χωρίς άδεια ή με υπέρβαση αυτής. Εναπόκειται πλέον στους αρμόδιους φορείς, Γ.Γ. Δημοσίων Έργων, Λιμενικό Ταμείο Λέσβου και Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, για την επίλυση τυχόν διαδικαστικών προβλημάτων για την άμεση ένταξη και την έναρξη της κατασκευής του έργου ώστε με την ολοκλήρωσή τους να αποτελούν τις δύο λειτουργικές πύλες του νησιού που θα συνδέονται με ένα σύγχρονο οδικό άξονα.

Για το Αεροδρόμιο Μυτιλήνης γνωρίζετε ότι ξεπεράσαμε το 2009 τα αδιέξοδα προβλήματα δύο δεκαετιών με την αλλαγή της θέσης του αεροσταθμού, που δεν απαιτεί απαλλοτριώσεις περιοχών εκατοντάδων εκατομμυρίων, που για χρόνια είχαν τελματώσει τις διαδικασίες. Σήμερα μετά τις προμελέτες, ολοκληρώθηκε η τοπογραφική αποτύπωση το Σεπτέμβριο και ολοκληρώνεται η εκπόνηση του νέου MasterPlan- Γενικού Σχεδίου Ανάπτυξης του αεροδρομίου Μυτιλήνης.

Παράλληλα εξετάζεται ο πιο γρήγορος δυνατός τρόπος ολοκλήρωσης των μελετών εφαρμογής για να προχωρήσει η ένταξη και δημοπράτηση του έργου.

Παράλληλα συνεχίζουμε από το ΥΠΕΚΑ τις προσπάθειες για εντάξεις έργων περιβάλλοντος των νησιών μας στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη. Ήδη εντάχθηκε το έργο «Αποχέτευση Δημοτικής Ενότητας Αγίας Παρασκευής, προϋπολογισμού 4,6εκ. €, καθώς και το έργο «Αποχέτευση ακαθάρτων και ΕΕΛ Νότιας Περιοχής Δήμου Μυτιλήνης, προϋπολογισμού 16εκ. €. Ακόμα, προωθούνται προς ένταξη αντίστοιχα έργα για την περιοχή του Πολιχνίτου και της Αγιάσου περίπου 20 εκ. €. Αναμένουμε να επιλυθούν από το Δήμο Λέσβου οι εκκρεμότητες που έχουν τεθεί από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του ΥΠΕΚΑ για να προχωρήσει η ένταξή τους.

Ομοίως οι υπηρεσίες μας σε συνεργασία με το Δήμο Λήμνου προωθούν την επίλυση προβλημάτων του έργου της κατασκευής Αποχετευτικού Δικτύου και Βιολογικού Καθαρισμού τ. Δήμου Μύρινας ώστε το έργο να ολοκληρωθεί μέσα στα πλαίσια του ΕΣΠΑ.

Τέλος, δημοσιεύθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού η προκήρυξη Διεθνούς Ανοικτού Δημόσιου Πλειοδοτικού Διαγωνισμού, για την επιλογή αναδόχου διαχείρισης της ΜΑΡΙΝΑΣ Μυτιλήνης για 40 έτη, με καταβολή εφάπαξ ανταλλάγματος κατά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης, που θα αναλογεί σε ένα ετήσιο μίσθωμα. Περιμένω αυτή τη φορά με την ολοκλήρωση της όλης διαδικασίας να υπάρξει διεξοδική λύση προς όφελος του τόπου.