Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 
Συνάντηση Σηφουνάκη ΞšΞ΅Ο†Ξ±Ξ»ΞΏΞ³ΞΉΞ¬Ξ½Ξ½Ξ·

 

Με τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Μανώλη Κεφαλογιάννη, συναντήθηκε σήμερα το μεσημέρι ( Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2005), ο Πρόεδρος της Επιτροπής Πολιτισμού, Παιδείας και Μ.Μ.Ε του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και τ. Υπουργός Αιγαίου Νίκος Σηφουνάκης. Ο κ. Σηφουνάκης, μαζί με τους Γιώργο Γιαννόπουλο (Πρόεδρο του Ελληνικού Ινστιτούτου Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης και υπεύθυνο της ειδικής μελέτης που συντάχθηκε την περίοδο 2000-2004, με πρωτοβουλία του Υπουργείου Αιγαίου, για την αντιμετώπιση του προβλήματος των άγονων γραμμών), Δημήτρη Καπετανά (τ. Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Αιγαίου) και Νίκο Παπανδρέου (τ. Σύμβουλο στο Υπουργείο Αιγαίου για θέματα ακτοπλοϊας), παρέδωσαν στον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας την μελέτη που εκπονήθηκε (την περίοδο 2000-2004) για την ενδοεπικοινωνία των νησιών με τίτλο : Μελέτη Σκοπιμότητας (Κόστους – Οφέλους) εναλλακτικών λύσεων οργάνωσης του δικτύου ακτοπλοϊκών συνδέσεων ενδοεπικοινωνίας των μικρών νησιών του Αιγαίου (Δίκτυο ’γονων Γραμμών)». Ο τ. Υπουργός Αιγαίου μαζί με τους κ.κ. Γιαννόπουλο, Παπανδρέου και Καπετανά, σε μια εκτεταμένη συζήτηση με τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, παρουσίασαν και ανέπτυξαν τους βασικούς άξονες της μελέτης, τις προβλέψεις της, αλλά και τις συγκεκριμένες προτάσεις για την ριζική αντιμετώπιση του προβλήματος των άγονων γραμμών. Επίσης ανέπτυξαν και παρουσίασαν στον κ. Κεφαλογιάννη, όλα τα προβλεπόμενα από την μελέτη στάδια, αλλά και το τι έπρεπε να έχει γίνει μέχρι σήμερα, προκειμένου να έχει ενεργοποιηθεί η διαδικασία για την απόκτηση του πρώτου νέου σύγχρονου σκάφους, που θα δρομολογείτο αποκλειστικά και μόνο σε άγονη γραμμή. Παράλληλα επισημάνθηκε με έμφαση στον κ. Υπουργό πως η λύση για τις άγονες γραμμές που είχε προκριθεί με βάση την μελέτη, είχε συμφωνηθεί και με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Υπενθυμίζεται ότι η μελέτη του Ελληνικού Ινστιτούτου Μεταφορών, που πραγματοποιήθηκε ύστερα από πρωτοβουλία του Υπουργείου Αιγαίου, για την ενδοεπικοινωνία των νησιών και την ριζική αντιμετώπιση του προβλήματος των άγονων γραμμών, με την δημιουργία ενός σύγχρονου και λειτουργικού δικτύου ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και ανάμεσα στα άλλα προέβλεπε και την δρομολόγηση 8-10 νέων υπερσύγχρονων σκαφών. Τα νέα αυτά σκάφη θα αποκτηθούν με την μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης (Private Finance Initiative) με την συμμετοχή ιδιωτικών εταιρειών ή και εταιρικών φορέων της Αυτοδιοίκησης στις οποίες θα παραχωρηθεί το δικαίωμα εκμετάλλευσης των γραμμών σε βάθος χρόνου (6-12 ετών και επ' αυτού υπήρχε και έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μεταφορών, ώστε να γίνουν εφικτές οι απαιτούμενες επενδύσεις. Με απόλυτη συνεργασία των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας, Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου, αποφασίστηκε η σταδιακή υλοποίηση του εγχειρήματος και η οποία ανακοινώθηκε επισήμως τον Αύγουστο 2003 από τους τότε Υπουργούς Εθνικής Οικονομίας ( Νίκο Χριστοδουλάκη) και Αιγαίου ( Νίκο Σηφουνάκη). Το σχέδιο σε πρώτη φάση προέβλεπε την πιλοτική εφαρμογή, με την ναυπήγηση και δρομολόγηση ενός πλοίου σύγχρονων προδιαγραφών, σε τρεις άγονες γραμμές του Βορειοανατολικού Αιγαίου. Τον Οκτώβριο του 2003 το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας προκήρυξε διαγωνισμό πρόσληψης Χρηματοοικονομικού Συμβούλου, ο οποίος ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2004 και επιβεβαίωνε το ενδιαφέρον της διεθνούς αγοράς. Αμέσως μετά το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας προχώρησε στην συγκρότηση της κατά νόμον επιτροπής για την διενέργεια διαγωνισμού, για την ναυπήγηση ή την προμήθεια του πρώτου υπερσύγχρονου επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου. Ο διαγωνισμός αυτός έπρεπε να έχει προκηρυχθεί τον Απρίλιο του 2004 και να έχει ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2004. Ωστόσο μετά τις εκλογές του Μαρτίου του 2004 οι διαδικασίες για την υλοποίηση αυτού του προγράμματος πάγωσαν.