Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 
ΣυνέντΡυξη ΀ύπου Ξ³ΞΉΞ± τις ΡξΡλίξΡις στις ΞŸΞ»Ο…ΞΌΟ€ΞΉΞ±ΞΊΞ­Ο‚ ΑΡρογραμμές

 

Έντονη κριτική στους χειρισμούς και τις επιλογές της Κυβέρνησης για την «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ», αλλά και το νομοσχέδιο που συζητείται αύριο στη Βουλή για τον Εθνικό Αερομεταφορέα, άσκησε ο Πολιτικός Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Μεταφορών και Επικοινωνιών Νίκος Σηφουνάκης σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε  σήμερα  στη Χαριλάου Τρικούπη, μαζί με τους Χάρη Τσιόκα (εισηγητή Κ.Τ.Ε Μεταφορών και Επικοινωνιών) και Φώτη Χατζημιχάλη (Γραμματέα Τομέα Μεταφορών και Επικοινωνιών του ΠΑΣΟΚ).
«Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και ο αρμόδιος Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών στην προσπάθειά τους να εκποιήσουν τον Εθνικό Αερομεταφορέα, μεταξύ άλλων εφεύραν Μύθους», επεσήμανε ο κ. Σηφουνάκης και σημείωσε πως «η εικονική πραγματικότητα όμως κάποτε προσγειώνει τους νεόκοπους μυθοποιούς οι οποίοι αρέσκονται να παραποιούν με μύθους την αλήθεια στο όνομα του άκρατου νεοφιλελευθερισμού».
Τόνισε επίσης με έμφαση πως «δυστυχώς η εθνική υπερηφάνεια της σύγχρονης Ελλάδας εξαντλείται στο να ξοδεύει δύο δις € και να δημιουργεί νεότατους ηλικιακά συνταξιούχους πολλών οικονομικών ταχυτήτων όταν με λιγότερα από το ένα δεύτερον της δαπάνης θα καθίστατο βιώσιμη και ανταγωνιστική η εταιρεία των Ολυμπιακών Αερογραμμών. Οι Έλληνες φορολογούμενοι θα πληρώσουν το τίμημα των δυο δις και θα εκχωρηθεί ο εθνικός αερομεταφορέας έναντι πινακίου φακής. Συμπερασματικά εφόσον καταλήξει το deal του Κατάρ είναι ότι ζημιωμένος θα είναι ο Έλληνας πολίτης και η χώρα, από μια κυβέρνηση που εκχωρεί είκοσι οκτώ (28) δις € από τα κρατικά ταμεία στις τράπεζες για να τα χρησιμοποιήσουν κατά πως θέλουν και κυρίως για να καλύψουν τα ανοίγματά τους στο εξωτερικό και δεν μεριμνά για την διατήρηση του Εθνικού Αερομεταφορέα υπό ένα μικτό σχήμα κρατικών και ιδιωτικών κεφαλαίων και με στρατηγικές συμμαχίες».  
Εξηγώντας την θέση του ΠΑΣΟΚ για την ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ, ο κ. Σηφουνάκης σημείωσε πως «το ΠΑΣΟΚ  αρνείται την πολιτική παραίτησης της χώρας από τη διεκδίκηση του μεριδίου που της αναλογεί στο αερομεταφορικό έργο. Αρνείται τη μετάλλαξη της Ολυμπιακής σε μια συρρικνωμένη εταιρεία τύπου charter ή μόνο για τις άγονες γραμμές». Πρόσθεσε πως «η σημερινή κυβέρνηση εκποιεί τη κερδοφόρα δημόσια περιουσία, όπως τον Ο.Τ.Ε., τα λιμάνια και τώρα την Ολυμπιακή και έπονται άλλες δημόσιες εταιρείες γιατί δεν πιστεύει στις δυνάμεις του ελληνικού κράτους».
Σε ότι αφορά το Νομοσχέδιο που κατέθεσε η Κυβέρνηση στη Βουλή για την Ο. Α , ο κ. Σηφουνάκης επεσήμανε : 
• Η πραγματικότητα είναι ότι το νομοσχέδιο οριστικοποιεί την εκποίηση  της εταιρείας, νομιμοποιεί την απόλυση των εργαζομένων με προνομιακή επιμέρους μεταχείριση ορισμένων κατηγοριών.
• Προκλητικό είναι ότι η Βουλή δεν ενημερώθηκε και δεν συζήτησε ποτέ για τις μυστικές διαδικασίες εκποίησης, όπως δεν ενημερώθηκε το σύνολο των εργαζομένων της εταιρείας για τις διαπραγματεύσεις και τις τελικές συμφωνίες των Βρυξελλών.
• Εκποιείται το σύνολο της εταιρείας χωρίς να είναι γνωστό μέσω αναλογιστικών μελετών η αξία της εταιρείας και η ακριβής αποτίμηση των περιουσιακών της στοιχείων.
• Σε αντίθεση με τις διαδικασίες πώλησης του πτητικού έργου, σε εκείνα της τεχνικής υποστήριξης και του handling υπάρχει θεσμικό κενό.
• Δεν υπάρχει απάντηση για τις δεσμεύσεις ή τις υποχρεώσεις στην περίπτωση που αποτύχει η ιδιωτικοποίηση ή που ο αγοραστής απλώς θα χρησιμοποιήσει την εταιρεία για προς την Ευρώπη επέκταση - διείσδυση του και μόνο.
• Αγνοεί η κυβέρνηση και πλανάται αν νομίζει ότι χωρίς προϋποθέσεις μπορούν να απαλλαγούν οι υπόχρεοι από την τήρηση του Κοινοτικού Εργατικού Δικαίου, στην διαδικασία εκποίησης της περιουσίας των εταιρειών.
• Αγνοεί ότι καμία σκοπιμότητα δεν μπορεί να υπερκεράσει την κοινοτική νομιμότητα.
• Το συνολικό κόστος της εκποίησης κατά την κυβέρνηση θα φθάσει τα 1,3 δις €, ενώ στην πραγματικότητα θα ξεπεράσει τα 1,8 δις €.
• Με τέτοιου ύψους δαπάνη θα μπορούσαν όχι μόνο να σωθούν οι Ο.Α. αλλά να μετατραπούν σε μια σύγχρονη και ανταγωνιστική εταιρεία με μεγάλες προοπτικές.
• Τα προβλήματα των Ο.Α. είναι κυρίως η αδυναμία ύπαρξης χρηστής διοίκησης – διαχείρισης.
• Η κυβέρνηση εκλιπαρεί το Αραβικό Εμιράτο του ΚΑΤΑΡ να αναλάβει τη διοίκηση της Εταιρείας γιατί παραδέχεται ότι αδυνατεί η ίδια να κάνει ορθολογική διαχείριση. Δυστυχώς το καταφύγιο του ΚΑΤΑΡ είναι ο τελευταίος σταθμός που μπορεί να οδηγήσει ακόμα και με τη νέα ιδιοκτησία στην απαξίωση της εταιρείας, αφού το ενδιαφέρον του επενδυτή είναι κυρίως η τεχνική βάση, αναγκαίο εργαλείο για πολλούς μνηστήρες.
• Οι κυβερνώντες ΠΩΛΗΤΕΣ εκ του προχείρου θα εισπράξουν τα επίχειρα όταν έλθει η ώρα της κρίσης του λαού. Το ζήτημα είναι να μην είναι αργά γιατί ο όποιος αγοραστής, Εμίρης ή όχι, αφού χρεωθούν οι Έλληνες με 2 δις ευρώ, θα φτιάξει την δική του εταιρεία, θα εκμεταλλευθεί  το όνομα  και το σήμα για τις δικές του ανάγκες, δηλαδή για την δημιουργία Ευρωπαϊκής βάσης και μέσω ατής την επέκταση της μητρικής εταιρείας. Γι' αυτόν οι ΟΑ και κυρίως η φερέγγυα και κερδοφόρα τεχνική βάση, όπως και η επίσης κερδοφόρα εταιρεία καυσίμων, θα είναι εργαλείο και ενδιάμεσος σταθμός.