Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 
ΣυνέντΡυξη ΀ύπου Ξ³ΞΉΞ± τον ΞŸΞ£Ξ•

 

Κυρίες και Κύριοι,
Ευρισκόμενοι στην πέμπτο χρόνο διακυβέρνησης της χώρας από την Νέα Δημοκρατία, το ΠΑΣΟΚ ως Αξιωματική Αντιπολίτευση μέσα από τα εργαλεία που προσφέρει ο Συνταγματικός του ρόλος – κυρίως εκείνος του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου – προσπαθεί από την μια να εκμαιεύσει τις προθέσεις της κυβέρνησης για τον όποιο σχεδιασμό της σε κρίσιμα θέματα του τόπου και από την άλλη καταθέτοντας προτάσεις όπως π.χ. για τον ΟΣΕ.
Για τον συγκεκριμένο οργανισμό, που όπως και ο ΟΤΕ διαθέτει  περιουσιακή αξία πολλών δις ευρώ, η κυβέρνηση μέχρι πριν από το τελευταίο ατύχημα και τον εκτροχιασμό του τραίνου άφησε τον Οργανισμό να κινείται με τον αυτόματο πιλότο. Μέχρι τότε οι όποιες προθέσεις της κινούνταν  κάτω από το πέπλο πλήρους μυστικότητας και μακριά από την κοινωνία.  
Η Κυβέρνηση και ο αρμόδιος Υπουργός μετά το ατύχημα άδραξαν την ευκαιρία προκειμένου  να εκμεταλλευθούν επικοινωνιακά την κακή κατάσταση στον Οργανισμό  που το μεγαλύτερο μέρος της το δημιούργησαν οι ίδιοι. Θα απαιτείτο πολύς χρόνος  για να αναλύσω όλες τις προσπάθειες του ΠΑΣΟΚ τα τελευταία χρόνια και που έχουν να κάνουν με την μεγάλη καθυστέρηση ή την ματαίωση των δρομολογημένων μεγάλων έργων υποδομής στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας αλλά και του εκσυγχρονισμού του μηχανολογικού του εξοπλισμού όπως :
• Την καθυστέρηση ή την μη εκτέλεση και ολοκλήρωση των έργων ηλεκτροκίνησης και κατασκευής διπλής γραμμής τουλάχιστον της ΠΑ.ΘΕ.
• Την εγκατάλειψη των έργων βελτίωσης του σιδηροδρομικού δικτύου της περιφέρειας της χώρας
• Την ματαίωση διαδρομών εξαιτίας π.χ. της μη  –εδώ και 5 χρόνια προμήθειας  του αναγκαίου τροχαίου υλικού.
• Την εγκληματική καθυστέρηση υλοποίησης του δεσμευτικού προγράμματος του Γ’ ΚΠΣ που έχει ως αποτέλεσμα η χώρα μας να χάσει πιστώσεις για έργα υποδομών στον ΟΣΕ που ξεπερνούν το 1 δις ευρώ, χωρίς να μπορεί να τα ισοσκελίσει μεταφέροντάς τα ως  γέφυρες στο Δ’ ΚΠΣ που ουσιαστικά θα το επιβαρύνει με 1,2 δις ευρώ
• Η κυβέρνηση αρκέστηκε  - μέσω του αυτόματου πιλότου διακυβέρνησης – να ανακυκλώνει δυσβάστακτα   για τον Οργανισμό τον δανεισμό, και έτσι από 3,2 δις ευρώ που ήταν το χρέος το 2004, να φθάσει στα τέλη του 2008, σύμφωνα με τις προβλέψεις τα 8 δις ευρώ και μάλιστα να διαρρέεται στον Τύπο ότι μέχρι το 2010 το χρέος θα φθάσει αισίως τα 12,5 δις ευρώ.  Από τα 950 εκ. ευρώ του ελλείμματος του 2007, τα 350 εκ. είναι τοκοχρεολύσια δανεισμού και τα 250 εκ. οι αποσβέσεις. Με ευθύνη της κυβέρνησης το έλλειμμα από το 437 ευρώ του 2003 εκτινάχθηκε στα 980 το 2007. Η κυβέρνηση δηλαδή, υπεύθυνη για το έγκλημα, το προαναγγέλλει κιόλας, νίπτοντας τας χείρας της.
Αντί όμως έστω τα 3 ή 2 τελευταία χρόνια να έχει εκπονήσει  και να υλοποιεί ένα πρόγραμμα εξυγίανσης, για το οποίο τώρα κόπτεται,  καπηλεύεται  το χάος που η ίδια δημιούργησε και μέσω αποσπασματικών ανακοινώσεων ή διαρροών που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, εξαγγέλλει επισήμως αλλά και ανεπισήμως αντικρουόμενες  προτάσεις  όπως :
•  Ότι έγιναν έργα ύψους 4, 6 δις ευρώ και ότι την επόμενη δεκαετία θα δρομολογηθούν έργα 11 δις ευρώ όταν δεν γνωρίζουμε αν ισχύει η άλλη εκδοχή της προηγούμενης διοίκησης του ΟΣΕ ότι μόνο από το Δ’ ΚΠΣ (2007-2013) θα ενταχθούν έργα ύψους 7 δις ευρώ.
 
• Ότι θα προχωρήσει στην ανεξαρτητοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μαζί με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο αλλά ταυτόχρονα γράφεται ότι ο Προαστιακός μέσω ΣΔΙΤ θα ανεξαρτητοποιηθεί πλήρως.  Ο κ. Χατζηδάκης ανατρέπει δηλαδή τον σχεδιασμό του κ. Λιάπη. Δηλαδή έχουμε μία Κυβέρνηση που άλλα σχεδιάζει το πρωί και άλλα το βράδυ.
• Ότι θα υπάρξει μείωση του προσωπικού μέσω προγράμματος εθελουσίας εξόδου
• Ότι εκ των πραγμάτων οδηγείται στην εγκατάλειψη της προοπτικής δημιουργίας σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου στη Δυτική Ελλάδα
• Ότι προχωρά στην αξιοποίηση της αμύθητης περιουσίας του ΟΣΕ χωροθετώντας δράσεις στις διαδρομές όπως εμπορικά κέντρα, κ.α. χωρίς να υπάρχει ούτε καν υποσημείωση στο Χωροταξικό Σχέδιο που πρόσφατα ψηφίστηκε από την Βουλή και πολλά άλλα
Δυστυχώς η κυβέρνηση σκανδαλολογεί στηριζόμενη πάνω στη σήψη που η ίδια δημιούργησε διότι δεν μας λέει και αποκρύπτει:
• Πως το 2004 με 9.200 εργαζόμενους η μισθοδοσία στον ΟΣΕ συνολικά ήταν 290 εκατομμύρια ευρώ περίπου με μέσο όρο μισθοδοσίας 31.500 ευρώ.
• Πως το 2008 με 7.000 εργαζόμενους η μισθοδοσία ξεπερνά τα 400 εκατομμύρια ευρώ και μέσο όρο μισθοδοσίας 57.000 ευρώ.
• Πως και με ποιών την ευθύνη αποτελούν συνήθη πρακτική :
 Τα μαύρα βαγόνια, τα μαύρα φορτία.
 Η μαύρη εκποίηση  του Σκράπ παλιού σιδηροδρομικού υλικού όπου τόνοι σιδήρου εκποιήθηκαν 0,57 λεπτά αντί 57 ευρώ τον τόνο ζημιώνοντας με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ τον Οργανισμό.
• Γιατί σχεδιάζει, μέσω ΣΔΙΤ, να εκχωρήσει σε ιδιώτες τα «φιλέτα» του Οργανισμού όπως ο προαστιακός και τα κερδοφόρα τμήματα της ΠΑ.ΘΕ. προκειμένου να χρησιμοποιηθούν τα δίκτυα του οργανισμού για τις κερδοφόρες επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές;
• Γιατί ματαιώνει επ’ αόριστον δρομολόγια όπως το Θεσσαλονίκη  - Αλεξανδρούπολη  όταν είναι γνωστό ότι το πράττει λόγω ελλείψεις τροχών; Γιατί δεν προμηθεύτηκε έγκαιρα το υλικό που εκκρεμεί από διαγωνισμό του 2004;
• Από πέρσι το Μάιο 2007 και από το τύπο καταγγέλθηκε το Σκάνδαλο για το Σκράπ και η Κυβέρνηση απλώς άκουγε. Τώρα αναγκαστικά η υπόθεση οδηγείται σε ανάκριση από τη δικαιοσύνη ερήμην της και ας μην κοκορεύεται.

Κυρίες και κύριοι,
Ο ΟΣΕ θα μπορούσε να είναι η οτομοτρίς για μια πράσινη οικονομία και ανάπτυξη της χώρας ως ασφαλές μέσου που είναι σ’ όλο τον κόσμο.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση προάγει την εμπορευματική κίνηση  μέσω των σιδηροδρόμων προκειμένου να μειωθούν οι οδικές και θαλάσσιες μεταφορές που προκαλούν ασυγκρίτως πολλαπλάσιους ρίπους και δυστυχήματα με καταστροφικές συνέπιες για το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής. Χρόνο με το χρόνο οι άδειες οδικών μεταφορών για προϊόντα και εμπορεύματα θα μειώνονται δραστικά για τους παραπάνω λόγους που αναλύθηκαν. Η χώρα μας ευρισκόμενη στο άκρο της Ευρώπης και μακριά από τα μεγάλα κέντρα της θα έχει τεράστια προβλήματα στην διακίνηση των παραγόμενων προϊόντων και αγαθών άρα στην οικονομία της, αν δεν ολοκληρωθούν έγκαιρα τα έργα εκσυγχρονισμού του Δικτύου του ΟΣΕ.
Όπως είναι γνωστό, από το  τέλος του 2009 στην Ευρωπαϊκή Ένωση απελευθερώνονται οι σιδηροδρομικές υπηρεσίες. Η Ελλάδα κατόρθωσε από την εποχή που ήμουν στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, να μεταθέσει την ημερομηνία απελευθέρωσης και έτσι στην χώρα μας να ισχύσει από το 2012. Τότε οι ευρωπαϊκές εταιρείες θα έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιούν το δίκτυο του ΟΣΕ που θα επιλέξουν για μεταφορά επιβατών και προϊόντων.
Δυστυχώς στον ΟΣΕ δεν έχει γίνει η προετοιμασία προκειμένου να είναι ανταγωνίσιμος, ευρισκόμενος ακόμα εγκλωβισμένος σε νομικές διεργασίες.
Οι συνάδελφοι κ. κ. Χ. Τσιόκας που χρόνια ως Γραμματέας του ΚΤΕ σήκωσε το βάρος της αντιπαράθεσης με την Νέα Δημοκρατία στο Κοινοβούλιο αλλά και ο Φ. Χατζημιχάλης και οι Μ. Καρχιμάκης και Γ. Νιώτης θα σας εξειδικεύσουν τις θέσεις μας.

Σας ευχαριστώ