Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 
ΣυνέντΡυξη ΀ύπου στα γραφΡία του Ξ Ξ‘Ξ£ΞŸΞš Ξ³ΞΉΞ± τις ΡξΡλίξΡις στην Ο.Ξ‘.

 

Εντονότατη κριτική για τις αποφάσεις της κυβέρνησης και του Υπουργού κ. Χατζηδάκη που βάζουν «ταφόπλακα» στην Ολυμπιακή, άσκησε ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Μεταφορών και Επικοινωνιών, Νίκος Σηφουνάκης, σε συνέντευξη τύπου με θέμα «Ολυμπιακή Αεροπορία» που παραχώρησε σήμερα Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου στα κεντρικά γραφεία του Κινήματος, μαζί με άλλα αρμόδια για το θέμα στελέχη (Χάρης Τσιόκας, Φώτης Χατζημιχάλης).
Ο κ. Σηφουνάκης μεταξύ άλλων δήλωσε:
 «Οι εξελίξεις για την Ολυμπιακή είναι τραγικές. Με εξευτελιστικούς όρους επιτροπείας από την Κομισιόν ο Εθνικός Αερομεταφορέας εκποιείται. Η κυβέρνηση της ΝΔ με βασικό πρωταγωνιστή το Υπουργείο Μεταφορών και τον κ. Χατζηδάκη είναι εθνικοί εκποιητές και μεσίτες συμφερόντων. Ξεπούλησαν έναντι πινακίου φακής τον ΟΤΕ. Εκποιούν την Ολυμπιακή για χάριν ανταγωνίστριας εταιρείας. Ξεχαρβαλώνουν τον ΟΣΕ. Ο Δημόσιος πλούτος και ο μόχθος του Ελληνικού λαού μεσιτεύονται από το Υπουργείο του κ. Χατζηδάκη.
Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας από την επομένη των εκλογών της 7ης Μαρτίου 2004 με μεθοδευμένο τρόπο προχώρησε στην απαξίωση της εταιρείας με τελικό στόχο την συρρίκνωση και την οριστική της διάλυση. Ο ίδιος ο πρωθυπουργός στην Δ.Ε.Θ. το 2005 προανήγγελλε το κλείσιμο της. Χθες ο Υπουργός κ. Κ. Χατζηδάκης ανέλυσε την συμφωνία που συνομολόγησε στις Βρυξέλλες  και προσυπέγραψε για μια προσωρινή ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΤΩΝ ΑΓΟΝΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ.
Τα πέντε τελευταία χρόνια εξελισσόταν  το σχέδιο της πλήρους εγκατάλειψης και παράδοσης του μεριδίου της αγοράς που κατέχουν  οι ΟΑ στους  ανταγωνιστές της.  Η κατασυκοφάντηση και υπονόμευση της εταιρείας υπήρξε η κυρίαρχη πολιτική που εφάρμοσε η νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση της χώρας. 

Ο κ. Α. Παυλίδης κατεγράφη ως ο Υπουργός  Ακτοπλοΐας των  άγονων θαλάσσιων γραμμών που τον παρέσυραν τα κύματα των ημέτερων ακτοπλόων. Ο κ. Κ. Χατζηδάκης θα καταγραφεί ως ο Υπουργός Αιθέρων των άγονων αερογραμμών που τον συμπαρέσυραν τα ρεύματα ανταγωνιστικών  συμφερόντων με τα οποία στην ουσία συντάχθηκε. Ο κ. Χατζηδάκης δεν μίλησε χθες ως Έλληνας Υπουργός, αλλά ως η φωνή του Μπερλουσκονικού Επιτρόπου ΤΑΓΙΑΝΙ
Οι όροι που επιβάλλονται είναι ταπεινωτικοί και ταυτόχρονα εξευτελιστικοί διότι οι Ο.Α.:
• Απλώς θα καλύπτουν τις 23 άγονες γραμμές μέχρι το 2012 - εάν μέχρι τότε θα υπάρχει το οθωμανικό κιόσκι το οποίο κατασκεύασαν και που δυστυχώς γι' αυτό   επαίρεται ο  κ. Χατζηδάκης.
• Συρρικνώνεται το πτητικό έργο της στο 65% - ήδη όμως βρίσκεται τον τελευταίο χρόνο  κάτω από αυτό το όριο-και εκποιείται άνευ ανταλλάγματος το 1/3
• Στη μείωση του προσωπικού της που φθάνει στην τεχνική  βάση να παραμένει  μόλις στο 15%
• Στην πώληση όλων των δράσεων της στο 100%, πτητικής, επίγειας εξυπηρέτησης, και της τεχνικής βάσης
• Μέχρι της 30/4/09 θα πρέπει να εξευρεθεί  επενδυτής και θα μεταβιβασθούν  τα περιουσιακά της στοιχεία. Δεν μας λέει όμως τι θα συμβεί αν δεν τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, εμείς δυστυχώς γνωρίζουμε. Είτε τηρηθεί είτε όχι ο στόχος μετά πέντε χρόνια επιτεύχθηκε, μπαίνει το οριστικό λουκέτο.
Επιθυμούμε να θυμίσουμε στην υποτελή κυβέρνηση ότι η Ελλάδα δεν είναι Βέλγιο και κακώς χθες ο κ. Χατζηδάκης επικαλείτο την SABENA. Εμείς έχουμε τριπλάσιο αριθμό  αεροδρομίων από ότι το Βέλγιο – τα περισσότερα κατασκευάσθηκαν από τις δικές μας κυβερνήσεις, έχουμε  νησιά και δύσβατες περιοχές.
Είχαμε ως ΠΑΣΟΚ καταγγείλει από το 2004 τις μεθοδεύσεις όταν:
• Ακύρωσαν την συμφωνία του 2003 με την Ε.Ε. όταν παρουσίασαν εγγράφως στις Βρυξέλλες το 2005 τις Ολυμπιακές Αερογραμμές ως συνέχεια της Ολυμπιακής Αεροπορίας με αποτέλεσμα να φορτώσουν με χρέη μια νέα εταιρεία χωρίς ελλείμματα στην οποία διασφαλιζόταν το σύνολο του πτητικού έργου. Σταμάτησαν το πρόγραμμα εξυγίανσης που θα οδηγούσε την εταιρεία να γίνει βιώσιμη και ανταγωνιστική.
• Μείωσαν δραματικά το στόλο των Ολυμπιακών Αερογραμμών.
• Μεθοδευμένα απώλεσαν σημαντικά στρατηγικά και κερδοφόρα slots  στην Ευρώπη (Μόναχο, Φρανκφούρτη κ.α.) με καταστροφικές συνέπειες και βεβαίως  με την χθεσινή απόφαση εκποιούνται χωρίς όφελος όποια έχουν απομείνει.
• Όταν οι εταιρείες του Ομίλου δεν  δημοσίευσαν  τους ισολογισμούς τα τελευταία χρόνια, αυτό σημαίνει παράνομη πράξη. Στις κατατεθειμένες ερωτήσεις Βουλευτών μας στο Κοινοβούλιο δεν  λαμβάναμε απαντήσεις  για τα οικονομικά των εταιρειών.
.
Το ΠΑΣΟΚ:
• Θα αντιταχθεί στο ιδιωτικό μονοπώλιο που σχεδιάζεται να επιβληθεί.
• Θα εργασθεί μέσα και έξω από την Βουλή για ν' ανατρέψει τον εγκληματικό σχεδιασμό  της κυβέρνησης.
• Καλούμε την κυβέρνηση και τον αρμόδιο Υπουργό, την ύστατη στιγμή να μην μετατρέψει τις ΟΑ σε εταιρεία άγονων γραμμών.
• Να αξιοποιήσει το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας στο πτητικό έργο, στην επίγεια εξυπηρέτηση, στην επισκευαστική βάση που υπήρξε μια από τις καλύτερες του κόσμου και να μην κατασπαταλήσει όπως έκανε με τις εθελουσίες εξόδους στον ΟΤΕ και την Εθνική Τράπεζα το Δημόσιο χρήμα.
• Οι Ολυμπιακές Αερογραμμές -όπως η ΔΕΗ και ο ΟΤΕ- ως στρατηγικής σημασίας εταιρεία, πρέπει να υπάρξει ως μεγάλη εταιρεία και όχι ως ασήμαντη εκχωρώντας δωρεάν την ανεκτίμητη περιουσία της, και που δεν είναι μόνο το όνομα και τα σήματα αλλά η ιστορία της, η δυναμική της πορεία για πέντε δεκαετίες  που την ανέδειξε ολυμπιονίκη στην ασφάλεια των πτήσεων ανά την υφήλιο.

Προσωπικά έχοντας γνωρίσει την συμπεριφορά των διάφορων παραγόντων της κυβέρνησης στις Βρυξέλλες, δεν είχα αυταπάτες. Ο άκρατος νεοφιλελευθερισμός τους δεν τους επιτρέπει να πιστεύουν στις δυνάμεις του ελληνικού κράτους, θεοποιούν την ιδιωτική πρωτοβουλία, περιφρονούν και εκποιούν την δημόσια περιουσία.  Το ζήσαμε με την εκποίηση του μεγάλου κερδοφόρου οργανισμού του ΟΤΕ. Οι εκποιήσεις συνεχίζονται, πήραν σειρά τα κερδοφόρα λιμάνια και ακολουθούν τα κερδοφόρα αεροδρόμια. Δυστυχώς η «Ελλάς πωλείται», όπως είχε πει ο Ανδρέας Παπανδρέου το 1990 για την  νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση Μητσοτάκη. Που να φανταζόταν ότι 18 χρόνια μετά  ο κ. Καραμανλής θα αναδεικνυόταν πράγματι ο καλύτερος μαθητής του επίτιμου.