Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 
Ξ£ΟΟƒΞΊΞ΅ΟˆΞ· στο Ξ Ξ‘Ξ£ΞŸΞš ΞΌΞ΅ ΞΈΞ­ΞΌΞ± την «Πράσινη Ανάπτυξη», Ο…Ο€ΟŒ την προΡδρΡία του Ξ ΟΟŒΞ΅Ξ΄ΟΞΏΟ… ΞΊ. Ξ“.Παπανδρέου

 

Σύσκεψη με θέμα την «Πράσινη Ανάπτυξη», πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 6 Ιουλίου στα γραφεία του ΠΑ.ΣΟ.Κ. υπό την προεδρεία του Πρόεδρου του Κινήματος κ. Γιώργου Παπανδρέου και με τη συμμετοχή των Πολιτικών Εκπροσώπων για θέματα Μεταφορών και Επικοινωνιών, Περιβάλλοντος, Δημοσίων Έργων, Γεωργίας, Τουρισμού και Ναυτιλίας.
Ο Νίκος Σηφουνάκης, Πολιτικός Εκπρόσωπος για θέματα Μεταφορών και Επικοινωνιών, αναφέρθηκε στην ανάγκη πρόταξης των προβλημάτων των μεταφορών στα αστικά και ημιαστικά κέντρα, τονίζοντας ότι στόχος πρέπει να είναι ο περιορισμός της χρήσης του Ι.Χ. αυτοκινήτου, με την ανάπτυξη του προγράμματος συντονισμού των μέσων μαζικής μεταφοράς, με τη δημιουργία ενιαίου φορέα σχεδιασμού μεταφορών στα μεγάλα αστικά κέντρα, με την επέκταση των μέσων σταθερής τροχιάς, την ανάπτυξη τοπικών μέσων μεταφοράς ανά δήμο με μικρά και ευέλικτα λεωφορεία σύγχρονης τεχνολογίας, με τη δημιουργία επαρκών πεζοδιαδρόμων και λωρίδων για τα ποδήλατα (ποδηλατόδρομους). Για να επιτευχθεί ο στόχος επιβάλλεται να γίνουν μονοδρομήσεις οδών και διεύρυνση υπαρχόντων πεζοδρομίων, προκείμενου με άνεση να διαβαίνει ο πεζός.
Ταυτόχρονα πρέπει να προταχθεί ο σχεδιασμός ειδικού προγράμματος για την ανανέωση του στόλου των ΤΑΞΙ με την εισαγωγή υβριδικών οχημάτων, καθώς και σε δεύτερη φάση ηλεκτροκίνητων.
Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να υπάρξει σχεδιασμός για τη δημιουργία «πολεοδομικής τάξης» στα πλαίσια ενός ευρύτερου προγράμματος «πολεοδομικής ανασυγκρότησης».
Πρέπει, σημείωσε, ο πολίτης να αγαπήσει την πόλη και την κωμόπολη που ζει και δημιουργεί, άρα οι πόλεις πρέπει να «προκαλούν» τον πολίτη να επιλέγει ήπιες μορφές μετακίνησης, ήτοι την πεζή μετακίνηση και το ποδήλατο.
Δυστυχώς τόνισε, ακόμα και τα μικρά αστικά κέντρα είναι δομημένα για να εξυπηρετούν το ιδιωτικό όχημα και όχι τον πεζό. Η λογική αυτή πρέπει να αντιστραφεί κάνοντας τις πόλεις μας πιο ανθρώπινες, ούτως ώστε για τον πολίτη να είναι χαρά να ζει και να κινείται πεζή ή με ποδήλατο.
Πρέπει να ανατρέψουμε τα στατιστικά στοιχεία, όπως καταγράφονται μέσα από μετρήσεις και όπου αποδεικνύεται ότι κατά μέσο όρο κάθε χρόνο ο πολίτης χάνει είκοσι μέρες μέσα στο Ι.Χ. αυτοκίνητο, που σημαίνει, πέραν των άλλων, τεράστια δαπάνη για την εθνική οικονομία από την άσκοπη κατανάλωση καυσίμων.