Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 
, .

 
Την εξασφάλιση των βασικών δικαιωμάτων των επιβατών, που μετακινούνται με λεωφορεία και πούλμαν σε διεθνείς και υπεραστικές γραμμές μεγάλων αποστάσεων αποφάσισε το Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που πραγματοποιήθηκε χθες στις Βρυξέλλες και στο οποίο τη χώρα μας εκπροσώπησε ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Νίκος Σηφουνάκης.

Συγκεκριμένα η πρόταση Κανονισμού που ενέκρινε το Συμβούλιο προβλέπει μεταξύ άλλων:
• τα ύψη των αποζημιώσεων σε περιπτώσεις τραυματισμού/θανάτου ή απώλειας/καταστροφής αποσκευών
• τα δικαιώματα των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα
• τα δικαιώματα επιβατών σε περίπτωση ακύρωσης ή καθυστέρησης του δρομολογίου
• την ενημέρωση των επιβατών για τα δικαιώματά τους

Εγκρίθηκε επίσης Σχέδιο Οδηγίας του Συμβουλίου που προωθεί την εφαρμογή και εξάπλωση των Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών. Η Οδηγία προβλέπει – μεταξύ άλλων - την ανάπτυξη τέτοιων συστημάτων στον τομέα των οδικών μεταφορών με έναν τρόπο που θα εξασφαλίζει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στους χρήστες και θα διασφαλίζει τη διαλειτουργικότητα και με τους υπόλοιπους τρόπους μεταφορών.
Το Συμβούλιο συζήτησε, ακόμη, κείμενο συμπερασμάτων της Σουηδικής Προεδρίας για τη νέα Λευκή Βίβλο που θα χαράξει την πολιτική μεταφορών της ΕΕ τη δεκαετία 2010-2020. Στην παρέμβασή του, ο υφυπουργός επεσήμανε την ανάγκη να δοθεί έμφαση σε εκείνα τα μέσα μεταφορών που είναι ενεργειακά αποδοτικότερα και φιλικότερα προς το περιβάλλον όπως η ναυτιλία και ο σιδηρόδρομος. Τόνισε επίσης ότι θα πρέπει να υπάρξουν οι κατάλληλοι χρηματοδοτικοί μηχανισμοί από την πλευρά της Κοινότητας ώστε να ολοκληρωθεί το Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών και, κυρίως, τα έργα προτεραιότητας. Επίσης, αναφέρθηκε στις ιδιαιτερότητες των περιφερειακών χωρών της ΕΕ και στην ανάγκη να αναπτυχθούν πολιτικές όπως η παροχή δημόσιας υπηρεσίας στις μεταφορές (άγονες γραμμές) ώστε να ενισχυθεί η συνοχή όλων των περιφερειών της ΕΕ.
Ένα άλλο σημαντικό θέμα που συζήτησαν οι Υπουργοί στο Συμβούλιο ήταν οι «Πράσινοι Διάδρομοι Μεταφορών» που συνδέουν μεγάλους κόμβους εμπορευματικών μεταφορών. Πρόκειται για «διαδρόμους» που αντικατοπτρίζουν μια ολοκληρωμένη έννοια της μεταφοράς όπου η ακτοπλοΐα, ο σιδηρόδρομος και οι οδικές μεταφορές αλληλοσυμπληρώνονται ώστε να παρέχουν ένα σύνολο υπηρεσιών φιλικών προς το περιβάλλον. Ο κ. Σηφουνάκης επεσήμανε ότι, από ελληνικής πλευράς, έχουν γίνει σημαντικές επενδύσεις για τη διασύνδεση σιδηροδρόμου- βασικών λιμένων της χώρας καθώς και για την ανάπτυξη εμπορευματικών κέντρων ώστε να καταστεί η Ελλάδα μια βασική εμπορευματική πύλη της ΕΕ στην περιοχή της Νοτιο-Ανατολικής Μεσογείου.
Στο περιθώριο του Συμβουλίου ο Υφυπουργός είχε κατ’ ιδίαν συναντήσεις με τον Αντιπρόεδρο της Επιτροπής και Επίτροπο Μεταφορών κ. Antonio Tajani, τον Βούλγαρο Υπουργό Μεταφορών κ. Τsetkov και το Ρουμάνο αρμόδιο υφυπουργό κ. Ροpa με τους οποίους συμφώνησε τα ακόλουθα:

• Την υπογραφή συμφωνίας για τις μελέτες που αφορούν στην κατασκευή του σιδηροδρομικού έργου Αθήνα – Σόφια – Βουδαπέστη – Βιέννη – Πράγα – Νυρεμβέργη – Δρέσδη («έργο προτεραιότητας αριθμός 22 των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών»). Η μελέτη αυτή χρηματοδοτείται από κοινοτικούς πόρους και η Ελλάδα έχει αναλάβει το συντονιστικό ρόλο για την ανάπτυξη του νότιου τμήματος.
• Τη δρομολόγηση ενός εμπορικού τρένου που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τη Μόσχα και το οποίο θα διέρχεται από τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και την Ουκρανία. Τόσο η βουλγαρική όσο και η ρουμανική πλευρά συμφώνησαν για την επίλυση όλων των τεχνικών λεπτομερειών μέχρι το καλοκαίρι του 2010 με στόχο τη δρομολόγηση δύο τρένων την εβδομάδα που θα μεταφέρουν αγροτικά, κυρίως, προϊόντα.