|
|
|
Ψ Πολιτισμό εννοούμε ό, τι η ανθρώπινη σκέψη και το ανθρώπινο χέρι δημιούργησαν και έτυχαν γενικής αναγνώρισης στο διάβα των αιώνων.
Ψ Ο Ελληνικός, ο Ρωμαϊκός Πολιτισμός της Αφρικανικής Ηπείρου (Αίγυπτος), της Ανατολικής Ασίας αλλά και άλλοι, αποτελούν αντικείμενα της παγκόσμιας κληρονομιάς. Άρα τα μνημεία αποτελούν παγκόσμια κληρονομιά και χρέος των εθνών είναι και να τα προστατεύουν και να είναι προσβάσιμα στην παγκόσμια κοινότητα.
Ψ Σαφώς ένα πολιτιστικό δημιούργημα που αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα ενός μνημειακού συνόλου, π.χ. Γλυπτά Παρθενώνα, όσο και αν αποτελεί μέρος της παγκόσμιας κληρονομιάς ανήκει στο χώρο που το δημιούργησε δηλαδή στην Ελλάδα.
Ψ Πολιτιστικά δημιουργήματα, όπως π.χ. ένας πίνακας της Ιταλικής Αναγέννησης σαφώς προσδιορίζεται από τον χώρο και τον χρόνο που δημιουργήθηκε. Προτεραιότητα έχει ο τόπος καταγωγής π.χ. ο πίνακας της Τζοκόντα έχει θέση σε μια πινακοθήκη μιας άλλης χώρας; Δεν μπορούμε να ισχυρισθούμε το ίδιο αν π.χ. από τον Ιερό Ναό του Saint Giuseppe στο Αρέτσο της Ιταλίας είχε αφαιρεθεί κάποιος πίνακας του Pietro Della Frascesca και αποτελούσε κτήμα ενός μουσείου μιας άλλης χώρας, διότι ο μεγάλος ζωγράφος της Αναγέννησης αγιογράφησε όλο τον ναό και δημιούργησε για αυτό στο σύνολο του.
Ψ Τώρα ως προς τη σύγχρονη κληρονομιά για ένα γλυπτό του Giacometti ή ένα μαρμάρινο γλυπτό του Γ. Παππά όπως και αν το δούμε φιλοτεχνήθηκαν σε ένα συγκεκριμένο τόπο και για ένα συγκεκριμένο χώρο. Π.χ. Τον ανδριάντα του Ελευθερίου Βενιζέλου που κοσμεί το προαύλιο της Βουλής ο Γ.Παππάς τον σμίλευσε και του έδωσε τις διαστάσεις που έχει ακριβώς σε συνδυασμό με το μέγεθος του κτιρίου των παλαιών ανακτόρων αλλά και τον περιβάλλοντα χώρο του γενικότερα.
ΥΓ: Αυτόν τον καιρό η Επιτροπή Πολιτισμού και Παιδείας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που έχω την τιμή να προεδρεύω ολοκληρώνει την επεξεργασία για τα πολιτιστικά αγαθά που αποκτήθηκαν με ανορθόδοξο τρόπο. | |