ΕΡΩΤΗΣΗ 1: Τι πρόκειται να κάνει το ΠΑΣΟΚ με την τον ΟΣΕ. Θα ακολουθήσει την οδό της μισθωτής εφεδρείας ή θα προχωρήσει σε μερική εθελουσία έξοδο; ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ο ΟΣΕ θα μπορούσε να είναι η οτομοτρίς για μια πράσινη οικονομία και ανάπτυξη της χώρας ως ασφαλές μέσο όπως συμβαίνει σ’ όλο τον κόσμο. Εκείνο που σίγουρα δεν θα κάνει το ΠΑ.ΣΟ.Κ. είναι να συνεχίσει την κακοδιαχείριση, την κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος, τις πελατειακές προσλήψεις και άλλα, που δέσποζαν στον Ο.Σ.Ε. την τελευταία πενταετία με αποτέλεσμα τον υπερτριπλασιασμό των ελλειμμάτων. Ανακόπηκε η ανάπτυξη και καταρρακώθηκε η αξιοπιστία, η ποιότητα υπηρεσιών και η ασφάλεια του ελληνικών σιδηροδρόμων. Η τελική κατάληξη της κυβέρνησης, μετά από 3 αλλαγές Υπουργών Μεταφορών και διπλάσιες αλλαγές Δ/νων Συμβούλων στον Ο.Σ.Ε., ήταν η ανακοίνωση του πρωτοφανούς για τα ελληνικά δεδομένα προγράμματος μισθωτής εφεδρείας, με τη χρήση αόριστων εκφράσεων. Η εξυγίανση του σιδηροδρομικού συστήματος και του ΟΣΕ πρέπει να γίνει με βάση συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, σε αντιδιαστολή με την σημερινή κατάσταση πλήρους σύγχυσης και χάους. Είμαστε αντίθετοι κατηγορηματικά σε τέτοια πρωτάκουστα μέτρα που οδηγούν χιλιάδες εργαζόμενους στο ταμείο ανεργίας και στην ανασφάλεια. Θα προχωρήσουμε άμεσα σε διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και τους εργαζόμενους με στόχο την αναγέννηση των ελληνικών σιδηροδρόμων, κάνοντας γνωστή την τραγική κατάσταση του οργανισμού. Όλοι θα αναλάβουν τις ευθύνες που τους αναλογούν. ΕΡΩΤΗΣΗ 2: Τι ποσοστό της Ολυμπιακής (Οlympic Air) θέλει να επαναγοράσει το ελληνικό δημόσιο από την ΜIG ; ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Το ΠΑ.ΣΟ.Κ. προτείνει τη συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και να συμμετέχει το δημόσιο στην Ολυμπιακή. Να εξασφαλιστούν οι καθολικές υπηρεσίες, να υπάρξει στρατηγική ανάπτυξης. Ως προς το management δεν είμαστε δογματικοί. Βεβαίως θα αξιολογήσουμε τα νέα δεδομένα και θα συζητήσουμε με τον ιδιώτη προς αυτή την κατεύθυνση, για την οποία έχει εκφρασθεί ήδη θετικά.
ΕΡΩΤΗΣΗ 3: Το ΠΑΣΟΚ θα ανοίξει το θέμα για τα κλειστά επαγγέλματα; ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Έχουμε δηλώσει εδώ και καιρό ότι πρέπει να υπάρχει γόνιμος κοινωνικός διάλογος, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έγκαιρα να υπάρξει διαβούλευση με αυτήν.
ΕΡΩΤΗΣΗ 4: Θα προχωρήσει η απόσυρση των αυτοκινήτων που εξήγγειλε η Ν.Δ.; ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Κανένας δεν αρνείται ότι γενικά η απόσυρση των παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων είναι περιβαλλοντικά σωστή. Η συγκεκριμένη ρύθμιση όμως της Νέας Δημοκρατίας είναι αποσπασματική, πρόχειρη και με αρκετές «τρύπες». Επιπλέον επιβαρύνει τους οικονομικά αδύνατους πολίτες που δεν έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν νέο αυτοκίνητο, αφού συνδυάζεται με νέους φόρους. Περιθώρια για πιο δίκαιη λύση υπάρχουν.
ΕΡΩΤΗΣΗ 5: Τι θα κάνει το ΠΑΣΟΚ στο τομέα των τηλεπικοινωνιών ; ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η χώρα μας έχει καθυστερήσει σημαντικά στη αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών και εξαιτίας της απώλειας των πόρων της Κοινωνίας της Πληροφορίας από το Γ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης. Η σύγκλιση με τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο αναβάλλεται συνεχώς. Η πολιτική μας στις τηλεπικοινωνίες στοχεύει στη δημιουργία των δικτυακών υποδομών ώστε η Ελλάδα να συμμετέχει και να πρωταγωνιστεί στην κοινωνία της γνώσης. Το κράτος εξασφαλίζει τις συνθήκες που επιτρέπουν σε κάθε κάτοικο της χώρας να έχει πρόσβαση στις νέες ηλεκτρονικές επικοινωνίες και να μπορεί να διακινήσει ως παραγωγός ή καταναλωτής ψηφιακών αγαθών, τα αγαθά αυτά στο διαδίκτυο. Οι πολιτικές μας στόχο έχουν να εξυγιάνουν και να διευρύνουν τον ανταγωνισμό στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες καθώς και να κατοχυρώσουν με κάθε πρόσφορο τρόπο την ανταγωνιστική πρόσβαση όλων των επιχειρήσεων παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στις υφιστάμενες και νέες δικτυακές υποδομές με ανάλογη δίκαιη κοστολόγηση και εξάλειψη μιας σειράς στρεβλώσεων των κανόνων ρύθμισης και υγιούς ανταγωνισμού. Χρειαζόμαστε σήμερα ως χώρα, όσο ποτέ άλλοτε, ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο για τις υποδομές των ηλεκτρονικών επικοινωνιών που θα παρέχει σύνδεση με οπτικές ίνες στις επιχειρήσεις και στα νοικοκυριά, σε όλη την επικράτεια. Προτεραιότητα πρέπει να είναι και η κάλυψη ημιαστικών, αγροτικών περιοχών για να ενισχυθεί η τοπική ανάπτυξη και η αποκέντρωση. Η Ελλάδα της πράσινης ανάπτυξης, της γνώσης και της ευνομίας που προτείνει το ΠΑΣΟΚ χρειάζεται την ύπαρξη νέων δημόσιων υποδομών ευρυζωνικότητας. Χρειάζεται δημόσια ψηφιακά αγαθά για να ανοίξει ένας νέος κύκλος ανάπτυξης της χώρας, που θα βασίζεται στα δημόσια δίκτυα οπτικών ινών. Χρειάζεται να φτάσει οι οπτικές ίνες σε κάθε σχολείο, βιβλιοθήκη, νοσοκομείο, κέντρο υγείας, αγροτικό ιατρείο, επιχείρηση, σε κάθε σπίτι σε όλη την Ελλάδα.
ΕΡΩΤΗΣΗ 6: Ποιές οι σκέψεις σας για τον ΟΤΕ ; ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Μένουμε σταθεροί στις θέσεις μας για την ουσιαστικότερη συμμετοχή του δημοσίου στο μεγάλο τηλεπικοινωνιακό οργανισμό. Ο Ο.Τ.Ε. είναι στρατηγικής σημασίας κερδοφόρος επιχείρηση και θεωρούμε ότι το δημόσιο δεν πρέπει να αποξενωθεί. Θα διαπραγματευτούμε με τη Γερμανική Deutsche Telekom. Πάντοτε με γνώμονα, το συμφέρον της εταιρίας, των εργαζομένων της και γενικότερα του κοινωνικού συνόλου. Δυστυχώς η κυβέρνηση ακύρωσε και τον Νόμο που η ίδια ψήφισε στη Βουλή, με την πώληση του επιπλέον 5% την τελευταία στιγμή και έτσι η Γερμανική εταιρεία διαθέτει πλειοψηφικό πακέτο. Το παράδειγμα που έδωσε ο Πρόεδρος του ΠΑ.ΣΟ.Κ. Γιώργος Παπανδρέου στη ΔΕΘ είναι ενδεικτικό. Τα έσοδα με το πάγωμα μισθών που ζητάει ο κ. Καραμανλής είναι περίπου 160 εκ. €., ενώ τα κέρδη του πρώτου εξαμήνου του ΟΤΕ είναι περίπου 300 εκ. €.
ΕΡΩΤΗΣΗ 7: Πως θα προχωρήσετε σε επανακρατικοποιήσεις εν μέσω οικονομικής κρίσης ; ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Το να αποκτήσει το ελληνικό δημόσιο λόγο στην ανάπτυξη της Ολυμπιακής ή και να ανακτήσει τον έλεγχο σε έναν από τους μεγαλύτερους τηλεπικοινωνιακούς οργανισμούς της Ευρώπης δεν σημαίνει και επανακρατικοποίηση. Ας μη λησμονούμε ότι Αγγλία επανακρατικοποιεί τα τρένα, οι Η.Π.Α. τις τράπεζες και τώρα νομοθετεί για τη δημιουργία δημόσιου συστήματος υγείας.
ΕΡΩΤΗΣΗ 8: Τι θα κάνετε με τις συγκοινωνίες στην Αττική. ; ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Για τις μεταφορές προτεραιότητα μας είναι η εξασφάλιση της δυνατότητας μετακίνησης με χαμηλό κόμιστρο και με ποιοτική παροχή υπηρεσιών, για όλους τους πολίτες της χώρας, για όλες τις ηλικιακές κατηγορίες και ιδιαίτερα για τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Το μοντέλο της Πράσινης Ανάπτυξης που προτείνει το ΠΑ.ΣΟ.Κ. σε καμία περίπτωση δεν είναι συμβατό με το σημερινό μοντέλο μετακινήσεων που είναι δομημένο γύρω από τη χρήση του Ι.Χ. Επιδιώκουμε αξιόπιστες εναλλακτικές λύσεις για τις μετακινήσεις στην Αθήνα, με τις αστικές συγκοινωνίες και τις επεκτάσεις των μέσων σταθερής τροχιάς. Η βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης που παρέχεται από τα λεωφορεία και τρόλλεϋ με σημαντική αύξηση του δικτύου λεωφορειολωρίδων την επόμενη 4ετία και την αποτελεσματική αστυνόμευσή τους, είναι στόχος μας προς αυτήν την κατεύθυνση. Το ίδιο και η εγκατάσταση τηλεματικής στα λεωφορεία/τρόλεϋ, ώστε να υπάρχει πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο για την άφιξη του οχήματος. Θα δώσουμε δυνατότητα και προσοχή στις ήπιες μορφές μετακίνησης, ήτοι πεζή μετακίνηση και ποδήλατο. Με άλλα λόγια άμεση δημιουργία ποδηλατόδρομων, πεζόδρομων και λωρίδων πεζοπορίας. Κίνητρα για την αγορά ποδηλάτου, όπως η μείωση του Φ.Π.Α. Σημαντική βαρύτητα δίνουμε και στον τομέα της οδικής ασφάλειας και εντός αστικού περιβάλλοντος.
|