|
|
|
Έπειτα από σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε υπό τον Υφυπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Νίκο Σηφουνάκη, με τη συμμετοχή του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών, Δημήτρη Δημητρίου και αρμοδίων υπηρεσιακών παραγόντων, από τη Δευτέρα 14 Ιουνίου 2010 τίθενται σε ισχύ αλλαγές στα δρομολόγια των λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΑ.
Οι εφαρμοζόμενες συγχωνεύσεις - καταργήσεις λεωφορειακών γραμμών είναι οι εξής: 1. Καταργούνται οι γραμμές: • 103 «Καλαμάκι - Ακαδημία» • 108 «Άνω Καλαμάκι - Ακαδημία» • 111 «Άγιος Δημήτριος - Ακαδημία»
Η κατάργηση των παραπάνω γραμμών αποφασίστηκε στο πλαίσιο του ανασχεδιασμού των δρομολογίων στις Αστικές Συγκοινωνίες για την αντιμετώπιση των αυξημένων αναγκών για μετακίνηση στην Αθήνα, στη βάση της συμπληρωματικότητας των μεταφορικών μέσων και της τροφοδότησης των σταθμών μετρό (υφιστάμενων και υπό κατασκευή).
Ταυτόχρονα, ενισχύονται οι παράλληλες γραμμές: • 141 «Καλαμάκι - Σταθμός Δάφνη» • 109 «Άνω Καλαμάκι - Σταθμός Αγ. Δημητρίου» • 112 «Άγιος Δημήτριος - Σταθμός Δάφνη»
2. Συγχωνεύονται οι γραμμές που έχουν παρόμοια διαδρομή και καταργούνται συγκεκριμένες γραμμές με πολύ μικρή επιβατική κίνηση. Έτσι, συγχωνεύεται η γραμμή 746 «Άνω Λιόσια - ΟΔΔΥ» (η οποία καταργείται) με τη γραμμή 711 «Αχαρναί - Ζωφριά», ενώ καταργούνται, λόγω μικρής επιβατικής κίνησης οι γραμμές: • 400 «Αξιοθέατα Αθήνας» • Χ92 «Κηφισιά - Αεροδρόμιο» • 245 «Πολυτεχνείο - Ν. Κόσμος» • 525 «Σταθμός Κηφισιάς - Κάτω Κηφισιά» • 340 «Γλυφάδα - Παλλήνη»
3. Καταργείται το τμήμα της γραμμής Α7 «Κάνιγγος - Νέα Ερυθραία», από τον Πλάτανο στην Κηφισιά έως τη Ν. Ερυθραία, δεδομένου ότι το τμήμα αυτό καλύπτεται από πληθώρα άλλων λεωφορειακών γραμμών.
Για τη λήψη των ανωτέρω αποφάσεων, ελήφθησαν υπόψη ορισμένα βασικά κριτήρια, τα σημαντικότερα από τα οποία είναι: • Ο αριθμός των επιβατών που εξυπηρετούν οι λεωφορειακές γραμμές • Ο σκοπός των μετακινήσεων που καλύπτουν • Η χρονική περίοδος που παρέχεται η συγκοινωνία • Η παραγωγικότητα των γραμμών • Η δυνατότητα τροφοδότησης σταθμών σταθερής τροχιάς από τις λεωφορειακές γραμμές • Η ύπαρξη παράλληλων ή και ταυτιζόμενων γραμμών σε σημαντικό μήκος • Η παλαιότητα των γραμμών.
Με τις ρυθμίσεις αυτές, οι οποίες θα ισχύσουν από τις 14 Ιουνίου, πλην εκείνων που αφορούν στις γραμμές 746, 711, 525, Α7 (θα ισχύσουν από τις 30 Ιουνίου), τελικά εξοικονομούνται 19 λεωφορεία και 57 οδηγοί της ΕΘΕΛ, οι οποίοι θα καλύψουν ανάγκες σε συγκοινωνιακούς άξονες με υψηλή ζήτηση.
Σε δεύτερο στάδιο και μέχρι το τέλος του 2010 θα εφαρμοστούν νέες ρυθμίσεις που εκτιμάται ότι θα εξοικονομήσουν 25 λεωφορεία και 75 οδηγούς της ΕΘΕΛ. Ανάλογες επεμβάσεις προγραμματίζονται για το 2011 σε συνδυασμό με τους νέους σταθμούς του μετρό.
«Οι αλλαγές πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης του δικτύου αστικών συγκοινωνιών, με προσανατολισμό στον εξορθολογισμό του κόστους και τη βελτίωση της αποδοτικότητας των αστικών συγκοινωνιών. Το συγκοινωνιακό δίκτυο της πρωτεύουσας αντιμετωπίζεται πλέον όχι τμηματικά και αποσπασματικά αλλά συνολικά σαν ένα συντονισμένο σύστημα, όπου οι λεωφορειακές γραμμές λειτουργούν συμπληρωματικά με τα μέσα σταθερής τροχιάς, όπως το μετρό, με αποτέλεσμα τη βελτίωση της αποδοτικότητάς του και την εξοικονόμηση πόρων, σε μία δύσκολη οικονομική συγκυρία», δήλωσε ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Νίκος Σηφουνάκης.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ Δημήτρης Δημητρίου σε δήλωσή του επισημαίνει: «Το Υπουργείο σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ και τους Εκτελεστικούς Φορείς Συγκοινωνιακού Έργου (ΕΦΣΕ), προχωρά στον εξορθολογισμό του συστήματος Αστικών Συγκοινωνιών με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη-επιβάτη, τη βελτίωση της προσφοράς συγκοινωνιακού έργου και την εξοικονόμηση πόρων. Στόχος για τη νέα διοίκηση του ΟΑΣΑ είναι η ιεράρχηση τόσο των συγκοινωνιακών αναγκών όσο και η βελτιστοποίηση των συγκοινωνιακών παραμέτρων του συστήματος Α.Σ. προς τη κατεύθυνση της βιώσιμης κινητικότητας και τη βελτίωση του παρεχόμενου έργου στους συγκοινωνιακούς άξονες υψηλής ζήτησης. Με βασικό κριτήριο σχεδιασμού την συνδυασμένη μετακίνηση μεταξύ επίγειων και υπόγειων μεταφορικών συστημάτων, σήμερα, παρουσιάζουμε μέρος αυτού του σχεδιασμού, που περιλαμβάνει την αναδιοργάνωση λεωφορειακών γραμμών. Με τις ρυθμίσεις αυτές οδηγούμαστε: α) στην ενίσχυση βασικών λεωφορειακών γραμμών υψηλής ζήτησης, και β) στην εξοικονόμηση πόρων (19 λεωφορείων και 57 οδηγών της ΕΘΕΛ), που θα χρησιμοποιηθούν σε υφιστάμενες γραμμές με στόχο τη βελτίωση του παρεχόμενου έργου και τη μείωση του κόστους λειτουργίας των θερμικών λεωφορείων».
| |