Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 

 

Εντονότατη κριτική σε επιλογές, αλλά και χειρισμούς της Κυβέρνησης και του αρμόδιου Υπουργείου για τον Ο.Σ.Ε, άσκησε ο αρμόδιος Πολιτικός Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Μεταφορών και Επικοινωνιών, Νίκος Σηφουνάκης. Επίσης κατέθεσε και πακέτο προτάσεων για την απ' εδώ και πέρα πορεία και αναβάθμιση του Οργανισμού, στην διάρκεια συνέντευξης τύπου που παραχώρησε σήμερα Πέμπτη 31 Ιουλίου στην Χαριλάου Τρικούπη μαζί με άλλα αρμόδια για το θέμα στελέχη του ΠΑΣΟΚ( Χ. Τσιόκας, Φ. Χατζημιχάλης, Γ. Νιώτης, Μ. Καρχιμάκης).
Η Κυβέρνηση άφησε τον Ο.Σ.Ε – που διαθέτει περιουσιακή αξία πολλών δις μέχρι πριν από το τελευταίο ατύχημα και τον εκτροχιασμό του τραίνου  να κινείται με τον αυτόματο πιλότο. Μέχρι τότε οι όποιες προθέσεις της κινούνταν  κάτω από το πέπλο πλήρους μυστικότητας και μακριά από την κοινωνία, είπε ο κ. Σηφουνάκης.
Πρόσθεσε πως «η Κυβέρνηση και ο αρμόδιος Υπουργός μετά το ατύχημα άδραξαν την ευκαιρία προκειμένου  να εκμεταλλευθούν επικοινωνιακά την κακή κατάσταση στον Οργανισμό  που το μεγαλύτερο μέρος της το δημιούργησαν οι ίδιοι» και έφερε ως παραδείγματα : 
-Την καθυστέρηση ή την μη εκτέλεση και ολοκλήρωση των έργων ηλεκτροκίνησης και κατασκευής διπλής γραμμής τουλάχιστον της ΠΑ.ΘΕ.
• Την εγκατάλειψη των έργων βελτίωσης του σιδηροδρομικού δικτύου της περιφέρειας της χώρας
• Την ματαίωση διαδρομών εξαιτίας π.χ. της μη  –εδώ και 5 χρόνια προμήθειας  του αναγκαίου τροχαίου υλικού (Γραμμή Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης)
• Την εγκληματική καθυστέρηση υλοποίησης του δεσμευτικού προγράμματος του Γ' ΚΠΣ που έχει ως αποτέλεσμα η χώρα μας να χάσει πιστώσεις για έργα υποδομών στον ΟΣΕ που ξεπερνούν το 1 δις ευρώ, χωρίς να μπορεί να τα ισοσκελίσει μεταφέροντάς τα ως  γέφυρες στο Δ' ΚΠΣ που ουσιαστικά θα το επιβαρύνει με 1,2 δις ευρώ
• Η κυβέρνηση αρκέστηκε  - μέσω του αυτόματου πιλότου διακυβέρνησης – να ανακυκλώνει δυσβάστακτα   για τον Οργανισμό τον δανεισμό, και έτσι από 3,2 δις ευρώ που ήταν το χρέος το 2004, να φθάσει στα τέλη του 2008, σύμφωνα με τις προβλέψεις τα 8 δις ευρώ και μάλιστα να διαρρέεται στον Τύπο ότι μέχρι το 2010 το χρέος θα φθάσει αισίως τα 12,5 δις ευρώ. Η κυβέρνηση δηλαδή, υπεύθυνη για το έγκλημα, το προαναγγέλλει κιόλας, νύπτοντας τας χείρας της.

O κ. Σηφουνάκης σημείωσε πως αντί η Κυβέρνηση  έστω τα 3 ή 2 τελευταία χρόνια να έχει εκπονήσει  και να υλοποιεί ένα πρόγραμμα εξυγίανσης, για το οποίο τώρα κόπτεται,  καπηλεύεται  το χάος που η ίδια δημιούργησε και μέσω αποσπασματικών ανακοινώσεων ή διαρροών που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, εξαγγέλλει επισήμως αλλά και ανεπισήμως αντικρουόμενες  προτάσεις.  
 
Επεσήμανε πως «δυστυχώς η κυβέρνηση σκανδαλολογεί στηριζόμενη πάνω στη σήψη που η ίδια δημιούργησε διότι δεν μας λέει και αποκρύπτει»:
• Πως το 2004 με 9.000 εργαζόμενους η μισθοδοσία στον ΟΣΕ συνολικά ήταν 250 εκατομμύρια ευρώ περίπου;
• Πως το 2008 με 7.000 εργαζόμενους η μισθοδοσία ξεπερνά τα 400 εκατομμύρια ευρώ;
• Πως και με ποιών την ευθύνη αποτελούν συνήθη πρακτική :
 Τα μαύρα βαγόνια, τα μαύρα φορτία.
 Η μαύρη εκποίηση  του σκράπ παλιού σιδηροδρομικού υλικού όπου τόνοι σιδήρου εκποιήθηκαν 0,57 λεπτά αντί 57 ευρώ τον τόνο ζημιώνοντας με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ τον Οργανισμό
• Γιατί σχεδιάζει, μέσω ΣΔΙΤ, να εκχωρήσει σε ιδιώτες τα «φιλέτα» του Οργανισμού όπως ο προαστιακός και τα κερδοφόρα τμήματα της ΠΑ.ΘΕ. προκειμένου να χρησιμοποιηθούν τα δίκτυα του οργανισμού για τις κερδοφόρες επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές;
• Γιατί ματαιώνει επ' αόριστον δρομολόγια όπως το Θεσσαλονίκη  - Αλεξανδρούπολη  όταν είναι γνωστό ότι το πράττει λόγω ελλείψεις τροχών; Γιατί δεν προμηθεύτηκε έγκαιρα το υλικό που εκκρεμεί από διαγωνισμό του 2004;
Ο ΟΣΕ, είπε ο κ. Σηφουνάκης,  θα μπορούσε να είναι η οτομοτρίς για μια πράσινη οικονομία και ανάπτυξη της χώρας ως ασφαλές μέσου που είναι σ' όλο τον κόσμο και σημείωσε πως η  Ευρωπαϊκή Ένωση προάγει την εμπορευματική κίνηση  μέσω των σιδηροδρόμων προκειμένου να μειωθούν οι οδικές και θαλάσσιες μεταφορές που προκαλούν ασυγκρίτως πολλαπλάσιους ρίπους και δυστυχήματα με καταστροφικές συνέπιες για το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής.