Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 

 
Δεν είναι παρά η κορυφή και μόνο του παγόβουνου, η συνεχιζόμενη για δεύτερη συναπτή χρονιά, ταλαιπωρία και αγανάκτηση χιλιάδων ταξιδιωτών και νησιωτών, από τις απαράδεκτες καταστάσεις που παρατηρούνται στα δρομολόγια των πλοίων. Η καλή προσβασιμότητα στα νησιά και η δυνατότητα διασύνδεσης τους με τα εθνικά και διηπειρωτικά συγκοινωνιακά δίκτυα, παίζει καθοριστικό ρόλο στην περαιτέρω οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική ανάπτυξη τους. Αυτό φαίνεται, από τις μέχρι τώρα πολιτικές της, ότι δεν το έχει συνειδητοποιήσει η Κυβέρνηση της Ν.Δ. Επί δυο χρόνια, με τις «ανύπαρκτες πολιτικές» της απέκλεισε και απομόνωσε ιδιαίτερα τον χειμώνα τις νησιωτικές περιοχές, ενώ φρόντισε με την πρακτική της να αποκλείσει τους καλοκαιρινούς μήνες τους Έλληνες. Αναγνωρίζοντας το πρόβλημα της θαλάσσιας σύνδεσης πολλών μικρών νησιών στο Αιγαίο μεταξύ τους, με τα διοικητικά τους κέντρα, αλλά και με την ηπειρωτική χώρα και στα πλαίσια μιας αναπτυξιακής πολιτικής, η Πολιτεία με αιχμή το Υπουργείο Αιγαίου την περίοδο 2000-2004 προχώρησε στο σχεδιασμό και την λήψη ουσιαστικών μέτρων για την ριζική και οριστική επίλυση του προβλήματος της θαλάσσιας σύνδεσης των νησιών. Δυστυχώς η παρούσα Κυβέρνηση όχι μόνο εξακολουθεί προκλητικά να αγνοεί το έτοιμο σχέδιο που έχει στα συρτάρια της για την οριστική επίλυση της θαλάσσιας σύνδεσης των νησιών που εκπονήθηκε σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Με βάση την μελέτη που εκπονήθηκε από το Ελληνικό Ινστιτούτο Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογίας, ύστερα από ανάθεση του Υπουργείου Αιγαίου, επανασχεδιάστηκαν οι άγονες γραμμές (51 στο σύνολο και δημιουργήθηκαν 8 ενότητες επικοινωνίας που θα εξυπηρετούντο από 8 νέα, αξιόπλοα, γρήγορα, ασφαλή και σύγχρονα πλοία, συγκεκριμένων προδιαγραφών. Τον Αυγουστο του 2003 ανακοινώθηκε επίσημα από τους τότε Υπουργούς Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Αιγαίου, η πιλοτική εφαρμογή του νέου συστήματος σε 3 άγονες γραμμές του Βορείου Αιγαίου, με την ναυπήγηση ή προμήθεια ενός σύγχρονου πλοίου συγκεκριμένων προδιαγραφών (μήκος 100-110 μέτρα, ταχύτητα 20-22 κόμβους, χωρητικότητα 800-1000 επιβατών και 400 κλινών και 170 οχημάτων). Τον Οκτώβριο του 2003 το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών προκήρυξε διαγωνισμό πρόσληψης Χρηματοοικονομικού Συμβούλου, ο οποίος προσελήφθη και κατέληξε στις αρχές του 2004 σε θετικά αποτελέσματα για το ενδιαφέρον της διεθνούς αγοράς, ενώ προχώρησε στην ολοκλήρωση της μελέτης η οποία περιείχε συγκεκριμένες προτάσεις για τον σχεδιασμό του διαγωνισμού. Με βάση τις αποφάσεις που είχαν ληφθεί και τον σχεδιασμό που είχε γίνει, τον Απρίλιο του 2004 έπρεπε να προκηρυχθεί Δημόσιος Μειοδοτικός Διαγωνισμός και ο οποίος στην πρώτη φάση προέβλεπε την ναυπήγηση ή προμήθεια του πρώτου σύγχρονου πλοίου για τις άγονες γραμμές. Δεν έγινε απολύτως τίποτα. Η επιλογή αναδόχων έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι τον Ιούνιο του 2004. Όμως ούτε και αυτό έγινε και δυο χρόνια τώρα η Κυβέρνηση ψάχνει για πλοία σύγχρονα και ασφαλή. Συγχαρητήρια τα κατάφεραν. Δεν «έθαψαν» μόνο έτοιμη λύση, αλλά συνέχισαν να εμπαίζουν τους νησιώτες και τους ταξιδιώτες. Προκειμένου μάλιστα να υπάρξει οικονομικό ενδιαφέρον για το νέο σχήμα των άγονων γραμμών, με πρόταση του Υπουργείου Αιγαίου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δέχθηκε την αποκλειστική αξιοποίηση των άγονων γραμμών από ιδιωτικό φορέα με μακροχρόνια μίσθωση από 6 χρόνια μέχρι και πιθανόν τα 10 και 12 χρόνια, με την προϋπόθεση της ναυπήγησης νέων και μόνο σκαφών. Η Κυβέρνηση της Ν.Δ. βρήκε έτοιμη και δρομολογημένη λύση για την ριζική και ουσιαστική αντιμετώπιση της θαλάσσιας σύνδεσης των νησιών, εγκεκριμένη και από την Ευρωπαϊκή Ένωση, μετά από τριάμισι χρόνια διαπραγματεύσεων. Ουσιαστικά η Κυβέρνηση αδράνησε για να μην θίξει την υπάρχουσα κατάσταση που ευνοεί κάποιους.