Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 

 

Εντονότατη κριτική για την εκποίηση των Ολυμπιακών Αερογραμμών από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και για το πέπλο μυστικότητας που καλύπτει τις εκποιητικές διαδικασίες χωρίς καμία ενημέρωση, ακόμα και στους Βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου, άσκησε ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Μεταφορών και Επικοινωνιών, Νίκος Σηφουνάκης, σε συνέντευξη τύπου για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές που παραχώρησε σήμερα Πέμπτη 15 Ιανουαρίου στα κεντρικά γραφεία του ΠΑ.ΣΟ.Κ., μαζί με τον Εισηγητή του ΚΤΕ Μεταφορών κύριο Χάρη Τσιόκα.
Ο κ. Σηφουνάκης μεταξύ άλλων δήλωσε:
 «Η κυβέρνηση και ο τ. Υπουργός κ. Κ. Χατζηδάκης δρομολόγησαν με ευθύνη τους μια αμφίβολη ως προς το αποτέλεσμα  διαδικασία εκποίησης των Ο.Α.
Δυστυχώς το πέπλο μυστικότητας που επεβλήθη στις εκποιητικές διαδικασίες στερεί την δυνατότητα ενημέρωσης ακόμα και στους βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου οι οποίοι από τα ΜΜΕ πληροφορούνται –στο βαθμό που και αυτά έχουν ενημέρωση-για την εκφυλιστική  υπό εξέλιξη διαγωνιστικής διαδικασίας.
Καλούμε την κυβέρνηση να ενημερώσει ποιο είναι το εναλλακτικό της σχέδιο στην περίπτωση ναυαγίου του μέχρι σήμερα σχεδιασμού της με δεδομένη την  συμφωνία της με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η κυβερνητική πλειοψηφία με τον Νόμο 3717/08 που ψήφισε στη Βουλή, υποχρεώνει όλους τους Έλληνες πολίτες να πληρώσουν τουλάχιστον 1,3 δις ευρώ για την συνταξιοδότηση – παρά την θέλησή τους – νεότατους σε ηλικία εργαζόμενους και την απόλυση των συμβασιούχων.
Η κυβέρνηση αποδίδει την μειωμένη συμμετοχή στον διαγωνισμό στη διεθνή οικονομική κρίση.
Οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ είχαν καυτηριάσει στη Βουλή τις θριαμβευτικές δηλώσεις του Υπουργού κυρίου Χατζηδάκη περί μαζικής συμμετοχής στον διαγωνισμό μεγάλων εταιρειών.
Η αντιπολίτευση σύσσωμη είχε καυτηριάσει προφητικά τις ίδιες μέρες το διασυρμό που υπέστη ο πρωθυπουργός όταν μετέβη ειδικά στο Qatar και σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση ανήγγειλε την συμμετοχή της Qatar Airlines στον διαγωνισμό.
Αποτελεί γελοιοποίηση για τον πρωθυπουργό και την κυβέρνηση του- όταν πριν αλέκτωρ λαλήσει- ήλθε η επίσημη προσβλητική ανακοίνωση – διάψευση της Qatar Airlines ότι ουδέποτε ενδιαφέρθηκε για την αγορά των Ο.Α.
• Η κυβέρνηση σ’ αυτήν  την προσβολή κρύφτηκε, δεν απάντησε. Δεν υπερασπίστηκε την ιστορική εταιρεία που επί 50 χρόνια υπήρξε παγκόσμιο αεροπορικό σύμβολο
• Απαντούμε σήμερα εμείς και για λογαριασμό τους σημειώνοντας ότι δυστυχώς :  στη χώρα μας υπάρχει μια μειοψηφική στο λαό κυβέρνηση που την χαρακτηρίζει η τσαπατσουλιά. Κύριε Χατζηδάκη στη Βουλή και σ’ όλα τα φόρα ακόμα και σε τηλεοπτική εκπομπή σας με την κυρία Παναγιωταρέα δηλώνατε με περίσσια αλαζονεία «Η Ολυμπιακή ως νέα εταιρεία θα πετάει στους ουρανούς έως τα τέλη του 2008». Αλήθεια πως αισθάνεστε σήμερα που η Qatar Airlines σας έκλεισε την πόρτα στο πρόσωπο και οι Ο.Α. αποσυντίθενται;
• Στις 26 Οκτωβρίου 2008 μετέβη ο Πρωθυπουργός στο Κατάρ
• Στις 14 Νοεμβρίου 2008 η κυβέρνηση επιβεβαίωσε τη συμμετοχή της Qatar στο διαγωνισμό
• Στις 22 Δεκεμβρίου ο τότε Υπουργός Μεταφορών αιφνιδίασε την ίδια την κυβερνητική επιτροπή όταν ανακοίνωσε ότι η Qatar αποσύρθηκε, όπως και η Imperia που διεκδικούσε την τεχνική βάση.
• Απέδωσε τη μη συμμετοχή αξιόπιστων εταιρειών ακόμα και στα επεισόδια στην Αθήνα – ενώ τη μη συμμετοχή της Qatar – την απέδωσε στην οικονομική κρίση. Είχε όμως δηλώσει λίγο πριν ο Πρωθυπουργός από τη Μάλτα ότι «δεν βλέπει εμπόδιο αφού οι πραγματικοί επενδυτές δραστηριοποιούνται σε περιόδους κρίσης»
• Αλήθεια πως αισθάνεται ο Πρωθυπουργός στην εποχή οικονομικής και τουριστικής κρίσης, όταν οι tour operators κλείνουν πακέτα και ο εθνικός αερομεταφορέας είναι απών ψυχομαχώντας;
• Ρωτάμε την κυβέρνηση, ποιος σας εξουσιοδότησε και οδηγήσατε τις Ο.Α. στην χειρότερη κατρακύλα της πενηντάχρονης πορείας της όπου ακυρώνονται χιλιάδες πτήσεις και για να υπάρξει η minimum εξυπηρέτηση ενοικιάζονται αεροσκάφη κάποιας εταιρείας με το όνομα ASTRA και Βουλγάρικα με ξένα πληρώματα;
• Απαντήστε μας ποια θα είναι στο εξής η τύχη των Ο.Α. Απαντήστε μας εάν από τη ανελαστική συμφωνία που συνομολογήσατε με την Commission, η μη τήρηση των όρων της σημαίνει οριστικό λουκέτο στη εταιρεία;
• Εάν παρά την πενιχρή συμμετοχή στον διαγωνισμό θα παραχωρήσετε εκποιώντας όσο – όσο και σε όποιο τίμημα την εταιρεία;
• Ανταπαντήστε μας αν αληθεύουν τα γραφόμενα στον τύπο ότι για να αποφύγετε το τελικό διαγωνιστικό φιάσκο –έτσι όπως δρομολογήσατε τις διαδικασίες – πηγαινοέρχονται κυβερνητικά στελέχη στην Γηραιά Αλβιόνα και ως παράκλητοι εκλιπαρούν συγκεκριμένη εταιρεία όσο όσο να αγοράσει τις Ο.Α.
• Απαντήστε μας αν αληθεύουν οι πληροφορίες ότι διαπραγματεύεστε την εκχώρηση έναντι μόλις 100 εκατομμυρίων ευρώ.
• Αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία να πληρώσει ο Ελληνικός λαός 1,3 δις ευρώ για να προσφερθεί στην ουσία δωρεάν ο εθνικός αερομεταφορέας σε συγκεκριμένο σχήμα ενδιαφερομένων.
Καταθέσαμε χθες μια επίκαιρη ερώτηση στον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών και στην οποία ζητείται να απαντηθεί:
1) Σε ποιό σημείο βρίσκεται η διαδικασία πώλησης των Ο.Α. και ποιοί οι οριστικοί συμμετέχοντες;
2) Ποιό το εναλλακτικό σχέδιο σε περίπτωση που δεν καταλήξει θετικά ο διαγωνισμός σας, δεδομένης της δεσμευτικής συμφωνίας σας με την Ευρωπαϊκή Ένωση;
3) Ποιά θα είναι η τύχη των εργαζομένων –μονίμων και συμβασιούχων-  με δεδομένους τους Νόμους 3710/08 και 3717/08, εφόσον δεν ολοκληρωθεί η διαδικασία πώλησης;
4) Από την ανελαστική συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Ένωση, η μη τήρηση των όρων της, σημαίνει το οριστικό κλείσιμο της εταιρείας;
5) Η κυβέρνηση μετά και την απαξιωτική διάψευση περί μη συμμετοχής της Qatar Airlines, θα προχωρήσει σε εκποίηση με το όποιο τίμημα;
6) Ως νέος Υπουργός Μεταφορών θα επωμιστείτε τις ευθύνες μιας εκποίησης και με  ότι αυτό  συνεπάγεται;
Θα αναμένουμε την απάντηση στη συζήτηση που θα υπάρξει στη Βουλή την ερχόμενη εβδομάδα. Γνωρίζουμε τι θα απαντήσει ο νέος Υπουργός, υπεκφεύγοντας γιατί βρίσκεται σε δύσκολη θέση.
Θα ελέγχουμε κάθε πράξη και απόφαση της κυβέρνησης και την προειδοποιούμε να μην αποτολμήσει να εκποιήσει έναντι πινακίου φακής και μάλιστα ως παράκλητη τον εθνικό αερομεταφορέα.»