Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ και υπεύθυνος για θέματα δημοσίων έργων, μεταφορών και δικτύων κ. Ν. Σηφουνάκης, με αφορμή τη σημερινή συνεδρίαση της Διϋπουργικής Επιτροπής, υπό την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, για την οδική ασφάλεια έκανε την ακόλουθη δήλωση: Η χώρα μας εξακολουθεί, δυστυχώς, να παρουσιάζει τους χειρότερους δείκτες θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων στην Ε.Ε.
Πέρα, όμως, από τις διαπιστώσεις και τα ευχολόγια, το πρόβλημα δεν αντιμετωπίζεται με αποσπασματικά μέτρα, αλλά μόνο με ολοκληρωμένες δράσεις, που εντάσσονται σε έναν σοβαρό μεσο-μακροπρόθεσμο σχεδιασμό.
Το Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας, θεσμό που ίδρυσε το 2010 το τότε Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, προκειμένου να συμμετέχει στη διαμόρφωση θέσεων, οι οποίες στη συνέχεια θα συμβάλουν στη χάραξη πολιτικών από τη Διυπουργική Επιτροπή, δυστυχώς παρέμεινε ανενεργό και δεν αξιοποιήθηκε κατάλληλα.
Το ΠΑΣΟΚ προτείνει συγκεκριμένες δράσεις οι οποίες συνοψίζονται ως ακολούθως:
• Ένταξη μαθημάτων οδικής ασφάλειας και κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολικά προγράμματα σε όλη τη χώρα για την ενημέρωση και εμπέδωση καλής κυκλοφοριακή συμπεριφορά από την παιδική ηλικία.
• Καθορισμός δράσεων προτεραιότητας για τη συνεχή βελτίωση της κυκλοφοριακής συμπεριφοράς των οδηγών, όπως εκπαίδευση και εξέταση υποψήφιων οδηγών σε πραγματικές συνθήκες, κυκλοφοριακή αγωγή στα σχολεία, αξιοποίηση πάρκων κυκλοφοριακής αγωγής, κλπ. Αξιολόγηση των δράσεων και προώθηση όσων είναι ανταποδοτικές, δηλαδή συμβάλλουν σημαντικά στη μείωση των ατυχημάτων και των θυμάτων τους.
• Καλύτερες και ασφαλέστερες υποδομές οδικών δικτύων, με συνεχείς επιθεωρήσεις και διορθώσεις κακοτεχνιών. • Ενίσχυση, με επάρκεια, των σύγχρονων μέσων επιτήρησης, όπως κάμερες, ραντάρ, αλκοολόμετρα, κλπ.
• Συνδυασμός των εστιασμένων δράσεων επιτήρησης και ελέγχου της κυκλοφορίας με αντίστοιχες εκστρατείες ενημέρωσης. Με τη διεξαγωγή σε μόνιμη βάση εστιασμένων εκστρατειών ενημέρωσης σε εθνικό και τοπικό επίπεδο, καθώς και διανομή σχετικών φυλλαδίων σε συνδυασμό με τη προβολή ενημερωτικών εκπομπών και διαφημίσεων (spots) σε ώρες υψηλής ακροαματικότητας.
• Οργάνωση δράσεων ασφαλούς και οικονομικής (αμυντικής) οδήγησης, σε συνεργασία με τις ασφαλιστικές εταιρίες και τους εκπαιδευτές οδηγών.
• Ανάπτυξη και συντήρηση βάσης δεδομένων οδικών συμβάντων, ώστε να υποστηρίζονται αποτελεσματικά οι αποφάσεις πολιτικής. Η οδική ασφάλεια απαιτεί ενεργοποίηση όλων των δυνάμεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, αλλά και ευαισθητοποίηση των πολιτών, ώστε να πάψει επιτέλους η χώρα μας να έχει τη θλιβερή πρωτιά σε τροχαία ατυχήματα. |