|
|
|
Ο Ευρωβουλευτής και τ. Υπουργός Νίκος Σηφουνάκης παραβρέθηκε και προλόγισε το Σάββατο 20 Μαΐου στην εκδήλωση των εγκαινίων του ανακαινισμένου Αρχαίου Θεάτρου της Ηφαιστείας στην Λήμνο. Μετά το πέρας της εκδήλωσης ο κ. Σηφουνάκης προέβη στην παρακάτω δήλωση: «Πριν από 1 ½ χρόνο ολοκληρώθηκαν οι εργασίες στο Αρχαίο Θέατρο της Ηφαιστείας και μόλις χθες η κυβέρνηση εγκαινίασε το έργο χωρίς να οργανώσει ανάλογες εκδηλώσεις που αρμόζουν στον ιερό αυτό χώρο. Η αναστύλωση του Αρχαίου θεάτρου αλλά και η προοπτική ανάδειξης συνολικά της νεκρόπολης της Ηφαιστείας υπήρξε στόχος και όραμά μου. Το εγκαινιασθέν έργο δρομολογήθηκε με ευθύνη μου την περίοδο 2000-2004 και με λυπεί το γεγονός ότι η σημερινή πολιτική εξουσία εμμέσως αλλά σαφώς προσπάθησε να το οικειοποιηθεί κατά την τελετή των εγκαινίων, πλην του Δημάρχου του Μούδρου που υπήρξε αντικειμενικός στην προσφώνηση του. Οι επίσημοι εκπρόσωποι της σημερινής νέας διακυβέρνησης προκλητικά αποσιώπησαν την αλήθεια για το έργο που στο σύνολό του συντελέσθηκε από το ΠΑΣΟΚ και με προσωπική μου φροντίδα από την αρχή ως το τέλος. Βεβαίως ο Λημνιακός Λαός ούτε παραπλανάται ούτε αποπλανάται και γνωρίζει ποιοι διαθέτουν πολιτική γενναιότητα. Είναι όμως χρέος μου να σταθώ και στο τελικό αποτέλεσμα του έργου και στην πρόταση που κατέθεσα μιας και η εκάστοτε πολιτική ηγεσία έχει την πολιτική ευθύνη για την δρομολόγηση των όποιων έργων και οι επιστήμονες αρχαιολόγοι έχουν την επιστημονική ευθύνη της σωστής εκτέλεσης των έργων. Σέβομαι την εργασία κάθε ανθρώπου – επιστήμονα, όπως και τον βαθμό της όποιας επιστημονικής του επάρκειας. Για κάθε μνημείο- η λέξη μνημείο σημαίνει πάνω απ' όλα μνήμη- χρέος μας είναι να το σεβόμαστε, όπερ σημαίνει, η όποια παρέμβαση, πρέπει να βασίζεται στο αρχαιολογικό υλικό των υπαρχόντων λειψάνων. Η όποια υπέρβαση αυτής της αρχής οδηγεί σε αυθαίρετη επέμβαση. Όπως σημείωσα στην ομιλία μου, οι επιστημονικές απόψεις για την παρέμβαση σε μνημεία είναι δύο ειδών. Εκείνη στην οποία οι στερεωτικές – αναστηλωτικές εργασίες λαμβάνουν χώρα χωρίς καμία επιπρόσθετη παρέμβαση - και μάλιστα βασισμένη σε υποθετικούς υπολογισμούς - και εκείνη της ανακατασκευής του μνημείου που τις περισσότερες φορές σημαίνει καλλωπισμός. Παραδείγματα τέτοια ανορθόδοξων παρεμβάσεων υπάρχουν δυστυχώς πολλά όπως π.χ. η ανακατασκευή του Αρχαίου Θεάτρου της Εφέσου στη Μικρά Ασία. Σαφώς ιδεολογικά τάσσομαι με την πρώτη και απορρίπτω την δεύτερη. Με δεδομένη τη σημερινή πραγματικότητα από το εύρος της παρέμβασης στο Αρχαίο Θέατρο της Ηφαιστείας μπορούμε να πούμε ότι η Λήμνος απέκτησε ένα νέο ανοιχτό θέατρο που εξάλλου το έχει ανάγκη. Εκ των πραγμάτων λοιπόν ο χώρος απέκτησε χρηστική ικανότητα και μπορεί με ευθύνη του ΥΠ.ΠΟ. κάθε χρόνο και για μία εβδομάδα να φιλοξενεί παραστάσεις αρχαίου δράματος. Ο Λημνιακός Λαός και εγώ προσωπικά αναμέναμε αντί το τυπικό κόψιμο της κορδέλας κατά την τελετή των πρόχειρων εγκαινίων να είχε προγραμματιστεί τουλάχιστον μια θεατρική παράσταση άξια του χώρου και της στιγμής. Καλώ τους κυβερνώντες: Ψ Να ξεπεράσουν το πλέγμα της προχειρότητας που τους διακρίνει Ψ Να δρομολογήσουν την συστηματική ανασκαφή της νεκρόπολης της Ηφαιστείας Ψ Να προγραμματίσουν στο εξής ετήσιες θεατρικές παραστάσεις αρχαίου δράματος διάρκειας μιας εβδομάδας. Είναι θέμα πολιτικής βούλησης κάθε χρόνο να δεσμεύει το ΥΠ.ΠΟ. συγκεκριμένες πιστώσεις για την σταδιακή ανασκαφή στη Νεκρόπολη που όταν ολοκληρωθεί θα αναδειχθεί ένα από τα σημαντικότερα μνημεία της ευρύτερης περιοχής». | |