Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 

 

Υπέρ κατ' αρχήν της απελευθέρωσης των διεθνών επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών –εφ' όσον είναι ένα αναγκαίο μέσο για την τόνωση των σιδηροδρομικών μεταφορών μέσω της προώθησης του ανταγωνισμού- τάχθηκε ο Ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Νίκος Σηφουνάκης. Ωστόσο στη παρέμβαση στη διάρκεια συζήτησης στο Ευρωκοινοβούλιο την Τρίτη αργά το βράδυ (27-9-2005), διατύπωσε και κάποιες επιφυλάξεις ως προς αρκετά σημεία της σχετικής με το θέμα Έκθεσης του κ. Ζαρζεμπόφσκι. Στην παρέμβαση του ο κ. Σηφουνάκης που είναι και μέλος της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου υπογράμμισε πως «είμαστε υπέρ μιας πιο σταδιακής απελευθέρωσης των διεθνών επιβατικών μεταφορών. Θεωρούμε ότι η ημερομηνία που προτείνεται (το 2008) είναι πρώιμη δεδομένου ότι ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί και αποτιμηθεί η απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών. Γι' αυτό θεωρούμε πιο ρεαλιστική την ημερομηνία 2010 που προτείνει η Κομισιόν». Υπογράμμισε πως σε ότι αφορά το δικαίωμα των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων να μεταφέρουν κατά την εκτέλεση ενός διεθνούς επιβατικού δρομολογίου επιβάτες μεταξύ σταθμών εντός του ίδιου κράτους μέλους (ενδομεταφορές) προτείνουμε να εφαρμοστεί σε μεταγενέστερο στάδιο, δηλαδή μετά το 2012.. Ακόμα επισήμανε πως «είμαστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όσον αφορά την απελευθέρωση των εθνικών μεταφορών. Για αυτό το λόγο η ελληνική αντιπροσωπεία θα καταψηφίσει τις τροπολογίες που προβλέπουν την απελευθέρωση των εθνικών μεταφορών το 2012». Ο Ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ ανέφερε επίσης πως «θεωρούμε πολύ σημαντικό να έχουν τα κράτη μέλη τη δυνατότητα να περιορίζουν την πρόσβαση σε ένα δρομολόγιο το οποίο διέπεται από σύμβαση παροχής δημόσιας υπηρεσίας όταν αυτό είναι αναγκαίο για να διατηρηθεί η οικονομική ισορροπία του δρομολογίου αυτού». Εξάλλου σημείωσε πως «παρά τις όποιες διαφοροποιήσεις μας σκοπεύουμε ωστόσο να ψηφίσουμε υπέρ της πρότασης διότι πιστεύουμε ότι η απελευθέρωση μπορεί να συντελέσει στην αναβάθμιση των επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών». Ο κ. Σηφουνάκης τάχθηκε επίσης υπέρ της πρότασης οδηγίας για την πιστοποίηση των μηχανοδηγών και ζήτησε την άμεση υιοθέτηση της καθότι είναι απαραίτητη για να υπάρξει μεγαλύτερη ασφάλεια στις σιδηροδρομικές μεταφορές. Όσον αφορά τέλος την πρόταση κανονισμού για τα δικαιώματα των επιβατών, εξέφρασε την συμφωνία του με την έκθεση του κ. Sterckx, ιδίως σε ό,τι αφορά τη διευκόλυνση της πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία στα τρένα και στους σιδηροδρομικούς σταθμούς. Τόνισε τέλος ότι τα δικαιώματα αυτά πρέπει να επεκταθούν και στις εθνικές σιδηροδρομικές μεταφορές.