Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Πολιτισμού και Παιδείας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Νίκος Σηφουνάκης, κατά τη χθεσινοβραδυνή συζήτηση στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την Πρόταση Οδηγίας σχετική με τη θέσπιση κυρώσεων για τη θαλάσσια ρύπανση, η οποία εγκρίθηκε σήμερα με μεγάλη πλειοψηφία, τόνισε μεταξύ άλλων: "Η σημερινή πρόταση οδηγίας αποτελεί άμεση απόρροια ενός τραγικού γεγονότος, της βύθισης του δεξαμενοπλοίου «PRESTIGE» το Νοέμβριο του 2002 που είχε ως συνέπεια μία τεράστια καταστροφή του θαλάσσιου πλούτου και των ακτών μιας ευρωπαϊκής χώρας. Οι έρευνες που ακολούθησαν μετά από αυτό το τραγικό συμβάν κατέδειξαν ότι η ευθύνη σε αυτές τις περιπτώσεις κατανέμεται σε πολλαπλούς εμπλεκόμενους φορείς και παράγοντες. Έπρεπε δυστυχώς να υποστούμε μια πολύ μεγάλη οικολογική καταστροφή για να κατανοήσουμε ότι, παρόλο που η συντριπτική πλειοψηφία όσων δραστηριοποιούνται στο χώρο της ναυτιλίας λειτουργούν με ευθύνη, υπάρχουν κάποιοι ελάχιστοι των οποίων η ανευθυνότητα μπορεί να έχει τεράστιες αρνητικές συνέπειες για το θαλάσσιο περιβάλλον. Η Ελλάδα, χώρα με παράδοση μεγάλη στη ναυτιλία, χάρη στην ευσυνειδησία των εργαζόμενων στο ναυτιλιακό κλάδο, των Ελλήνων ναυτικών, καθώς και όλων των λοιπών εμπλεκομένων στο χώρο της ναυτιλίας, δεν υπέστη μέχρι σήμερα καμία σημαντική καταστροφή από ατυχηματική ρύπανση. Ως Έλληνες σοσιαλιστές, όντας ευαισθητοποιημένοι τόσο για την προστασία του περιβάλλοντος όσο και των ανθρώπων που εργάζονται στο ναυτιλιακό κλάδο, πιστεύουμε ότι η παρούσα πρόταση οδηγίας αποτελεί ένα θετικό βήμα στην αντιμετώπιση τόσο της λειτουργικής όσο και της ατυχηματικής ρύπανσης. Πρέπει να σταθούμε αποτρεπτικά απέναντι στην ασυδοσία και την ανευθυνότητα εκείνων που είτε εκ προθέσεως είτε λόγω βαρείας και ενσυνείδητης αμελείας ρυπαίνουν τη θάλασσα. Σε μια μεγάλη λίμνη όπως η Μεσόγειος με αυξημένη διακίνηση πλοίων, ως Έλληνας Ευρωβουλευτής, προερχόμενος από μια χώρα η οποία αποτελεί τη μεγαλύτερη ναυτική δύναμη της Ένωσης, αλλά και μια χώρα όπου ο τουρισμός αποτελεί βασικότατο τομέα της οικονομίας, μια χώρα με τεράστιο μήκος ακτών και με εκατοντάδες νησιά, θεωρώ ότι είναι καθήκον μας να πρωτοστατήσουμε στον αγώνα κατά της θαλάσσιας ρύπανσης στο όνομα της Ευρώπης και ιδιαίτερα του ναυτικού κόσμου. Τέλος, είναι θέμα αρχής η προστασία της δημιουργικής παράδοσης του ναυτικού κόσμου που με ήθος και σκληρή εργασία συνέβαλε στο διάβα των αιώνων στη βελτίωση της ζωής των ανθρώπων και θα συνεχίζει να συνεισφέρει και στο μέλλον στην πρόοδο και την ευημερία της παγκόσμιας κοινότητας." Ο κ. Σηφουνάκης κατέληξε με την παρακάτω δήλωση: "Χαίρομαι ιδιαίτερα που η Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ενέκρινε την οδηγία για τη θέσπιση κυρώσεων για τη θαλάσσια ρύπανση. Πιστεύω ότι η έγκριση αυτής της οδηγίας είναι το πρώτο βήμα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση τόσο της λειτουργικής όσο και της ατυχηματικής ρύπανσης, η οποία δυστυχώς δεν αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά από το ισχύον νομικό πλαίσιο για την πρόληψη της ρύπανσης της θάλασσας. Η οδηγία πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα από τη MARPOL, κάτι που θεωρούμε αναγκαίο αν θέλουμε πραγματικά να αποφύγουμε στο μέλλον τραγικά περιστατικά όπως αυτά της βύθισης του Prestige και του Erika. Για αυτό λυπούμαστε που οι συνάδελφοι μας της Νέας Δημοκρατίας πρότειναν μία τροπολογία, η οποία αποσκοπούσε ουσιαστικά στην αναίρεση του αποτελέσματος που θέλει να επιτύχει η οδηγία. Η τροπολογία αυτή, χωρίς τη στήριξη καμίας πολιτικής ομάδας, ήταν εκ των προτέρων καταδικασμένη να αποτύχει. Οι Έλληνες ευρωβουλευτές του ΠΑΣΟΚ, σταθμίζοντας αντικειμενικά τα νέα δεδομένα που φέρει η οδηγία, είμαστε σε θέση να διαβεβαιώσουμε τον ελληνικό ναυτικό κόσμο ότι η οδηγία δεν πρόκειται να βλάψει κανέναν ο οποίος δρα έντιμα και υπεύθυνα. Η νέα οδηγία είναι αντιθέτως ευεργετική για τις ελληνικές θάλασσες και ακτές, των οποίων η προφύλαξη είναι συνδεδεμένη με σημαντικότατες δραστηριότητες, όπως ο τουρισμός, η αλιεία, και, σε τελική ανάλυση με την ίδια την ποιότητα ζωής που έχουμε ως Έλληνες." |