Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 

 

Με την ευκαιρία αυτής της συνάντησης μας θα ήθελα να ευχηθώ σε όλες και σε όλους σας, Χρόνια Πολλά, υγεία και πρόοδο. Να στείλω και σήμερα τις καλύτερες ευχές μου σε όλους τους πολίτες του Νομού Λέσβου για τον καινούργιο χρόνο που θα υποδεχτούμε σε λίγες μέρες. Σ' αυτές τις γιορτινές μέρες μου προξενεί εντύπωση το γεγονός της μεγάλης απαισιοδοξίας και απογοήτευσης των Ελλήνων για την οικονομική τους κατάσταση, αλλά και για την πορεία της οικονομίας που καταγράφεται σε όλες τις πρόσφατες δημοσκοπήσεις. Εγώ ξεφεύγω από τα όσα καταγράφουν οι εγχώριες δημοσκοπήσεις και πάω στο πρόσφατο «ΕΥΡΩΒΑΡΟΜΕΤΡΟ», την μεγάλη δηλαδή δημοσκόπηση που πραγματοποιείται σε όλες τις χώρες- μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Καταγράφει τους Έλληνες ως τους πιο απογοητευμένους της Ευρώπης για την εξέλιξη της εθνικής οικονομίας. Και το χειρότερο ότι περιμένουν ακόμα μεγαλύτερη επιδείνωση ιδίως στον τομέα της ανεργίας, αλλά και της οικογενειακής οικονομικής τους κατάστασης. Το 63% των Ελλήνων, με βάση το Ευρωβαρόμετρο πιστεύει ότι η κατάσταση της οικονομίας θα χειροτερέψει το 2006. Το ποσοστό αυτό έχει αυξηθεί κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το προηγούμενο «ΕΥΡΩΒΑΡΟΜΕΤΡΟ». Αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι πως οι Έλληνες έχουν το δεύτερο υψηλότερο ποσοστό απαισιοδοξίας για την οικονομική τους κατάσταση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μετά τους Πορτογάλους. Για να δούμε τι έγινε και στην Πορτογαλία και την Ελλάδα. Η Δεξιά Συντηρητική Κυβέρνηση της Πορτογαλίας, πριν 3 περίπου χρόνια έδωσε το απίθανο παράδειγμα της δημοσιονομικής απογραφής που στην συνέχεια έγινε κόλαφος για την οικονομία και τους πολίτες της ανοίγοντας τον φαύλο κύκλο των ελλειμμάτων, της μείωσης της ανάπτυξης, της εκτίναξης της ανεργίας, της οικονομικής δυσπραγίας και οδήγησε λίγο αργότερα στην παταγώδη πτώση της Δεξιάς Κυβέρνησης Τι έκανε η Κυβέρνηση του κ. Καραμανλή. Τα ίδια ακριβώς. Αντέγραψε τις μεθόδους των Συντηρητικών νεοφιλελεύθερων της Πορτογαλίας, αφού δεν είχε ούτε πρόταση, ούτε στρατηγικό σχέδιο για την Ελληνική οικονομία. Λειτούργησε μικροκομματικά και μέσω της μονόπλευρης απογραφής της όχι μόνο διέσυρε την χώρα, άλλα έθεσε υπό την Ευρωπαϊκή κηδεμονία την Ελληνική Οικονομία. Τώρα η Κυβέρνηση εισπράττει όχι μόνο την απογοήτευση αλλά και την δυσφορία των πολιτών. Η Κυβέρνηση έσπειρε θύελλες στην οικονομία και εισπράττει επίχειρα. Ψήφισαν πριν λίγες μέρες, ένα προϋπολογισμό ανεφάρμοστο, ένα προϋπολογισμό λιτότητας, που παίρνει εισόδημα από τους πολλούς και το δίνει στους λίγους. Ένα προϋπολογισμό που μειώνει ακόμα περισσότερο το οικογενειακό εισόδημα. Να δούμε όμως αν αυτόν τον προϋπολογισμό τον εγκρίνουν οι Βρυξέλλες. Γιατί εδώ φτάσαμε με την αδέξια νεοδεξιά Κυβέρνηση: Να περιμένει ο Ελληνικός λαός να εγκρίνουν οι Βρυξέλλες ένα προϋπολογισμό που ψήφισε η Βουλή. Αν και γιορτινές μέρες πρέπει να ειπωθούν μερικές σκληρές αλήθειες: - ο προϋπολογισμός είναι βαθιά αντιλαϊκός. Κύριες πηγές εσόδων του είναι ο φόρος των φυσικών προσώπων και οι έμμεσοι φόροι. - η κυβέρνηση αναιρεί ότι έταζε με ευκολία από τα προεκλογικά μπαλκόνια. Π.χ. το 2006 εισερχόμαστε στον τρίτο χρόνο διακυβέρνησης της και ενώ διαλαλούσε το 2004 ότι οι δαπάνες για την παιδεία θα έφταναν στο 5%, ο μόλις εγκριθείς προϋπολογισμός τους προβλέπει μόνο 3,1%. Υποσχέθηκαν: α) Ρυθμούς ανάπτυξης 5%, όμως υπολείπεται κατά πολύ και επιβραδύνεται συνεχώς β) πληθωρισμό κάτω από το 3%, ενώ παραμένει σταθερά καθηλωμένος πέραν του 3%. γ)Οι συντάξεις του ΟΓΑ θα έφταναν τα 320 ευρώ, από τα 200 που ήταν το 2004, αυξήθηκαν μόλις 12 ευρώ, ενώ για το 2006 η αύξηση δεν προβλέπεται να ξεπεράσει τα 15 ευρώ. δ)ότι το ΕΚΑΣ θα διαμορφώνονταν στα 230 ευρώ από 140 που ήταν το 2004, η αύξηση του όμως μόλις έφθασε τα 8 ευρώ και για το 2006 προβλέπεται να αυξηθεί το πολύ κατά άλλα 10 ευρώ. Γι' αυτή την οικονομική της πολιτική η Κυβέρνηση επιχειρεί να «χρυσώσει το χάπι», ότι κέρδισε χρήματα στις διαπραγματεύσεις για τον Κοινοτικό προϋπολογισμό, πανηγυρίζοντας για τα 20 δις ευρώ που ήταν γνωστό από τον περασμένο Ιούλιο ότι θα ελάμβανε η χώρα μας ούτως ή αλλέως . Ας αναλογισθούμε ότι οι Κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ εξασφάλισαν 27 δις ευρώ για το Γ ΚΠΣ, που σε τρέχουσες τιμές υπολογίζονται σε περίπου 28 δις ευρώ. Η Ελλάδα δεν διαπραγματεύτηκε απλώς αποδέχθηκε τα προκαθορισμένα. Για του λόγου του αληθές σας γνωρίζω ότι: Η Ιταλία εξασφάλισε επιπρόσθετα 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ, η Ισπανία 2 δις ευρώ από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, η Γερμανία 225 εκατομμύρια ευρώ, η Γαλλία 100 εκατομμύρια ευρώ. Η Κυβέρνηση και ο κ. Πρωθυπουργός παρουσίασαν την μισή αλήθεια, ωραιοποιημένη. Αποκρύπτουν ότι στην ουσία άνοιξε ένα ευαίσθητο θέμα για την Ελλάδα, που είναι αυτό της αναθεώρησης της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής, που η συζήτηση του θα αρχίσει το 2008, όπως ο κύριος Μπαρόζο μας ανακοίνωσε στις 20-12-05 παρουσία του κ. Μπλερ στις Βρυξέλλες. Χώρες που δεν στηρίζονται στην αγροτική οικονομία, όπως η Αυστρία έλαβαν πολύ περισσότερα. Εν κατακλείδι ενώ είχαμε κλειδώσει μέχρι το 2013 την σταθερή ροή των αγροτικών επιδοτήσεων, τώρα η προοπτική τους βρίσκεται στον αέρα, με σύμφωνη γνώμη της Κυβέρνησης της Ν.Δ. Η αναθεώρηση της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής είναι το δυσμενέστερο επίτευγμα της Κυβέρνησης. Είναι το αποτέλεσμα της έλλειψης σκληρής διαπραγμάτευσης που πάντα απαιτείται στις διαπραγματεύσεις. Οι δυσμενείς αυτές εξελίξεις για την χώρα μας θα είναι ακόμα πιο αισθητές στα νησιά μας, θα επηρεάσουν δε αρνητικά την χρηματοδότηση καινούργιων έργων αλλά και έργων που βρίσκονται σε φάση υλοποίησης και ιδιαίτερα έργα υποδομών, χωροταξίας – πολεοδομίας και πολιτισμού. Είναι γνωστό ότι υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση και οπισθοδρόμηση των περισσοτέρων έργων που είχαμε προγραμματίσει και υλοποιούσαμε ως Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ για τον Νομό μας. Αναλυτικότερα: Α. ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ Η Κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. έδωσε μεγάλο βάρος στην κατασκευή έργων υποδομής στα νησιά του Ν. Λέσβου με στόχο την ανάπτυξής τους. Έτσι προγραμματίστηκαν και εντάχθηκαν στα Ευρωπαϊκά προγράμματα έργα και στη συνέχεια με επίπονες προσπάθειες δρομολογήθηκαν και προχώρησαν οι πράγματι περίπλοκες διαδικασίες υλοποίησης τους, γεγονός που έδινε στην Ν.Δ. ένα μεγάλο πλεονέκτημα. Να προχωρήσει τις τυπικές πια διαδικασίες για την εκτέλεση και ολοκλήρωση των έργων. Ωστόσο, η Ν.Δ. με την πολιτική της ως κυβέρνηση για τα Δημόσια Έργα σταμάτησε την εξέλιξη των διαδικασιών και έτσι δεν ξεκίνησαν ακόμη έργα που ήταν έτοιμα προς δημοπράτηση έχοντας έτσι μεγάλη απώλεια πόρων από την Ε.Ε. αλλά και την ακινητοποίηση των ευρισκόμενων σε εξέλιξη με αποτέλεσμα να κινδυνεύει πια η ένταξη των έργων αυτών στο Δ΄ Κ.Π.Σ. Πέραν αυτών οι συνέπειες των καθυστερήσεων και της αλλοπρόσαλλης πολιτικής της κυβέρνησης στα Δημόσια Έργα είναι καταστροφικές για την οικονομία της Περιφέρειας δεδομένου ότι οι Δημόσιες Επενδύσεις είναι ο μοχλός για την ενεργοποίηση του Τεχνικού Δυναμικού της χώρας με αποτέλεσμα την οικονομική δυσπραγία του πιο δυναμικού κλάδου που πέρα των άλλων οδηγεί στην αύξηση της ανεργίας. Αξιομνημόνευτα είναι τα στοιχεία που παρουσίασε ο Σύνδεσμος Πτυχιούχων Εργοληπτών Δημοσίων Έργων Νομού Λέσβου στις 30/11/2005 που αναφέρονται στην οριακή επιβίωση των επιχειρήσεων του κλάδου και απεύχεται την έλευση δυσάρεστων και οδυνηρών καταστάσεων για τον κλάδο. Και όλα συμβαίνουν κάτω από την αδιαφορία και την αδράνεια του Υπουργείου Αιγαίου, να συνεχίσει μια άλλη πολιτική για τον νησιωτικό χώρο όπως είχαμε δρομολογήσει ως κυβέρνηση μέχρι τον Μάρτιο του 2004 εξασφαλίζοντας και τις αναγκαίες δεσμεύσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Λυπηρό δεδομένο το ΠΕΠ Βορείου Αιγαίου να βρίσκεται στην 11η θέση σε ποσοστό απορρόφησης. Μια καταγραφή των έργων επιβεβαιώνει δυστυχώς την λυπηρή πραγματικότητα. 1.ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΕΠΑΡΧΙΑΚΗΣ ΟΔΟΥ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ –ΛΑΡΣΟΥ, προϋπολογισμού 16.000.000 Ε. Το έργο εντάχθηκε στις 21/8/2002 στο Π.Ε.Π. Β. Αιγαίου και ήταν έτοιμο προς δημοπράτηση στις 2/7/2003. Αναβλήθηκε επανειλημμένα με ευθύνη της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης ΛΕΣΒΟΥ με αποτέλεσμα μόλις τώρα να ξεκινήσει η κατασκευή του με πιθανή απώλεια πόρων από την Ε.Ε. 2. ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΔΟΥ ΛΑΡΣΟΥ - ΑΡΙΣΒΗ, προϋπολογισμού 20.191.690 Ε. Το έργο εντάχθηκε στο τομεακό πρόγραμμα του Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. και τον Φεβρουάριο του 2004 ήταν έτοιμο προς δημοπράτηση. (Συνημμένα 2 έγγραφα). Μετά τις εκλογές του 2004 σταμάτησε η διαδικασία δημοπράτησης με ευθύνη του Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. και της Ν.Α. ΛΕΣΒΟΥ και κινδυνεύει το έργο να ακυρωθεί, παρόλο που είναι έτοιμος ο φάκελος δημοπράτησης του. 3.ΜΕΛΕΤΕΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΔΟΥ ΚΑΛΛΟΝΗΣ-ΣΙΓΡΙΟΥ ΚΑΙ ΚΑΛΛΟΝΗΣ –ΠΕΤΡΑΣ. Αρχές του 2004 είχαν εγκριθεί από την Περιφέρεια Β. ΑΙΓΑΙΟΥ όλες οι προμελέτες με στόχο αρχές του 2006 να ολοκληρωθούν οι οριστικές μελέτες σύμφωνα και με τις συμβατικές υποχρεώσεις των μελετητικών γραφείων. Σήμερα είναι άγνωστο πότε θα ολοκληρωθούν οι μελέτες με κίνδυνο να μην υπάρχουν ώριμες μελέτες που είναι προαπαιτούμενες για ένταξη της κατασκευής των έργων στο Δ΄ Κ.Π.Σ. Πιο συγκεκριμένα: · Μια μακρόχρονη διαφωνία μεταξύ μελετητή και Υπηρεσιών της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου για την γεωλογική μελέτη του δρόμου ΚΑΛΛΟΝΗΣ-ΣΙΓΡΙΟΥ, έχει φέρει πολύ πίσω την υλοποίηση των υπολοίπων φάσεων του έργου (προμελέτη οδοποιίας, υδραυλική μελέτη, οριστική γεωλογική Μελέτη, Μελέτη Περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων και μελέτες εφαρμογής). Είναι ανάγκη να υπάρξει πολιτική παρέμβαση προκειμένου να υπάρξει υπέρβαση στην εμπλοκή με το μελετητικό γραφείο έτσι ώστε να προχωρήσει άμεσα η υλοποίηση των υπόλοιπων φάσεων της μελέτης με στόχο την έγκαιρη ωρίμανση του έργου για ένταξη του στο Δ ΚΠΣ. · Οι λανθασμένες πολιτικές παρεμβάσεις του Δημάρχου Καλλονής για την αναγνωριστική μελέτη του δρόμου Καλλονής – Πέτρας και αδυναμία των κυβερνητικών υπευθύνων να διαχειρισθούν σωστά τα θέματα, στην βάση των τεχνικών στοιχείων, έχουν ως αποτέλεσμα μεγάλη χρονική καθυστέρηση στην εξέλιξη της μελέτης. Ευθύνη της κυβέρνησης είναι η ενημέρωση προκειμένου να αρθούν και οι τελευταίες αμφιβολίες που είχαν εκφράσει καλοπροαίρετα παράγοντες του Δήμου Καλλονής για την ορθότητα της χάραξης ενώ επί μεγάλο διάστημα λιμνάζει στο ΥΠΕΧΩΔΕ η έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντολογικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) λόγω μη ύπαρξης της γνωμοδότησης του Νομαρχιακού Συμβουλίου Λέσβου. 4. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΗΣ ΛΕΣΒΟΥ. Για την ολοκλήρωση και δημιουργία ενός Περιφερειακού Δικτύου στη Λέσβο είχαν προγραμματιστεί και βρίσκονταν στην διαδικασία της εκπόνησης μελετών πολλά έργα όπως: ΕΠΑΡΧΙΑΚΗ ΟΔΟΣ ΘΕΡΜΗΣ –ΜΑΝΤΑΜΑΔΟΥ, ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΠΛΩΜΑΡΙΟΥ – ΒΑΤΕΡΩΝ, ΝΟΤΙΑ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ. Όλα τα παραπάνω καθυστερούν με ευθύνη της Κυβέρνησης της Ν.Δ. και της Ν.Α. ΛΕΣΒΟΥ. Ομοίως και η κατασκευή της ΒΟΡΕΙΑΣ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗΣ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ. 5. ΑΡΔΕΥΤΙΚΑ ΕΡΓΑ – ΦΡΑΓΜΑ ΤΣΙΚΝΙΑ. Είναι γνωστό ότι η Κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. με συντονιστή το ΥΠ. ΑΙΓΑΙΟΥ χάραξε μια νέα πολιτική διαχείρισης των υδάτων, η οποία για τα νησιά του ΑΙΓΑΙΟΥ εξειδικεύτηκε στην κατασκευή λιμνοδεξαμενών και φραγμάτων. Ειδικά για το μεγάλο έργο του φράγματος του ΤΣΙΚΝΙΑ μετά την εμπλοκή των διαδικασιών μεταξύ ΥΠΕΧΩΔΕ και Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης στις 16/10/03 ο τότε Υπουργός Γεωργίας κ. Γ. Δρυς ανακοίνωσε στην ΜΥΤΙΛΗΝΗ παρουσία και του Νομάρχη κ. Π. Βογιατζή ότι θα προχωρήσει στην τροποποίηση της αρχικής μελέτης (μειώνοντας την χωρητικότητα από 12 εκ. κυβικά μέτρα νερού σε 7 ) όπως ζήτησε η αρμόδια Υπηρεσία του Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. για περιβαλλοντολογικούς λόγους αν υπάρξει σύμφωνη γνώμη της Ν.Α. ΛΕΣΒΟΥ. Φαίνεται ότι μετέπειτα η συνεννόηση του κ. Νομάρχη με τον Πρωθυπουργό κ. Κ. Καραμανλή είχε ως αποτέλεσμα το έργο επί 20 μήνες να λιμνάζει. Ήδη οι καταστροφές στην πόλη της Καλλονής στην τελευταία πλημμύρα του ποταμού ΤΣΙΚΝΙΑ υπενθύμισαν τραγικά την ανάγκη για πολιτική νέας διαχείρισης των υδάτων του με βασικό στοιχείο της το φράγμα του ΤΣΙΚΝΙΑ. 6. ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΑΝΙΩΝ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ –ΛΙΜΑΝΙ ΣΙΓΡΙΟΥ. Η Κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. είχε ως πολιτική την βελτίωση και εκσυγχρονισμό των λιμανιών και των αλιευτικών καταφυγίων των νησιών. Ειδικά για τα νησιά του Νομού Λέσβου, αν εξαιρέσουμε το λιμάνι της Πλάκας στη Λήμνο το οποίο δρομολογήθηκε, είχε προγραμματίσει την βελτίωση των λιμανιών της ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ, της ΜΥΡΙΝΑΣ, του αλιευτικού καταφυγίου της ΠΕΤΡΑΣ καθώς και την κατασκευή νέου λιμανιού στο ΣΙΓΡΙ. Για τα λιμάνια της ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ και ΜΥΡΙΝΑΣ είχαν εγκριθεί από το Περιφερειακό Συμβούλιο Βορείου Αιγαίου οι κατασκευές βελτιωτικών έργων και εκπονούντο οι απαραίτητες μελέτες. Ομοίως και για το αλιευτικό καταφύγιο ΠΕΤΡΑΣ είχαν χρηματοδοτηθεί και εκπονηθεί ανάλογες μελέτες. Οι γνωστές καθυστερήσεις και παλινδρομήσεις στην λήψη αποφάσεων οδήγησαν και αυτά τα έργα σε μεγάλες καθυστερήσεις. Ειδικότερα για το έργο κατασκευής νέου λιμανιού στο ΣΙΓΡΙ ως δεύτερη πύλη του νησιού της Λέσβου είχε επιτευχθεί η απεμπλοκή του έργου από τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις των πολλών εμπλεκόμενων υπηρεσιών, για να υλοποιηθεί η απόφαση της 6/4/2001 του Περιφερειακού Συμβουλίου Βορείου Αιγαίου και αναμένετο η ολοκλήρωση της μελέτης από το τεχνικό γραφείο για την τελική ένταξή του στο ΠΕΠ Βορείου Αιγαίου. Δυστυχώς με την εμπλοκή της Μελέτης Περιβαλλοντολογικών Επιπτώσεων που είχε υποβληθεί στο Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. αρχές του 2004 και παρά τις εντατικές προσπάθειες των υπηρεσιών του Λιμενικού Ταμείου Μυτιλήνης, χάθηκε πολύτιμος χρόνος για την τελική ένταξη του και η τελική έκβαση της αμφισβητείται πια, αν δεν ακυρώνεται. Β. ΧΩΡΟΤΑΞΙΑ – ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ – ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΟΙΚΙΣΜΟΙ Το ΠΑΣΟΚ ως κυβέρνηση έβαλε τις βάσεις για τον χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό στην χώρα μας με την ψήφιση δυο βασικών Νόμων 2508/1997 και 2742/1999 που προβλέπουν μια συνεχή διαδικασία, με συμμετοχή κοινωνικών και επιστημονικών φορέων και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α΄και Β΄ Βαθμού, για την θεσμοθέτηση χωροταξικών πλαισίων και Πολεοδομικών Σχεδίων. Στα πλαίσια αυτής της πολιτικής καταρτίστηκε και ολοκληρώθηκε το Γενικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης και τα Περιφερειακά Πλαίσια Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης και κατά συνέπεια τα νησιά του Ν. Λέσβου έχουν πλέον το βασικό εργαλείο χωροταξικού σχεδιασμού. Ειδικά την περίοδο 2000-2004 η προστασία του τοπίου των νησιών και των αξιόλογων Αρχιτεκτονικών οικισμών του Αιγαίου αλλά και η αποκατάσταση του αλλοιωμένου τοπίου από ανάρμοστες κατασκευές των δεκαετιών του 60 και 70, αποτέλεσαν κύριες προτεραιότητες του Υπουργείου Αιγαίου. Έγιναν πολλές Νομοθετικές ρυθμίσεις με την κατάρτιση και δημοσίευση πολλών Π.Δ. και Υπουργικών Αποφάσεων. Πέραν αυτών ο Νόμος 3201/2003 για την «απόσυρση κτιρίων» δρομολόγησε ουσιαστικά την απόσυρση κτιρίων μη συμβατών με την ανθρώπινη κλίμακα και το μέτρο της Αρχιτεκτονικής του Αιγαίου προσφέροντας σημαντικά οικονομικά κίνητρα στους ιδιοκτήτες τους. Το πλαίσιο αυτό της πολιτικής στοχεύει στην αισθητική και ποιοτική αναβάθμιση της τουριστικής προσφοράς όπως κάνουν άλλες ανταγωνιστικές χώρες αλλά και στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και της τοπικής αρχιτεκτονικής Ιστορίας. Ειδικά για την Μυτιλήνη έγινε προσπάθεια αναθεωρήσεως του ρυμοτομικού σχεδίου του Βόρειου παραδοσιακού τμήματος της πόλης με την προκήρυξη μελέτης από το Υπουργείου Αιγαίου για να καλύψει πολλά προβλήματα εφαρμογών και οι υπηρεσίες προχωρούσαν στην αξιολόγηση των προσφορών που σταμάτησαν μετά την ανάληψη εξουσίας από την Ν.Δ. Η νέα ηγεσία του Υπουργείου Αιγαίου, δεν κατανοεί ούτε στοιχειώδη και αυτονόητα πράγματα. Παρακολουθεί αδιάφορη την αλλοίωση της φυσιογνωμίας των νησιών εγκαταλείποντας και υπονομεύοντας το δημιουργηθέν θεσμικό πλαίσιο, υποθηκεύοντας την τουριστική ανάπτυξη των νησιών μας, που αποτελεί τον βασικό μοχλό της κοινωνικής και οικονομικής ανάπτυξης τους αλλά και μη επιλύοντας τα υπαρκτά καθημερινά προβλήματα των πολιτών, που δημιουργούνται και φυσικά όλο και διογκώνονται. Γ. ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Βασικό στοιχείο της πολιτικής της Κυβέρνησης του ΠΑ.ΣΟ.Κ. για την ανάπτυξη των νησιών ήταν η ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς και η διατήρηση του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος των νησιών μας με στόχο να αποτελέσουν το κύριο στοιχείο της τουριστικής ανάπτυξης τους. Το Υπουργείο Αιγαίου ως αρμόδιο Υπουργείο για το φυσικό και δομημένο περιβάλλον των παραδοσιακών οικισμών των νησιών του Αρχιπελάγους υπήρξε ο θεματοφύλακας αυτής της πολιτικής με την προώθηση πολλών έργων αποκατάστασης αρχαιολογικών χώρων και μνημείων στη Λέσβο και στη Λήμνο (Ιερό των Μέσων, Ηφαιστεία κ.α.), τη δημιουργία και ανάδειξη του Μουσείου του Απολιθωμένου Δάσους στο ΣΙΓΡΙ, την προώθηση του Βιομηχανικού Μουσείου Λαδιού στην ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ και την προένταξη στο Π.Ε.Π. Β. Αιγαίου του Πανεπιστημιακού Κέντρου – Μουσείου της Βρίσας, την χρηματοδότηση του Δήμου Πλωμαρίου για την αγορά παραδοσιακού βιομηχανικού κτηρίου και μετατροπής του σε Ναυτικό Μουσείο, χρηματοδότηση των Δήμων Γέρας και Πέτρας για αγορά παλαιών ελαιοτριβείων και μετατροπής τους σε Πολιτιστικά Κέντρα. Πέραν αυτών με την ισχυρή και καθοριστική παρουσία του ΥΠ. ΑΙΓΑΙΟΥ τότε προχώρησε και δημοπρατήθηκε η Μαρίνα της Μυτιλήνης που ο σωστός σχεδιασμός της επέτρεψε την σημερινή απρόσκοπτη κατασκευή της. Σήμερα μετά από 21 μήνες η μόνη πολιτική που είχε εφαρμοστεί για τα νησιά του Ν. Λέσβου από την Κυβέρνηση της Ν.Δ. είναι η καπηλεία των βουλευτών της κατά τα εγκαίνια μνημείων που ολοκληρωθήκαν οι διαδικασίες ανάδειξης τους (π.χ. το ιερό των Μέσων), η μετ΄ εμποδίων εξέλιξη της κατασκευής, εξασφαλισμένων, από τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα Έργων (π.χ. Μουσείο Βρίσας), η εγκατάλειψη των σχεδιασμών μας για τα έργα των άλλων Δήμων καθώς επίσης και η υποβάθμιση από το Υπουργείο Αιγαίου όλων των πολιτιστικών δραστηριοτήτων με τελευταίο θύμα τον θεσμό της Συνάντησης των Ερασιτεχνικών Θιάσων του Αιγαίου. Δυστυχώς το μόνο έργο της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας στο Νομό υπήρξε η χωρίς προηγούμενο απόφαση της τοποθέτησης πλακέτας στο Αρχαιολογικό Μουσείο Μυτιλήνης, ένδεκα χρόνια μετά την ολοκλήρωση και λειτουργία αυτού του μεγάλου έργου. Αγαπητοί φίλοι, Είμαι βέβαιος ότι όταν κληθεί ο Ελληνικός λαός θα μας εμπιστευτεί και πάλι. Το 2006, έτος Δημοτικών και Νομαρχιακών εκλογών ο λαός θα δώσει την πρώτη του απάντηση. Πιστεύουμε στην Αυτοδιοίκηση και ήδη δρομολογήσαμε ανοικτές δημοκρατικές διαδικασίες διαλόγου σε όλες τις τοπικές κοινωνίες για να δώσουν την μάχη της Προοδευτικής Παράταξης. Ο Ελληνικός λαός θα επιλέξει τους καλύτερους, αυτούς που γνωρίζουν τα προβλήματα και θα εργασθούν δημιουργικά για έναν πολιτισμένο κόσμο. Είναι ένα μεγάλο προσκλητήριο ενότητας και αγώνα που θα σηματοδοτήσει το ελπιδοφόρο αύριο της Ελληνικής Περιφέρειας και βεβαίως των νησιών μας.