ΑΝΤΙΚΑΝΟΝΙΚΑ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΦΟΡΤΗΓΑ ΚΑΙ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ Η ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΞΟΠΛΙΣΕΙ ΜΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΑΧΟΓΡΑΦΟ – ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑ.ΣΟ.Κ ΣΤΑΥΡΟΥ ΛΑΜΠΡΙΝΙΔΗ ΚΑΙ ΝΙΚΟΥ ΣΗΦΟΥΝΑΚΗ
Σε ερώτηση των Eυρωβουλευτών του ΠΑ.ΣΟ.Κ. Σταύρου Λαμπρινίδη και Νίκου Σηφουνάκη για τη μη εφαρμογή από την Ελλάδα της κοινοτικής νομοθεσίας σχετικά με τους ψηφιακούς ταχογράφους, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δηλώνει ότι έχει αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη στην ελληνική κυβέρνηση, καθώς η Ελλάδα δεν έχει συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις που προβλέπει ο σχετικός κανονισμός για τους ψηφιακούς ταχογράφους. Όπως επισημαίνεται στην απάντηση του Επιτρόπου Ζακ Μπαρό προς τους Ευρωβουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ. "ο ψηφιακός ταχογράφος είναι υποχρεωτικός από την 1η Μαΐου 2006 για όλα τα νέα οχήματα τα οποία διέπονται από τις κοινοτικές διατάξεις όσον αφορά το χρόνο οδήγησης και το χρόνο ανάπαυσης. Η Επιτροπή απέστειλε αιτιολογημένη γνώμη στην Ελλάδα στις 23 Μαρτίου 2007 επειδή δεν είχε λάβει εγγυήσεις όσον αφορά τα μέτρα που πρόκειται να λάβουν οι ελληνικές αρχές για την καθιέρωση του ψηφιακού ταχογράφου. Είναι λυπηρό ότι υπάρχουν αυτές οι καθυστερήσεις ".
Στην ερώτηση των δύο ευρωβουλευτών για το ποιες κυρώσεις ενδέχεται να αντιμετωπίσουν, λόγω της καθυστέρησης στην εφαρμογή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, τα ελληνικά βαρέα φορτηγά οχήματα και λεωφορεία που δεν είναι εξοπλισμένα με ψηφιακό ταχογράφο η Επιτροπή επισημαίνει ότι "τα οχήματα που ταξινομήθηκαν μετά την 1η Μαΐου 2006 και δεν είναι εξοπλισμένα με ψηφιακό τομογράφο βρίσκονται σε αντικανονική κατάσταση και υπόκεινται σε κυρώσεις βάσει της εθνικής νομοθεσίας σε όλα τα κράτη μέλη όπου κυκλοφορούν".
Με δήλωσή τους, οι δύο ευρωβουλευτές επισημαίνουν: "Η ελληνική κυβέρνηση, η οποία διατείνεται ότι έχει θέσει ως μέγιστη προτεραιότητά της την ασφάλεια στις οδικές μεταφορές, με σκοπό την αποτροπή στο μέλλον δυστυχημάτων που σχετίζονται με την οδική κυκλοφορία των λεωφορείων και φορτηγών, όπως αυτό που ζήσαμε στα Τέμπη, εγκαλείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις σοβαρές ελλείψεις και καθυστερήσεις στην καθιέρωση του ψηφιακού ταχογράφου, ο οποίος εξασφαλίζει πλήρη έλεγχο στο χρόνο οδήγησης και στο χρόνο ανάπαυσης των οδηγών και η έλλειψη του οποίου απειλεί με κυρώσεις τα ελληνικά νέα φορτηγά οχήματα και λεωφορεία ."
Το πλήρες κείμενο της απάντησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ερώτηση του κ. Λαμπρινίδη και του κ. Σηφουνάκη έχει ως εξής:
"Ο ψηφιακός ταχογράφος είναι όντως υποχρεωτικός από την 1η Μαΐου 2006 για όλα τα νέα οχήματα τα οποία διέπονται από τις κοινοτικές διατάξεις όσον αφορά το χρόνο οδήγησης και το χρόνο ανάπαυσης. Η Επιτροπή απέστειλε αιτιολογημένη γνώμη στην Ελλάδα στις 23 Μαρτίου 2007 επειδή δεν είχε λάβει εγγυήσεις όσον αφορά τα μέτρα που πρόκειται να λάβουν οι ελληνικές αρχές για την καθιέρωση του ψηφιακού ταχογράφου. Τα μέτρα αυτά συνίστανται στη λειτουργία εγκεκριμένων συνεργείων για την εγκατάσταση και τη βαθμονόμηση των ψηφιακών ταχογράφων και σε διοικητικές και τεχνικές ρυθμίσεις για την έκδοση των καρτών που οι οδηγοί πρέπει να εισάγουν μέσα στον ψηφιακό ταχογράφο για να οδηγούν το όχημά τους. Η απάντηση της Ελλάδος σ' αυτή την αιτιολογημένη γνώμη βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της εξέτασης.
Είναι λυπηρό ότι υπάρχουν αυτές οι καθυστερήσεις. Τα οχήματα που ταξινομήθηκαν μετά την 1η Μαΐου 2006 και δεν είναι εξοπλισμένα με ψηφιακό τομογράφο βρίσκονται σε αντικανονική κατάσταση ανεξαρτήτως του αν είναι ταξινομημένα στην Ελλάδα ή σε κάποιο άλλο κράτος μέλος. Τα οχήματα αυτά υπόκεινται σε κυρώσεις βάσει της εθνικής νομοθεσίας σε όλα τα κράτη μέλη όπου κυκλοφορούν." |