Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 

 

Ο τ. Υπουργός Αιγαίου και Πρόεδρος της Επιτροπής Πολιτισμού και Παιδείας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Νίκος Σηφουνάκης, σχολιάζοντας την δήλωση του Υπουργού Αιγαίου Α. Παυλίδη στην εφημερίδα «ΔΡΑΣΙΣ» της Ρόδου, με την οποία επιχειρεί να απαντήσει σε συνέντευξη που ο κ. Σηφουνάκης παραχώρησε στην παραπάνω εφημερίδα, προέβη στην ακόλουθη δήλωση: «Ο λαός μας έχει μια πολύ σοφή παροιμία: Όποιος δεν θέλει να ζυμώσει δέκα μέρες κοσκινίζει. Πιστεύω πως αυτή ακριβώς η λαϊκή ρήση ανταποκρίνεται πλήρως στην πολιτική του κ. Παυλίδη και της Κυβέρνησης αναφορικά με τα νησιά και ιδιαίτερα με το μείζον θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης τους. Επί δέκα περίπου μήνες ο Υπουργός Αιγαίου, παρακολουθεί ως απλός θεατής την διαρκώς επιδεινούμενη για τους νησιώτες κατάσταση στην ακτοπλοΐα η οποία ουδέποτε έφθασε σε τέτοιο αδιέξοδο. Επί δέκα περίπου μήνες οι νησιώτες παρακολουθούν ένα θέατρο σκιών με πρωταγωνιστή τον Υπουργό Αιγαίου, ο οποίος ή έχει πλήρη άγνοια των θεμάτων της ακτοπλοΐας και των ολοκληρωμένων προτάσεων που βρήκε στα συρτάρια του ή συνειδητά δεν λέει την αλήθεια. Για του λόγου το αληθές, επισημαίνω μόνο ότι ο κ. Παυλίδης στην δήλωση του αναφέρει πως η ολοκληρωμένη μελέτη του Υπουργείου Αιγαίου για την επίλυση του προβλήματος της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών, είχε απορριφθεί από τον τότε Υπουργό Εθνικής Οικονομίας Νίκο Χριστοδουλάκη. Περιορίζομαι για την ώρα να θυμίσω και πάλι (αν και όλοι οι νησιώτες το ξέρουν), ότι πετύχαμε - αφού εκπονήσαμε μελέτες – μετά από τρία χρόνια διαπραγματεύσεων με την Ευρωπαϊκή Ένωση την δυνατότητα σύναψης μακροχρόνιων συμβάσεων για την δρομολόγηση νέων σύγχρονων σκαφών και μόνον και τον Αύγουστο του 2003 με την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων ανακοινώθηκε επίσημα από τους Υπουργούς Εθνικής Οικονομίας και Αιγαίου, η πρώτη πιλοτική εφαρμογή του νέου συστήματος ακτοπλοϊκών συνδέσεων σε τρεις άγονες γραμμές. Αυτά ο κ. Παυλίδης ή προσποιείται ότι τα αγνοεί αν και προσωπικά του παρέδωσα τους σχετικούς φακέλους ή τον αγνοεί ο σημερινός Υπουργός Εθνικής Οικονομίας. Δυστυχώς φαίνεται ότι ούτε ασχολήθηκε με τη μελέτη ούτε διάβηκε τις πόρτες του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας για να ενημερωθεί τουλάχιστον για το τι είχε γίνει μέχρι της 7 Μαρτίου 2004 με ευθύνη και δαπάνες του ΥΠ.ΕΘ.Ο. Δυστυχώς, και γι' αυτό το μεγάλο έργο, η απάντηση της κυβέρνησης είναι η ίδια όπως και για τις Πανεπιστημιακές Σχολές της Κω και της Λήμνου, για τις οποίες προφασίζονται ότι δεν βρήκαν τίποτα στα συρτάρια προκειμένου να προχωρήσουν στην λειτουργία τους και έτσι τις έθεσαν στο χρονοντούλαπο, ενώ προεκλογικά δημαγωγούσαν ότι είχαν στο τσεπάκι όλες τις λύσεις. Προειδοποιούμε όμως για άλλη μια φορά ότι η σύναψη μακροχρόνιων συμβάσεων με παλαιά σκάφη για τους υμετέρους θα μας βρουν αντιμέτωπους. Επειδή τα πολλά λόγια είναι φτώχεια, ρωτάω για μια ακόμα φορά δημοσίως και περιμένω απαντήσεις επί της ουσίας και όχι υπεκφυγές, γενικολογίες και αφορισμούς: · Γιατί δεν προχωρά στην εφαρμογή του νέου σχήματος λειτουργίας των άγονων γραμμών, που βασίζεται στην μελέτη του Ελληνικού Ινστιτούτου Μεταφορών, του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης, η οποία εκπονήθηκε με πρωτοβουλία του Υπουργείου Αιγαίου; Η μελέτη, που είχε την έγκριση όχι μόνο του ΥΠ.ΕΘ.Ο αλλά και των φορέων των νησιών έδιναν οριστική λύση στο πρόβλημα των συγκοινωνιών των νησιών μας. · Γιατί δεν έχει προχωρήσει ο δημόσιος μειοδοτικός διαγωνισμός με το τελικώς προτεινόμενο από το ΥΠ.ΕΘ.Ο σύστημα P.F.I. για την ναυπήγηση ή προμήθεια του πρώτου νέου υπερσύγχρονου επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου, που θα εκτελούσε τα δρομολόγια στις 3 άγονες γραμμές. Αυτός ο διαγωνισμός με βάση τις αποφάσεις και τους σχεδιασμούς που υπήρχαν έπρεπε να είχε προκηρυχθεί τον Απρίλιο του 2004, αφού ήδη το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας είχε συγκροτήσει από τις αρχές του 2004 την Επιτροπή Προκήρυξης του Διαγωνισμού. · Γιατί δεν προχώρησε η επιλογή των αναδόχων αυτού του διαγωνισμού για την προμήθεια ή κατασκευή του πρώτου υπερσύγχρονου σκάφους που θα εξυπηρετούσε τους νησιώτες, αν και βάση των αποφάσεων και των σχεδιασμών θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι τον Ιούνιο του 2004; · Γιατί δημαγωγεί περί δήθεν κρατικής εταιρείας αφού στο διαγωνισμό δύναται να συμμετάσχουν μόνο ιδιωτικές ακτοπλοϊκές εταιρείες ή φορείς των ΟΤΑ του Αιγαίου; Ας κατανοήσει επιτέλους η κυβέρνηση ότι τελείωσαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες και οι ανέμελες φωτογραφήσεις, και ας ενσκήψει στα προβλήματα που μέρα με την μέρα πολλαπλασιάζονται.