Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 

 

Η κοινοβουλευτική ομάδα του ΠΑΣΟΚ στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, καταψήφισε σήμερα την πρόταση οδηγίας για την απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών εκφράζοντας την αντίθεση της στην απόφαση της προηγούμενης Ευρωπαϊκής Επιτροπής να υποβάλει τον Οκτώβριο του 2004- λίγες μόνο μέρες πριν τη λήξη της θητείας της -προς έγκριση στο Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο ένα κείμενο το οποίο διαφοροποιείται ελάχιστα σε σχέση με αυτό το οποίο το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είχε απορρίψει το Νοέμβριο του 2003. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε τη νέα πρόταση της χωρίς να διεξάγει πρώτα έναν κοινωνικό διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς με συνέπεια η πρόταση της να είναι αποσπασματική και να μη λαμβάνει υπόψη τις πραγματικές ανάγκες των ευρωπαϊκών λιμανιών. Διαπνεόμενη από την πεποίθηση ότι η απελευθέρωση επιφέρει αυτόματα ανάπτυξη και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, η πρόταση οδηγίας έχει ως μόνο στόχο την απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών και δεν παρουσιάζει συνολικές προτάσεις για την ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα των λιμανιών, οι οποίες να περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων δρομολόγηση συγκεκριμένων διαδικασιών για την ορθή χωροθέτηση λειτουργιών των λιμένων και διαδικασίες δημιουργίας σύγχρονων υποδομών. Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής περιέλαβε επίσης ρυθμίσεις όπως η αυτοεξυπηρέτηση και η απελευθέρωση των πλοηγικών υπηρεσιών, οι οποίες δεν συμβαδίζουν με την ασφάλεια και την ποιότητα των λιμενικών υπηρεσιών, της ναυσιπλοΐας και την προστασία των λιμένων. Αυτά τα δύο ακανθώδη ζητήματα είχαν άλλωστε οδηγήσει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στην απόφαση του να απορρίψει της προηγούμενη πρόταση οδηγίας για τις λιμενικές υπηρεσίες. Κυριότερο όμως όλων είναι ότι τα δικαιώματα των εργαζομένων στα λιμάνια δεν διασφαλίζονται επαρκώς. Η σοσιαλιστική ομάδα κατέθεσε σειρά τροπολογιών που αποσκοπούσαν στη θωράκιση των εργασιακών δικαιωμάτων με τήρηση των υπαρχόντων συλλογικών συμβάσεων, υποχρέωση επαναπρόσληψης του υπάρχοντος προσωπικού από το νέο φορέα παροχής λιμενικών υπηρεσιών, όπως και δυνατότητα τα κράτη-μέλη να μην εφαρμόζουν την οδηγία σε λιμένες που βρίσκονται σε περιφέρειες με υποβαθμισμένο βιοτικό επίπεδο και επίπεδο απασχόλησης. Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής συνάντησε δικαιολογημένα τη σθεναρή αντίσταση των περισσότερων πολιτικών ομάδων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και οδήγησε στην τελική απόρριψη της από την ολομέλεια του με συντριπτική πλειοψηφία (532 κατά, 120 υπέρ, 25 αποχές.) Ο Επίτροπος Μεταφορών κ. Barrod μετά την απόρριψη της πρότασης οδηγίας από την ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου δήλωσε ότι θα συμμορφωθεί με το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας.