Σε απαντητική του επιστολή προς τον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου Κυκλάδων κ. Γιάννη Ρούσσο, ο οποίος ζήτησε την συμπαράσταση του κ. Σηφουνάκη στην πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου για επίλυση του ακτοπλοϊκού προβλήματος, ο Ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ (μέλος της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου) και τ. Υπουργός Αιγαίου, εκφράζει την άμεση στήριξη και ουσιαστική συμβολή του στην προσπάθεια για την οριστική επίλυση του προβλήματος των ακτοπλοϊκών συνδέσεων. Ο κ. Σηφουνάκης στην επιστολή του σημειώνει πως την περίοδο 2000-2004 (στη διάρκεια της θητείας του ως Υπουργός Αιγαίου) εκπονήθηκε και δρομολογήθηκε η εφαρμογή, ενός ολοκληρωμένου σχεδίου επίλυσης του προβλήματος τον άγονων γραμμών του Αιγαίου, με ευθύνη και πρωτοβουλία του Υπουργείου Αιγαίου. Υπενθυμίζει επίσης πως το συγκεκριμένο αυτό σχέδιο, αποτέλεσε αντικείμενο επεξεργασίας στη διάρκεια ειδικής ημερίδας, που διοργάνωσε το 2003 το Υπουργείο Αιγαίου στην Αθήνα, με συμμετοχή φορέων του Αιγαίου, Βουλευτών, Νομαρχών, Δημάρχων, Προέδρων Τ.Ε.Δ.Κ, Επιμελητηρίων, ακτοπλόων, εκπροσώπων ναυπηγείων κ.α. Όπως σημειώνει στην επιστολή του ο κ. Σηφουνάκης, «το συμπέρασμα από εκείνη την ημερίδα ήταν πως το σχέδιο είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο και εφικτό», ενώ εμπεριέχει και αρκετές από τις προτάσεις που σήμερα διατυπώνει το Επιμελητήριο Κυκλάδων και τονίζει πως την εφαρμογή του σχεδίου αυτού «δυστυχώς ανέστειλε αν δεν ματαίωσε η σημερινή Κυβέρνηση». Επίσης ο κ. Σηφουνάκης αναφερόμενος σε μία επισήμανση του Προέδρου του Εμπορικού Επιμελητηρίου, ότι δηλαδή χρειάζεται παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την τροποποίηση της κοινοτικής νομοθεσίας, υπενθυμίζει ότι η προηγούμενη Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, είχε συνεργαστεί με την Ευρωπαϊκή Ένωση και είχε πετύχει για τις άγονες γραμμές την επιμήκυνση της διάρκειας ισχύος των συμβάσεων δημοσίου συμφέροντος από 1 έτος σε 6-12, υπό την προϋπόθεση ναυπήγησης νέων σκαφών. Πέτυχε δηλαδή, αναφέρει ο κ. Σηφουνάκης, την υιοθέτηση (από την Ε.Ε.) μιας νέας πολιτικής για την οριστική επίλυση του προβλήματος, η οποία σχεδιάστηκε και έφτασε στο στάδιο της εφαρμογής, που όμως διακόπηκε μετά την 7η Μαρτίου 2004. «Τόσο τα έγγραφα του Επιμελητηρίου σας καθαυτά, όσο και τα όσα απίστευτα διαδραματίστηκαν το φετινό καλοκαίρι στα περισσότερα λιμάνια του Αιγαίου, αποδεικνύουν ποιο είναι το αποτέλεσμα από την οπισθοδρομική πολιτική αντίληψη της Κυβέρνησης και αναδεικνύουν το μέγεθος του προβλήματος των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών το οποίο έχει φτάσει στα όρια του με ανυπολόγιστες συνέπειες για τα νησιά και τους νησιώτες», επισημαίνει χαρακτηριστικά ο κ. Σηφουνάκης. Σημειώνει ακόμα πως ο ίδιος έγκαιρα και δημόσια (ήδη από το περασμένο Φθινόπωρο) τοποθετήθηκε για το μείζον ζήτημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης, προβλέποντας τις σημερινές δυσμενείς εξελίξεις, όταν ο σημερινός Υπουργός Αιγαίου παρέπεμψε στις καλένδες – με δημόσια δήλωση του – το ολοκληρωμένο σχέδιο για την οριστική επίλυση του προβλήματος των άγονων γραμμών, που είχε εκπονήσει (την περίοδο 2000-2004) το Υπουργείο Αιγαίου με την συνεργασία των Υπουργείων Εμπορικής Ναυτιλίας και Οικονομικών. «Σήμερα και αφού επανειλημμένα επανέφερα δημοσίως το θέμα, χωρίς να υπάρξει ανταπόκριση από την Κυβέρνηση και τους αρμόδιους Υπουργούς, με ικανοποίηση διαπιστώνω, ότι οι πολίτες των Κυκλάδων – μέσω ενός υπεύθυνου και αντιπροσωπευτικού φορέα όπως το Επιμελητηρίου – υιοθετούν απόλυτα την ουσία εκείνης της πρωτοβουλίας της Κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ και ειδικότερα του Υπουργείου Αιγαίου, προτείνοντας ανάμεσα στα άλλα την δημιουργία γραμμών κορμών με καθημερινές συνδέσεις με τα κεντρικά λιμάνια και την καθημερινή σύνδεση όλων των νησιών με σύγχρονα, γρήγορα και αξιόπλοα πλοία», επισημαίνει στην επιστολή του ο κ. Σηφουνάκης. Να σημειωθεί ότι η επιστολή του Προέδρου του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, απευθύνεται και προς τον Πρωθυπουργό, τους Υπουργούς Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου κ.α. |