Με Ερώτηση που κατέθεσε σήμερα Τρίτη 2 Σεπτεμβρίου 2008 προς τους Υπουργούς Εθν. Οικονομίας και Οικονομικών, ΕΝΑΝΠ και Πολιτισμού, ο βουλευτής Νομού Λέσβου κ. Νίκος Σηφουνάκης θέτει το θέμα των εγκαταλελειμμένων χέρσων χώρων της Μαρίνας Μυτιλήνης- που έχουν μετατραπεί σε χώρους εναπόθεσης ακινητοποιημένων αυτοκινήτων και σκουπιδιών - της μη εισέτι παραχώρησης του αδόμητου τμήματος Βόρεια της Μαρίνας στο Δήμο Μυτιλήνης και της μη ολοκλήρωσης του έργου ανάπλασης Νότια της Μαρίνας.
Το πλήρες κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς:
1) Τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
2) Τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής
3) Τον Υπουργό Πολιτισμού
Στην παραλία Μακρύ Γιαλός, ακριβώς στο κέντρο της πόλης της Μυτιλήνης βρίσκεται η ΜΑΡΙΝΑ, μια σημαντικότατη για όλο το νησί αλλά και το Αιγαίο, δημόσια υποδομή. Η κατασκευή της σχεδόν ολοκληρώθηκε το 2004 και ύστερα από ανεξήγητη καθυστέρηση μόλις φέτος (Ιούνιος 2008) επιτέλους εγκαινιάστηκε απ' τον Υπουργό Τουρισμού και πρόσφατα δημοπρατήθηκε η εκμετάλλευση της και αναμένεται η ανάδειξη του ανάδοχου για την λειτουργία της.
Βόρεια και Νότια της ΜΑΡΙΝΑΣ βρίσκονται αδιαμόρφωτοι χέρσοι χώροι - που έχουν μετατραπεί σε χώρους εναπόθεσης ακινητοποιημένων αυτοκινήτων και σκουπιδιών - η διαχείριση των οποίων υπάγεται στην Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου (ΚΕΔ). Για την ανάπλαση των χώρων αυτών, έχει εκπονηθεί η σχετική μελέτη, ήδη από το 2004, με ευθύνη του τ. Υπουργείου Αιγαίου και της τότε διοίκησης του Λιμενικού Ταμείου Λέσβου. Για την εκτέλεση των έργων αναβάθμισης του χώρου από τον Δήμο Μυτιλήνης, είναι αναγκαίο να παραχωρηθεί από την ΚΕΔ ο χώρος νότια της Μαρίνας – πρόκειται για μικρή αδόμητη έκταση.
Πολλές φορές, από το 2004 μέχρι σήμερα, επειδή ακριβώς κατά την θητεία μου στο Υπουργείο Αιγαίου είχα εργασθεί εντατικά και φροντίσει για την ένταξη στο ΠΕΠ Βορείου Αιγαίου του παραπάνω έργου - του περιβάλλοντος χώρου της ΜΑΡΙΝΑΣ ως ενιαίου συνόλου - με θεσμικές παρεμβάσεις, προσπάθησα να επισημάνω τη σημασία της συνολικής ανάπλασης του χώρου.
Δυστυχώς οι προσπάθειες μου αυτές όχι μόνο δεν βρήκαν ανταπόκριση, αλλά κανείς απ' τους εκπροσώπους των εμπλεκομένων φορέων δεν έπραξε το παραμικρό, ούτε καν είχαν την ευαισθησία να μου απαντήσουν έστω και τηλεφωνικώς. Χαρακτηριστικά αναφέρω τον Πρόεδρο του Δ.Σ. της ΚΕΔ και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο τους οποίους οσάκις κι αν αναζήτησα δεν εμφανίσθηκαν, ούτε απάντησαν πότε στα τηλεφωνήματά μου. Ο Δήμος Μυτιλήνης έχει επανειλημμένα εγγράφως ζητήσει την παραχώρηση της τα τελευταία πέντε χρόνια έχοντας εκπονήσει σχετική μελέτη διαμόρφωσης και ανάπλασης του χώρου με δεντροφυτεύσεις, χωρίς να λαμβάνει καμία απάντηση.
Τις τελευταίες μέρες με έκπληξη οι πολίτες της Μυτιλήνης διαπίστωσαν ότι απομακρύνθηκαν τα εγκαταλελειμμένα οχήματα και ο Δήμος – χωρίς να ερωτηθεί, παρεμπιπτόντως, πληροφορήθηκε ότι η ΚΕΔ ενοικίασε το χώρο για εγκατάσταση και λειτουργία Λούνα Παρκ και ετσιθελικά στο κέντρο της πόλης εγκαθίσταται μια οχλούσα δράση.
Δυστυχώς χάθηκε πολύτιμος χρόνος, ο οποίος αν αξιοποιείτο ήδη από το 2004 και γίνονταν οι αναγκαίες διαμορφώσεις και οι φυτεύσεις πρασίνου σήμερα, το κέντρο της Μυτιλήνης, από σκουπιδότοπος θα είχε μετατραπεί σε όαση δροσιάς, ιδανικός χώρος αναψυχής των δημοτών και θα αναβαθμιζόταν το μεγάλο έργο της ΜΑΡΙΝΑΣ που σήμερα ασφυκτιά και υποβαθμίζεται από την εγκατάλειψη που κυριαρχεί στον περιβάλλοντα χώρο.
Κατόπιν των ανωτέρω:
Ερωτάται ο κ. Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
1. Το επώνυμο έργο του Περιβάλλοντα χώρου της ΜΑΡΙΝΑΣ Μυτιλήνης που ήδη απ' το 2003 ήταν ενταγμένο στο ΠΕΠ Βορείου Αιγαίου και είχε δεσμευτεί προς τούτο πίστωση 600.000 ευρώ - και εκτελέστηκε μέρος του έργου - που βρίσκεται τώρα; Και επειδή όλα αυτά τα χρόνια δεν προχώρησε η ολοκλήρωσή του, που αναλώθηκε το όποιο εναπομείναν ποσό;
2. Για ποιους λόγους η Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου (ΚΕΔ) ολιγωρεί και δεν παίρνει τις αποφάσεις εκείνες που απαιτούνται, - της παραχώρησης στο Δήμο - ώστε να μπορέσει να ολοκληρωθεί απ' τους αρμόδιους φορείς το έργο ανάπλασης νότια της Μαρίνας (Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, Δήμος Μυτιλήνης, Λιμενικό Ταμείο Λέσβου) σύμφωνα με την μελέτη;
3. Για ποιους λόγους επίσης η ΚΕΔ κωλυσιεργεί απαραδέκτως την προώθηση του όλου θέματος παρά τις αλλεπάλληλες εκκλήσεις των υπηρεσιών του Δήμου Μυτιλήνης;
Ερωτάται ο κ. Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής
1. Για ποιον λόγο στον περιβάλλοντα χώρο, βόρεια της Μαρίνας, που συνορεύει με το πάρκινγκ, δεν ολοκληρώνεται το έργο ανάπλασης, ευθύνης του Λιμενικού Ταμείου Λέσβου, με τις προβλεπόμενες από τη μελέτη, πλακοστρώσεις, δενδροφυτεύσεις ηλεκτροφωτισμός κ.α.;
2. Πόσες από τις εγκεκριμένες πιστώσεις του παραπάνω έργου έχουν απορροφηθεί;
3. Πότε προβλέπεται να ολοκληρωθεί το έργο της ανάπλασης στο βόρειο τμήμα του περιβάλλοντος χώρου της Μαρίνας;
Ερωτάται ο κ. Υπουργός Πολιτισμού
1. Εάν πράγματι η Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων δεν επιτρέπει την ολοκλήρωση των έργων ανάπλασης του Βόρειο Τμήματος του Περιβάλλοντα χώρου της ΜΑΡΙΝΑΣ επειδή πριν από τριάντα χρόνια επιχωματώθηκε μέρος του χώρου, χωρίς την έγκριση της αρμόδιας εφορείας και εάν αυτό αληθεύει θα πρέπει εσαεί ο χώρος να παραμείνει σκουπιδότοπος.
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
ΝΙΚΟΣ ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ |