Ο Βουλευτής κ .Νίκος Σηφουνάκης, Πολιτικός Εκπρόσωπος του ΠΑ.ΣΟ.Κ για θέματα Μεταφορών και Επικοινωνιών παρευρέθη και μίλησε στο 31ο Πανελλαδικό Συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων Ταχυδρομικών (Ε.Λ.Τ.Α.) που διεξήχθη στην Αθήνα. Στην τοποθέτηση του επισήμανε ότι στον τόπο μας ζούμε με ευθύνη της Κυβέρνησης, μέρες δοξαστικές ενός αχαλίνωτου νεοφιλελευθερισμού ο οποίος δυστυχώς δεν κρατά ούτε τα προσχήματα, ενώ την ίδια στιγμή τo παγκόσμιο σύστημα με κορωνίδα τις πλέον αναπτυγμένες χώρες δρομολογεί αλλαγή πολιτικής σε σχέση με το ρόλο του κράτους, τις οικονομικές δράσεις των τραπεζών, των επιχειρήσεων του Δημοσίου Τομέα, ακόμα μάλιστα και επιχειρήσεων αμιγώς ιδιωτικών που έχουν πρωτεύοντα ρόλο στην οικονομικοκοινωνική προοπτική κρατών.
Και συνεχίζει ο κ. Σηφουνάκης αναφερόμενος ειδικότερα στα Ταχυδρομεία: «Οι Ταχυδρομικές υπηρεσίες ανά τον κόσμο υπήρξαν κρατικά δημιουργήματα. Στην εκπνοή του 20ου αιώνα στον χώρο των Ταχυμεταφορών εισήλθε ο ιδιωτικός τομέας, εκμεταλλευόμενος τις δυσλειτουργίες των δημοσίων υπηρεσιών. Παρόλα αυτά καμία μεγάλη χώρα δεν εκποίησε τα ταχυδρομεία της. Το Γερμανικό κράτος έχει τον πλήρη έλεγχο στη DHL, τα ταχυδρομεία της Γαλλίας την FEDEX, και της Ολλανδίας την TNT.
Ενθυμούμαστε, τις συνεχείς διαβεβαιώσεις, τις «σεμνές και ταπεινές δεσμεύσεις» της Κυβέρνησης και του τότε αρμόδιου Υπουργού, που διακήρυτταν ότι θα συνεχίσουν την υλοποίηση του κερδοφόρου επιχειρησιακού προγράμματος των ΕΛΤΑ, ότι θα προωθήσουν την ανάπτυξη των, τη διασφάλιση παροχής Καθολικών Υπηρεσιών προς τους πολίτες όλης της επικράτειας και την υποστήριξη της βιωσιμότητας του Δημόσιου Ταχυδρομείου.
Διαβεβαίωναν επίσης ότι η θυγατρική εταιρεία ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ θα λειτουργήσει υποστηρικτικά και συμπληρωματικά για τα ΕΛΤΑ, ότι θα μετεξελιχθούν σε αναπτυξιακό εργαλείο. Τι βλέπουμε όμως σήμερα?
Βιώνουμε, τις εκποιητικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης για τις ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ, αφού δρομολογήθηκε η αποδιοργάνωση και η απομόνωση τους, από τις εξελίξεις της ταχυδρομικής αγοράς.
Τρανή απόδειξη των παραπάνω το απογοητευτικό αποτέλεσμα του κύκλου εργασιών σε σχέση με το παρελθόν και με τις δυνατότητες της εταιρείας, αφού 450.000 ευρώ ήταν τα κέρδη για το 2007 για τις ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ, που αναλογεί στο 10% της αγοράς.
Η στρατηγική της εκποιητικής πολιτικής της κυβέρνησης ξεκινά συρρικνώνοντας καταρχήν, και εκποιώντας στη συνέχεια άνευ ανταλλάγματος τη Δημόσια Περιουσία. Με το πρόσχημα της συνεργασίας με διεθνές ταχυδρομικό δίκτυο, δεν εκχωρεί το management της εταιρείας, όπως ισχυρίζεται, αλλά προσφέρει το σύνολο της αξίας μιας Δημόσιας περιουσίας. Αυτό το βαφτίζει στρατηγική συμμαχία, αλλά στρατηγική συμμαχία σημαίνει ισομερής συμφωνία και όχι μονομερής απορρόφηση όπως έγινε με τη Deutsche Telecom, που o OTE καταντάει φτωχός συγγενής, από μεγάλος ανεξάρτητος παίχτης που ήταν στη Ν.Α. Ευρώπη.
Η ταχυδρομική εξυπηρέτηση είναι κοινωνικό αγαθό.
Οι Ταχυμεταφορές πρέπει να αποτελέσουν την αιχμή του δόρατος για τη βιωσιμότητα των ΕΛΤΑ, να επιτελέσουν το ρόλο τους ως νέο δυναμικό αναπτυξιακό εργαλείο.
Το ΠΑΣΟΚ προτείνει:
Συνολική στρατηγική αντιμετώπιση για το σύνολο του ομίλου των ΕΛΤΑ, και όχι αποσπασματική.
ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ συνδεδεμένες και όχι ανταγωνιστικές με τα ΕΛΤΑ.
Εκπόνηση και σχεδιασμός μιας αναπτυξιακής στρατηγικής, στην κατεύθυνση της κάλυψης των αδυναμιών και των υστερήσεων στο διεθνές και εσωτερικό περιβάλλον, με στρατηγικές συμμαχίες σε Ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο. Επέκταση των Ελληνικών Ταχυμεταφορών στην Βαλκανική και στη Μεσόγειο, με στόχο την υποστήριξη της κοινής προοπτικής των ΕΛΤΑ και των Ταχυμεταφορών.
Αυτόνομη στήριξη του δικτύου και επιθετικές εμπορικές κινήσεις για αύξηση του μεριδίου της αγοράς, από το χαμηλό σχετικά ποσοστό του 10% περίπου που είναι σήμερα.
Διασφάλιση των Καθολικών Υπηρεσιών και ταχυδρομική εξυπηρέτηση των πολιτών σε όλη τη χώρα, σε κάθε γωνιά, κάθε χωριό, κάθε απομακρυσμένο νησί.»
Ολοκληρώνοντας ο κύριος Σηφουνάκης καταλήγει: «Οι πολιτικές της σημερινής επίσημης πολιτείας, συνοψίζονται στη φράση: «κρατικοποιούμε τις ζημιές και ιδιωτικοποιούμε τα κέρδη».
Σύμφωνα με όσα είδαν το φως της δημοσιότητας για τις ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ στη μοναδική κοινοπραξία που κατέθεσε προσφορά, ο βασικός της μέτοχος είναι Βελγική εταιρεία όπου το 50% το κατέχει το Βελγικό Δημόσιο. Και τίθεται εύλογο το ερώτημα από κάθε έντιμο πολίτη, γιατί η κρατική Γερμανική D.T. πρέπει να αγοράζει τον Ελληνικό κρατικό ΟΤΕ και οι κινεζικές κρατικές εταιρείες τα Δημόσια λιμάνια της Ελλάδας; Γιατί ευτελίζουμε τόσο πολύ το Ελληνικό δημόσιο; Γιατί επιστρέφουμε στο Βασιλικό δόγμα του Μεσοπολέμου περί μικρής και έντιμης Ελλάδας;
Δυστυχώς πρόκειται για μια υποτακτική αντίληψη που δεν έχει θέση στον 21ο αιώνα, όπου καταστήσαμε τη χώρα μας, με μεγάλη προσπάθεια, δυνατό και ισότιμο μέλος στον προηγμένο χώρο της Ευρωζώνης. Πιστεύω και ευελπιστώ ο πολιτικός χρόνος της κυβέρνησης να τελειώνει και μαζί του και οι επικίνδυνες πολιτικές της.» |