Ο Πολιτικός Εκπρόσωπος για θέματα Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Νίκος Σηφουνάκης, ο εισηγητής του αντίστοιχου ΚΤΕ κ. Χάρης Τσιόκας, οι Βουλευτές κύριοι Χρήστος Χάιδος και Μιχαήλ Τιμοσίδης, εισηγητής και ο αναπλ. Εισηγητής του ΚΤΕ Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας αντίστοιχα, επισκέφθηκαν την Πέμπτη 19/2 το σταθμό του ΜΕΤΡΟ «Σύνταγμα» και στη συνέχεια είχαν ενημερωτική συνάντηση με τον Πρόεδρο του Δ.Σ. της Α.Μ.Ε.Λ. κ. Μανώλη Δρακάκη και με τα σωματεία των εργαζομένων στα αμαξοστάσια Σεπολίων. Στις συναντήσεις τους ενημερώθηκαν για τον προγραμματισμό και το σχεδιασμό της εταιρείας εκ μέρους της διοίκησης και οι εργαζόμενοι ανέπτυξαν τις θέσεις τους και εξέθεσαν τα προβλήματα τους. Μετά από την ολοκλήρωση των συναντήσεων ο κ. Σηφουνάκης έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Οι αστικές συγκοινωνίες είναι κοινωνικό αγαθό με μεγάλη βαρύτητα στην ποιότητα ζωής των κατοίκων του Λεκανοπεδίου. Δεδομένου ότι η συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση στο Λεκανοπέδιο της Αττικής, είναι σε σημαντικά χαμηλότερο επίπεδο από τις Ευρωπαϊκές πόλεις και ότι σύμφωνα με μελέτες, ο δείκτης ιδιοκτησίας ΙΧ θα αυξηθεί τα επόμενα χρόνια αγγίζοντας τα 500 αυτοκίνητα ανά 1000 κατοίκους έως το 2020, η ανάγκη για υλοποίηση συγκεκριμένων προτάσεων είναι άμεση. Μείωση της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης έχει ως αποτέλεσμα την παρεμπόδιση της προσβασιμότητας και της κινητικότητας των πολιτών και την υποβάθμιση της ποιότητας ζωής και του περιβάλλοντος. Το ΜΕΤΡΟ, ως μέσο σταθερής τροχιάς, έχει ανώτερα λειτουργικά χαρακτηριστικά (ταχύτητα, χωρητικότητα-μεταφορική ικανότητα, αποκλειστικός διάδρομος κίνησης) και θα πρέπει σε συνδυασμό με το ΤΡΑΜ και τον ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ να αποτελούν τον κορμό ενός ολοκληρωμένου δικτύου δημοσίων συγκοινωνιών. Δυστυχώς, είναι γεγονός ότι τα τελευταία 5 χρόνια, το ΜΕΤΡΟ δεν είχε ανάλογους ρυθμούς επέκτασης με την προηγούμενη περίοδο. Αποτέλεσμα αυτών είναι και η πρόσφατη διακοπή -για ένα εξάμηνο τουλάχιστον- στο τμήμα Εθνική Άμυνα – Αεροδρόμιο, που οδηγεί σε αυξημένη ταλαιπωρία χιλιάδες επιβάτες που χρησιμοποιούσαν τους Σταθμούς Χαλάνδρι και Δουκίσσης Πλακεντίας, αλλά και στους υπόλοιπους χρήστες με την επιβάρυνση των οδών γύρω από τους δύο αυτούς σταθμούς. Διακοπή που ήρθε με καθυστέρηση σχεδόν 2 ετών και συνδυάστηκε και με την αναστάτωση που προκαλούν τα έργα στη γραμμή του Ηλεκτρικού. Το ΠΑ.ΣΟ.Κ. έχει ως στόχο την αύξηση των καθημερινά μετακινούμενων πολιτών με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στο 50% του συνόλου των μετακινήσεων στις Περιφέρειες Αττικής και Θεσσαλονίκης, αλλά και στα άλλα μεγάλα πολεοδομικά συγκροτήματα με την ποιοτική αναβάθμιση των δημοσίων συγκοινωνιών.
Αυτό όμως δεν είναι απλά ευχολόγιο, αλλά θα γίνει με συγκεκριμένα μέτρα, στα πλαίσια της πολιτικής μας με επίκεντρο τον άνθρωπο.
Στην κατεύθυνση αυτή είναι και η δημιουργία Μητροπολιτικού Φορέα για τον ενιαίο σχεδιασμό και τη διαχείριση της κυκλοφορίας στο Λεκανοπέδιο της Αττικής που ξεπερνά τον διοικητικό τεμαχισμό και τις συγκρούσεις αρμοδιοτήτων.
Και η αναβάθμιση του συστήματος παροχής πληροφοριών ώστε κάθε πολίτης στο Λεκανοπέδιο Αττικής να παίρνει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο σχετικά με το βέλτιστο δρομολόγιο μετακίνησης από οποιοδήποτε σημείο εκκίνησης σε οποιοδήποτε σημείο προορισμού για το σύνολο των μεταφορικών μέσων και δρομολογίων και μέσω της δημιουργίας διαδικτυακής πύλης.
Ο συνολικός σχεδιασμός θα πρέπει να είναι στην κατεύθυνση της συνεργασίας των Μέσων Σταθερής Τροχιάς με τα δρομολόγια των λεωφορείων και των τρόλεϊ.
Θεωρούμε τέλος ότι πρέπει να εξεταστεί και η δυνατότητα μεταφοράς των ποδηλάτων στο ΜΕΤΡΟ, τις ώρες που υπάρχει χώρος στα βαγόνια, όπως έχει γίνει στον ΗΣΑΠ και στο ΤΡΑΜ, στην κατεύθυνση των απαραίτητων ρυθμίσεων για την ανάπτυξη των ήπιων μορφών μετακίνησης.
Επαναλαμβάνουμε άλλη μια φορά, ότι μαζί με τις πρέπουσες προτάσεις αναμόρφωσης και εκσυγχρονισμού του όλου συστήματος των αστικών συγκοινωνιών, κρίσιμο είναι να διαμορφωθεί νέα παιδεία αστικής κινητικότητας με κριτήρια τόσο περιβαλλοντικά, όσο και κοινωνικά. Η ανάπλαση του αστικού χώρου, πρέπει να γίνεται με απόδοση χώρου στις ήπιες μορφές μετακίνησης, ήτοι τους πεζούς και το ποδήλατο.»
|