|
|
|
Αναφορικά με την ανακοινωθείσα συνεδρίαση της διυπουργικής επιτροπής για τον Ο.Σ.Ε. ο Πολιτικός Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Νίκος Σηφουνάκης προέβη στην ακόλουθη δήλωση: «Η Διυπουργική επιτροπή της κυβέρνησης κατά τη σημερινή της συνεδρίαση ετεροχρόνισε τις αναγκαίες και επείγουσες αποφάσεις για τον Ο.Σ.Ε. Έχουν περάσει πέντε χρόνια απραξίας και ακόμα στην κυβέρνηση «προσπαθούν» να εφαρμόσουν ένα σχέδιο για την εξυγίανση και την προοπτική του οργανισμού. Υπουργοί έρχονται, Υπουργοί φεύγουν και ο ΟΣΕ συνεχίζει να απαξιώνεται κατά δραματικό τρόπο. Με την μακαριότητα των κυβερνώντων και την κακοδιαχείριση οδήγησαν τον Οργανισμό σε δυσβάσταχτο δανεισμό, με αποτέλεσμα από 3,2 δις € που ήταν το χρέος το 2004, να εκτιναχθεί το 2009 περίπου στα 9 δις €. Τα μεγάλα έργα υποδομής στο δίκτυο και στον εξοπλισμό του ΟΣΕ που είχαν δρομολογηθεί από τις κυβερνήσεις του ΠΑ.ΣΟ.Κ., έχουν καθυστερήσει εγκληματικά και απωλέσθηκαν πόροι εξασφαλισμένοι ύψους ενός δις Ευρώ από το Γ’ Κ.Π.Σ. Στο αδιέξοδο που δημιουργήθηκε εν μέσω οικονομικής κρίσης, η κυβέρνηση προαναγγέλλει περικοπές δρομολογίων στην περιφέρεια της χώρα και αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων έως και 80%. Δυστυχώς, μόνο γέλωτα προκαλεί η δέσμευση της για εξυγίανση του Οργανισμού μετά την πενταετή απραξία. Ο σιδηρόδρομος αποτελεί ένα από τα βασικά οχήματα για την μετεξέλιξη της χώρας, σε σύγχρονο διαμετακομιστικό κέντρο και κόμβο συνδυασμένων μεταφορών. Η ορθολογική ανάπτυξη του Σιδηροδρομικού Δικτύου μπορεί να συμβάλλει θετικά στην εθνική οικονομία, στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, στην προώθηση των παραγωγικών δυνάμεων του τόπου, τον υγιή ανταγωνισμό και το περιβάλλον, προς όφελος του πολίτη. Η μετάλλαξη του Ο.Σ.Ε. σ’ έναν Οργανισμό που θα προωθεί εισέτι την ασφάλεια, τη μείωση χρόνων διαδρομής, την καθιέρωση ελκυστικών τιμολογίων, την ποιότητα στην παροχή υπηρεσιών, πρέπει να είναι βασικά συστατικά στην προσέλκυση επιβατικού μεταφορικού έργου. Ο σιδηρόδρομος είναι φιλικό μέσον μεταφοράς για τον πολίτη και φιλικό προς το περιβάλλον. Η εξυγίανση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας πρέπει να πραγματοποιηθεί με συγκεκριμένες προσεγγίσεις, σε αντιδιαστολή με την σημερινή χαώδη κατάσταση, με στόχο την επανάκτηση της εμπιστοσύνης των χρηστών του, με αξιοποίηση της περιουσίας του ΟΣΕ με ευθύνη του κράτους, με την ανάπτυξη της υποδομής του και τον εκσυγχρονισμό του τροχαίου υλικού. Οι καταληκτικές ημερομηνίες που τέθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τις προτεραιότητες των δύο ξεχωριστών ενοτήτων ως προς τη λειτουργία τους, ήτοι: της Σιδηροδρομικής Υποδομής και της Σιδηροδρομικής Εκμετάλλευσης, δυστυχώς βρίσκουν τη χώρα απροετοίμαστη εξαιτίας των μεγάλων καθυστερήσεων στη δρομολόγηση των αναγκαίων αλλαγών».
| |