|
|
|
Ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Νίκος Σηφουνάκης που βρίσκεται από την Κυριακή στην Ισπανία για να συμμετάσχει στο Άτυπο Συμβούλιο των Υπουργών Τηλεπικοινωνιών και Κοινωνίας της Πληροφορίας της Ε.Ε στη Γρανάδα, επρόκειτο να συμμετάσχει σήμερα στην έκτακτη τηλεδιάσκεψη των αρμόδιων Υπουργών Μεταφορών της Ε.Ε σχετικά με τις αερομεταφορές και τα προβλήματα που προκλήθηκαν εξαιτίας της ηφαιστιακής τέφρας. Παρά τις προσπάθειες που καταβλήθηκαν από την Ισπανική πλευρά, κατόπιν αιτήματος της Ελληνικής, για να υπάρξει δυνατότητα συμμετοχής στην έκτακτη τηλεδιάσκεψη από την Γρανάδα τόσο του Έλληνα Υφυπουργού, όσο και αρμόδιων Υπουργών και Υφυπουργών άλλων Ευρωπαϊκών χωρών (π.χ. οι Υπουργοί της Πορτογαλίας, Βουλγαρίας, Εσθονίας, κ.ά.) που βρίσκονταν στην Ισπανική πόλη για το Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών, αυτό δεν κατέστη τεχνικά εφικτό μέχρι την προγραμματισμένη ώρα έναρξης της τηλεδιάσκεψης. Κατόπιν τούτου, ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Νίκος Σηφουνάκης, απέστειλε το κείμενο με τις Ελληνικές θέσεις απ’ ευθείας στις Βρυξέλλες (στο αρμόδιο για τις Μεταφορές Επίτροπο Siin Kallas, την Ισπανική Προεδρία) με αίτημα να διαβαστεί και να συζητηθεί στη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης από τους συμμετέχοντες αρμόδιους Υπουργούς. Σας παραθέτουμε το κείμενο (Ελληνική μετάφραση) που απεστάλη στις Βρυξέλλες για την τηλεδιάσκεψη: «Ελληνικές θέσεις αναφορικά με το πρόβλημα των επιπτώσεων της ηφαιστειακής στάχτης στο δίκτυο διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας. Σαν βασική αρχή, η Ελλάδα υποστηρίζει την κοινή –Ευρωπαϊκή- προσέγγιση στο πρόβλημα. Όσον αφορά στην αντιμετώπιση του προβλήματος, η Ελλάδα θεωρεί ότι θα πρέπει να καθορίζεται –με δυναμικό τρόπο- (ήτοι, με στοιχεία από δορυφόρους που θα ανανεώνονται κάθε 6 ώρες) μια «περιορισμένη ζώνη απαγόρευσης πτήσεων» (πανευρωπαϊκά) (limited no-fly zone), που θα συμπεριλαμβάνει και περιοχές που γειτνιάζουν με την no-fly zone. Παρά την πλήρη απαγόρευση πτήσεων, και για περιοχές όπου για όλη την προγραμματισμένη πτήση η συγκέντρωση στάχτης είναι σε πολύ χαμηλά όρια, τα Κράτη μέλη θα μπορούν να επιτρέπουν στους αερομεταφορείς να διεξάγουν τις πτήσεις τους με δική τους ευθύνη, αφού τα Κράτη παρέχουν όλη την απαραίτητη πληροφόρηση. Κάθε αερομεταφορέας, πριν την διεξαγωγή των πτήσεων θα πρέπει να διεξάγει αναλυτικά τεστ ασφάλειας για τις συνθήκες πτήσης. Παράλληλα με τις παρεμβάσεις για τις αεροπορικές μεταφορές, το Συμβούλιο Μεταφορών σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα ώστε να υποστηριχθούν οι χερσαίες και θαλάσσιες μεταφορές. Τέτοια μέτρα μπορεί να είναι η προσωρινή κατάργηση των περιορισμών ωρών οδήγησης (σε επίπεδα που δεν θα θίγεται η ασφάλεια μεταφορών), η ενίσχυση των σιδηροδρομικών δρομολογίων, η αύξηση χωρητικότητας σε βασικούς σιδηροδρομικούς διαδρόμους, κ.λπ.».
| |