Ο Βουλευτής Λέσβου κ. Νίκος Σηφουνάκης, στην τοποθέτησή του στη Βουλή, την Πέμπτη 27 Νοεμβρίου κατά τη συζήτηση της Πρότασης Νόμου που κατέθεσε το ΠΑ.ΣΟ.Κ. για τη Ρύθμιση των θεμάτων που αφορούν την κυριότητα της λίμνης Βιστωνίδας και των παραλίμνιων εκτάσεων και την ανταλλαγή των ακινήτων μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Ιεράς Μονής Βατοπεδίου, δήλωσε τα εξής:
Βρισκόμαστε στο 2009 και πριν από 1,5 μήνα περίπου αποφάσισε ομόφωνα η Βουλή τη σύσταση εξεταστικής επιτροπής, ενώ ήδη από το 2005 Βουλευτές, Νομάρχες, διαμαρτυρόταν για τις ανταλλαγές των εκτάσεων και τις αυθαιρεσίες της Μονής Βατοπεδίου. Όλο αυτό το διάστημα η κυβέρνηση έκανε ότι δεν άκουγε, ενώ παράλληλα είχαν ανταλλαγεί 260 ακίνητα σχεδόν σε χρόνο μηδέν.
Αν δεν υπήρχαν οι παραιτήσεις των 2 αντιεισαγγελέων και αν τα Μ.Μ.Ε. δεν εστίαζαν πάνω σε αυτή τη δυσοσμία, δεν θα κουνούσαν τα αυτιά της σημερινής κυβέρνησης, που έχει και την ευθύνη και ας γινόταν ερωτήσεις, επερωτήσεις από Βουλευτές.
Στη συνέχεια ο κ. Σηφουνάκης αναφέρεται στο θέμα του αδόμητου οικοπέδου στη Μαρίνα Μυτιλήνης που συνδέεται με την ΚΕΔ. «Έχω καταθέσει ερώτηση στο Υπουργείο Οικονομίας γιατί εδώ και 8 χρόνια ο Δήμος Μυτιλήνης, ένα αδόμητο οικόπεδο, δίπλα στη Μαρίνα, το ζητάει αφού είναι χώρος εναπόθεσης σκουπιδιών, εγκαταλειμμένων αυτοκινήτων. Τον Πρόεδρο και τον Γενικό Δ/ντη της ΚΕΔ, έχω πάρει κατ' επανάληψη τηλέφωνο και δεν μου απαντάνε.
Έπρεπε να τους έχετε ελέγξει αυτούς τους κυρίους οι οποίοι όλη μέρα είχαν μόνιμη ασχολία με το Βατοπέδι, που κάποιους τους έβαλε».
Ο κ. Σηφουνάκης σημείωσε ότι με την αποκάλυψη των κτηματομεσιτικών δραστηριοτήτων του κ. Εφραίμ επανήλθε στην επικαιρότητα το θέμα του διαχωρισμού Εκκλησίας – Κράτους και το ξεχασμένο θέμα της λεγόμενης εκκλησιαστικής και μοναστηριακής περιουσίας
Στο όνομα του Θεού, αυθαίρετα κτίσματα νομιμοποιούνται, περιοχές έκτος σχεδίου πόλεως, νύχτωρ βαφτίζονται εντός σχεδίου. Δασικές εκτάσεις βαφτίζονται χορτολιβαδικές με ενέργειες σεβάσμιων μοναχών από κοινού με Θεοσεβούμενος Υπουργούς.
Η επίσημη πολιτεία είναι εκείνη που σε τελική ανάλυση δημιουργεί ή ενδίδει στην κληρικοοικονομικοπολιτική συναλλαγή. Τα καμώματα του κ. Εφραίμ από κοινού με την επίσημη πολιτεία στην εκποίηση δημόσιου πλούτου οδηγούν και τον πλέον κακόπιστο πολίτη να κατανοήσει την ανάγκη μιας ξεκάθαρης οριοθέτησης των σχέσεων Εκκλησίας και Κράτους. Είμαστε η μόνη χώρα στην Ευρώπη που δεν το έχει πράξει. Η χώρα πρέπει να δρομολογήσει με ειλικρινή διάλογο με την Εκκλησία, και με δεδομένο ότι σήμερα υπάρχει μια ηγεσία χαμηλών τόνων στην Εκκλησία, πραγματικά μεταρρυθμιστικές αλλαγές.
Να μην υπάρχει καμία αρμοδιότητα της Εκκλησίας επί των πολιτών και την οποία θα ασκεί αποκλειστικά το κράτος. Η εκκλησιαστική περιουσία να ξεκαθαριστεί.
Καταλήγοντας ο κ. Σηφουνάκης, αναφέρθηκε στο διάλογο με ένα μαθητή Γυμνασίου για το θέμα του Βατοπεδίου. «Μου είπε κάτι αποκαλυπτικό ένα παιδί που τελειώνει το Γυμνάσιο ότι στα συμβόλαια που συντάσσονται αναφέρονται και φιρμάνια που φέρουν ημερομηνία προ του 1453.Και με ρώτησε, Δηλαδή πριν πέσει η Πόλη κάποιοι θεοσεβούμενοι έτρεχαν και έπαιρναν φιρμάνια; Προσφέροντας τι;
Τουλάχιστον για λόγους ιστορικούς, για λόγους πραγματικού σεβασμού μιας ιστορίας ενός λαού, αυτά έπρεπε να τα έχουν κρύψει.
Αυτή η ερμαφρόδιτη σχέση πολιτείας – εκκλησίας τόσα χρόνια πρέπει κάποια στιγμή να λήξει. Η αλληλοεπιρροή Εκκλησίας – πολιτικής μέσω κάποιων λειτουργών της, που αποδεδειγμένα είναι δεδομένη, πρέπει να πάψει να υφίσταται.» |