«Κύριοι Υπουργοί, Πριν μέρες σε μια ημερίδα για τις τηλεπικοινωνίες σημείωνα ότι: Στον τόπο μας ζούμε, με ευθύνη της Κυβέρνησης, μέρες αχαλίνωτου νεοφιλελευθερισμού ο οποίος δυστυχώς δεν κρατά ούτε τα προσχήματα, όταν την ίδια ώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και κυρίως στις πλέον ανεπτυγμένες χώρες υπάρχει αλλαγή πολιτικής σε σχέση με τις «στρατηγικές επιχειρήσεις» του Δημοσίου Τομέα που διατηρούνται υπό τον έλεγχο του Δημοσίου. Τα παραδείγματα πολλά και γνωστά, στην Γαλλία, την Γερμανία, την Ιταλία. Καμία μεγάλη χώρα δεν έχει εκποιήσει τον εθνικό της τηλεπικοινωνιακό οργανισμό και μάλιστα σε κρατικό ανταγωνιστή του. Οι στρατηγικής σημασίας επιχειρήσεις πρέπει να παραμένουν υπό τον έλεγχο του Δημοσίου. Πολύ περισσότερο για εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις νέες τεχνολογίες της πληροφορικής και των επικοινωνιών. Άλλωστε η χώρα μας δια του δημόσιου ΟΤΕ, που ελέγχει τηλεπικοινωνιακά δίκτυα στις χώρες που ασκεί δραστηριότητες και παρέχει υπηρεσίες σε πάνω από 60 εκατομμύρια πολίτες, σε χώρες όπως Αλβανία, Βουλγαρία, Ρουμανία, FYROM, Σερβία, έχει την δυνατότητα ν’ ασκεί πολιτικές που ενισχύουν την γεωπολιτική της θέση. Η Ν.Δ. την τριετία 1990-1993 εκποίησε δημόσιο πλούτο χωρίς διεθνή διαγωνισμό, με απευθείας αναθέσεις (όλοι ενθυμούμαστε την ΑΓΕΤ και τον Πατσαβόλτα), το 2008 προχωρά σε εκποιήσεις καταστρατηγώντας ακόμα και θεσμοθετημένες οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και χρησιμοποιώντας ενδιάμεσους διαμεσολαβητές. Η οδηγία 25/2004 της Ε.Ε. είναι σαφής. Τα κράτη μέλη μέσω δημόσιας προσφοράς πωλούν ποσοστά σε μετοχικούς οργανισμούς, προκειμένου οι μικρομέτοχοι ( και στην περίπτωση του ΟΤΕ είναι χιλιάδες) να έχουν ίση μεταχείριση. Δικαιολογείται η κυβέρνηση ότι πωλεί δημόσια περιουσία για να μην την «αρπάξει» ιδιώτης επενδυτής, όμως την πόρτα του «επιθετικού επενδυτή» την άνοιξε η Κυβέρνηση το 2006 όταν κατήργησε τους δυο νόμους που διασφάλιζαν την minimum συμμετοχή του δημοσίου στο 33% και τον περιορισμό των δικαιωμάτων των μετόχων που διαθέτουν πάνω από 5% των μετοχών. Προσυπογράψατε και φέρνετε στη Βουλή μια λεόντειο σύμβαση υπέρ της DΤ και σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου. Για άλλη μια φορά χρησιμοποιείται η Βουλή ως κολυμπήθρα του Σιλοάμ. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. στην αγωνιώδη προσπάθεια της να παραδώσει τον ΟΤΕ παραβιάζει και τις διαδικασίες που αυτή καθιέρωσε με τον Νόμο 3631/2008. Έτσι σύμφωνα με το άρθρο 11 του Νόμου επί ανωνύμων εταιρειών Εθνικής Στρατηγικής Σημασίας για να ληφθεί απόφαση της Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων πρέπει να πληρούνται κριτήρια αξιολόγησης προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος, ώστε να διασφαλίζεται η συνεχής και απρόσκοπτη παροχή των προσφερόμενων υπηρεσιών και λειτουργία δικτύων. Ενδεικτικά λαμβάνονται υπόψη ως κριτήρια αξιολόγησης και συνεκτιμώνται: α) η εμπειρία των τρίτων μετόχων στο αντικείμενο των ανωτέρω επιχειρήσεων, β) η φερεγγυότητα τους, γ) πληροφορίες αναφορικά με τις επενδυτικές τους στρατηγικές, δ) η διαφάνεια των συναλλαγών τους, ε) τα συγκεκριμένα επιχειρηματικά τους σχέδια, στ) το μέγεθος και το είδος του επενδυτικού τους προγράμματος, ζ) το ιδιοκτησιακό τους καθεστώς, η) η διασφάλιση των θέσεων εργασίας, θ) η δομή του μετοχικού τους κεφαλαίου και ιδίως η συμμετοχή κεφαλαίων εκτός της Ε.Ε., βάσει της αρχής της διαφάνειας και της αμοιβαιότητας, ι) ο τρόπος λήψεως των αποφάσεων. Τηρούνται λοιπόν αυτές οι προϋποθέσεις όταν η DT δεν έχει καταθέσει π.χ. επιχειρηματικά σχέδια ή το μέγεθος και το είδος του επενδυτικού της προγραμματισμού ή δεν έχει εγγυηθεί της διασφάλιση των θέσεων εργασίας. Τι κερδίζει η DT: • Εξυπηρετεί την στρατηγική της επέκτασης στην Ανατολική Ευρώπη και εξουδετερώνει έναν μεγάλο ανταγωνιστικό παίχτη • Εισέρχεται σε μια αγορά 60 εκατομμυρίων πολιτών • Αποκτά μια επιχείρηση με μια κερδοφορία περίπου 8-9% ετησίως • Ξεπερνά εσωτερικά προβλήματα της, όπως πτώση της μετοχής της από 56 ευρώ το 1996 βρίσκεται σήμερα στα 14 ευρώ περίπου • Τα προβλήματα από την σκανδαλώδη αγορά εταιρείας στις ΗΠΑ και τώρα τελευταία των παρακολουθήσεων για τα οποία παραπέμπεται στην δικαιοσύνη των γερμανικών δικαστηρίων από τους 16 χιλιάδες μετόχους της Για το Ελληνικό Δημόσιο είναι στρατηγική συμμαχία; Όχι βεβαίως, αφού κατ’ αρχήν : • Η DT ανακοίνωσε επισήμως ότι ενοποιεί τα οικονομικά των εταιρειών • Κατά τη σύμβαση τα πάντα εκχωρούνται στον Δ/ντα Σύμβουλο • Στο Διοικητικό Συμβούλιο η ψήφος του προέδρου δεν είναι διπλή και το χειρότερο η εκτελεστική επιτροπή ελέγχεται απόλυτα από την DT. Ουσιαστικά θα αντικαθιστά το Δ.Σ. • Ακόμα και στις 5 Βαλκανικές χώρες που δραστηριοποιείται ο ΟΤΕ η DT θα μπορεί μονομερώς να προβαίνει σε χονδρικές αγορές. Χαρακτηριστικό αυτό που συμβαίνει αυτές τις μέρες. Η Σερβία προκήρυξε διαγωνισμό για εκχώρηση τηλεπικοινωνιακού της οργανισμού. Ο ΟΤΕ δεν έλαβε μέρος. Σεμνά και ταπεινά λαμβάνει όμως μέρος η Ντόιτσε Banκ, σύμφωνα με τα όσα είδαν αυτές τις ημέρες το φως της δημοσιότητας, σιγά μην φοβηθούν οι Γερμανοί τον κύριο Καραμανλή • Όταν το ελληνικό Δημόσιο θα βρεθεί κάτω από το 15% η DT θα έχει τον πλήρη έλεγχο • Όταν αντιστοίχως η DT βρεθεί κάτω από το 25 % θα διατηρεί όλα τα προνόμια
Ενώ στρατηγική συμμαχία: Σημαίνει ανταλλαγή μετοχών μεταξύ των δυο οργανισμών Σημαίνει δημιουργία νέων κοινών εταιρειών έστω με πλειοψηφία της μεγαλύτερης εταιρείας Σημαίνει κοινή συμμετοχή σε εκμετάλλευση νέων αγορών Σημαίνει δέσμευση για αμφίδρομη πληροφόρηση και κοινές δράσεις, κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται πουθενά στη σύμβαση. Δεν αναφέρεται πουθενά ότι οι όποιες νέες επενδύσεις θα γίνονται με την χρήση κοινού σήματος DT- ΟΤΕ ή άλλου νέου.
1. Γιατί εξαπατήσατε τον ελληνικό λαό παραδίνοντας τον ΟΤΕ στην DT αφού στο πρόγραμμα της ΝΔ αναφερόταν σε «στρατηγική συμμαχία»; Ισχυρίζεστε ότι το όλο αυτό εγχείρημα που ανακοινώσατε αποσπασματικά έχει σχέση με τις διευκρινήσεις του κ. Σουφλιά , συντάκτη του προγράμματος της ΝΔ (3-2-04) για την στρατηγική συμμαχία. Σας τις υπενθυμίζουμε: «Δεν λέμε ότι θα βρούμε στρατηγικό επενδυτή. Δεν λέμε δηλαδή ότι θα πάμε σε στρατηγικό επενδυτή και management εκτός ελέγχου του δημοσίου. Άλλο στρατηγική συνεργασία και άλλο στρατηγικός επενδυτής. Δηλαδή μπορείς να βρεις ένα εταίρο π.χ. μια ιταλική ή γερμανική. Έρχεσαι λοιπόν και της δίνεις ένα 5%, ένα 7% και άρα το κράτος είναι αυτό που θα έχει βασικά το πάνω χέρι». Είναι αυτό στρατηγική συμμαχία ή καθαρή εξαγορά κα απώλεια ελέγχου; 2. Ισχυρισθήκατε σε συνέντευξη (στην ΝΕΤ) ότι το ΠΑΣΟΚ με την μετοχοποίηση εξέθεσε σε κίνδυνο επιθετικής εξαγοράς και πως κατά συνέπεια η σημερινή μεταβίβαση είναι πια αναπόφευκτη. Αποσιωπήσατε τις 2 ισχυρές ασφαλιστικές δικλίδες, την ελάχιστη συμμετοχή Δημοσίου στο 33% Ν. 2843/2000 και τον περιορισμό δικαιώματος ψήφου στο 5% Ν. 2257/1994. Ποια η σκοπιμότητα κατάργησης από την κυβέρνηση της Ν.Δ. αυτών των ρυθμίσεων με τον Ν. 3522/2006; 3. Ποια είναι η εθνική πολιτική τηλεπικοινωνιών για τη χώρα μας; Έχουν ληφθεί υπόψη οι συνέπειες στην γεωπολιτική θέση της χώρας μας στα Βαλκάνια, από την απώλεια του ελέγχου από τον ΟΤΕ (και την Ελλάδα) πλήθους τηλεπικοινωνιακών οργανισμών των χωρών της Βαλκανικής;. Πως αντιμετωπίζουν οι κυβερνήσεις των Βαλκανικών χωρών την ανάληψη του ελέγχου των τηλεπικοινωνιών τους από την DT και κατά συνέπεια από το Γερμανικό δημόσιο (π.χ. Ρουμανία, Σερβία); Έχει συμφωνήσει το Υπουργείο Εξωτερικών; 4. Ο ΟΤΕ ως τηλεπικοινωνιακός οργανισμός με έλεγχο από το Δημόσιο ανέλαβε την παροχή καθολικής υπηρεσίας (δηλαδή παροχή ενός αριθμού υπηρεσιών σε όλα τα γεωγραφικά σημεία της χώρας) έναντι μελλοντικών συμψηφισμών με το ελληνικό δημόσιο. Δεν γνωρίζουμε να έχει γίνει κάποιος οικονομικός διακανονισμός μέχρι σήμερα. Η DT σε τι δεσμεύεται σε σχέση με την καθολική υπηρεσία; Θα ζητήσει οικονομικά ανταλλάγματα; 5. Ποιο είναι τελικά το οικονομικό αποτέλεσμα αυτής της δοσοληψίας, έστω και με όρους ελεύθερης αγοράς; Τι σχέση έχει το υπερτίμημα των 140 περίπου εκατομμυρίων ευρώ με την απώλεια ελέγχου του ελληνικού δημοσίου σε τεράστιες υπεραξίες των κτιρίων και οικοπέδων του ΟΤΕ; (πόσο κοστίζουν τα κτίρια του Διοικητικού Μεγάρου στο Μαρούσι και το κτίριο στην Πλατεία Βικτωρίας;) Πολλά από τα οικόπεδα αλλά και εκτάσεις (π.χ. έκταση ραδιοσταθμού στα Σπάτα) αποκτήθηκαν από τον ΟΤΕ με όρους Δημοσίου συμφέροντος, είτε από το ελληνικό δημόσιο είτε από ιδιώτες. Μήπως υπάρξουν διεκδικήσεις από τους πρώην ιδιοκτήτες; 6. Ποιο τελικά θα είναι το όφελος για τον Έλληνα καταναλωτή από την απώλεια του δημόσιου ελέγχου και της διοίκησης ουσιαστικά, από ένα ξένο κράτος αφού η DT ελέγχεται από το Γερμανικό κράτος; 7. Αν η κυβέρνηση της ΝΔ ξεπουλά κυριολεκτικά τον ΟΤΕ για ν’ απαλλαγεί το κράτος γιατί δήθεν δεν είναι καλός manager, τότε γιατί κρατικοποίησε τον ΓΕΡΜΑΝΟ καταβάλλοντας σκανδαλωδώς υψηλό τίμημα και γιατί ο κρατικός ΟΤΕ εξαγόρασε την COSMOTE που λειτουργούσε με απόλυτη επιτυχία, με κριτήρια ιδιωτικού management; 8. Η κυβέρνηση της ΝΔ ισχυρίζεται ότι με την συμφωνία θ’ εξασφαλίσει το δικαίωμα βέτο σ’ όλες τις στρατηγικές αποφάσεις; Πως θ’ επιτευχθεί αυτό όταν ο Διευθύνων Σύμβουλος αλλά και η Εκτελεστική Επιτροπή που ελέγχονται από το Γερμανικό Δημόσιο, (4D.T. 3ΟΤΕ) ασκούν τις καίριες αρμοδιότητες που επηρεάζουν τις στρατηγικές που δήθεν θ’ αποφασίζει το Δ.Σ; 9. Ο τρόπος μεταβίβασης του 3% των μετοχών και του management στην DT συμβαδίζει με τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς και των κανόνων της Ε.Ε; Πως εξασφαλίζεται η προστασία των μειοψηφούντων μετόχων σύμφωνα με το κοινοτικό δίκαιο και συγκεκριμένα την οδηγία 25/2004 σχετικά με τις δημόσιες προσφορές;
Ερωτώ τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών: Οι εργασιακές σχέσεις του προσωπικού του ΟΤΕ διέπονται από τον Γενικό Κανονισμό προσωπικού που έχει θέση Νόμου. Τι σκοπεύετε να πράξετε γι’ αυτό; Θα διατηρηθεί σε ισχύ ο ΓΚΠ, όπως και πρέπει για ένα οργανισμό όπως είναι ο ΟΤΕ. Ερωτώ τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας που δεν υπογράφει το κείμενο του Νομοσχεδίου: 1. Έχει το εγχείρημα την έγκριση του Υπουργείου Άμυνας (πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας) δεδομένης της στήριξης των επικοινωνιών των Ενόπλων Δυνάμεων στα Δίκτυα του ΟΤΕ και της ανάληψης της διοίκησης των Δικτύων από Διευθύνοντα Σύμβουλο πιθανόν μη Έλληνα πολίτη; Υπάρχει γραπτή συγκατάθεσή σας ως Υπουργού Εθνικής Άμυνας; 2. Έχουν εξαχθεί συμπεράσματα από το σκάνδαλο της παρακολούθησης των κινητών τηλεφώνων του πρωθυπουργού και της ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων από τη ιδιωτική εταιρεία, και πως αντιμετωπίζετε την δυνατότητα να συμβεί καις τον ΟΤΕ με ξένο Διευθύνοντα Σύμβουλο. (Έστω και αν ο Διευθύνων Σύμβουλος μιλάει ελληνικά!) Τι λέτε για τις παρακολουθήσεις στην Γερμανία τηλεφώνων μελών και του εποπτικού Συμβουλίου της D.T. 3. Στον ΟΤΕ λειτουργεί Υπηρεσία Εξυπηρέτησης Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας. Αυτή θα υπάγεται στον Δ/ντα Σύμβουλο, δηλαδή την ευθύνη θα την έχει η DT και κατ’ επέκταση το Γερμανικό Δημόσιο; Τι μπορεί λοιπόν να επηρεάσει το θρυλούμενο βέτο, όταν εγκληματικές κατά της χώρας ενέργειες , μπορεί να συμβούν με ενέργειες του καθημερινού management; 4. Στο Ελληνικό Δημόσιο παραχωρήθηκε τροχιά για δορυφόρο όπου εκτοξεύθηκε ο δορυφόρος της Hellas Sat, ιδιοκτησίας ΟΤΕ. Μέρος τηλεπικοινωνιακών κυκλωμάτων χρησιμοποιούνται για εθνικούς λόγους . Πως θα διασφαλιστούν με την απώλεια του ελέγχου από το Ελληνικό Δημόσιο; Έχετε υπόψη σας την επιστολή του Ι. Βαρβιτσιώτη ως Υπουργού Εθνικής Άμυνας το 1993 που έβαζε τις ελάχιστες απαιτήσεις του ΥΕΘΑ προς το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας για να συμφωνήσει στην αποκρατικοποίηση; Δυστυχώς πωλείται άρον άρον ένας από τους έξι μεγαλύτερους τηλεπικοινωνιακούς οργανισμούς της Ευρώπης και ποιος ξέρει αύριο σε ποιον θα μεταπωλήσει τον ΟΤΕ η DT. H ιστορία της Καλτσεστρούτσι και του Παντσαβόλτα είναι νωπή στη μνήμη μας».
|