Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 
.... 1 2009.

 

Ο Βουλευτής Ν. Λέσβου Νίκος Σηφουνάκης - Πολιτικός Εκπρόσωπος του ΠΑ.ΣΟ.Κ. για θέματα Μεταφορών και Επικοινωνιών και 24 Βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ., κατέθεσαν τη Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου ερώτηση προς τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών σχετικά με τις νέες αυξήσεις που πρόκειται να επιβληθούν στα εισιτήρια του Ο.Α.Σ.Α. από 1 Ιανουαρίου 2009. 
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
ΕΡΩΤΗΣΗ

Αθήνα,  17  Δεκεμβρίου 2008
Προς τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών
κ. Κωνσταντίνο Χατζηδάκη

Οι Έλληνες πολίτες, κατά κοινή παραδοχή, βρίσκονται στην δεινότερη οικονομική θέση των τελευταίων χρόνων. Τα μέσα μαζικής μεταφοράς, όπως τα αστικά λεωφορεία, είναι μέσα  εξυπηρέτησης κυρίως των φτωχών και μεσαίων στρωμάτων της κοινωνίας μας. 
Η κυβέρνηση θα έπρεπε να εντείνει τις προσπάθειες της, στο όνομα και της πολιτικής για πράσινες συγκοινωνίες, για μείωση της κυκλοφορίας των ιδιωτικών αυτοκινήτων στα αστικά κέντρα και να αναπτύξει αυτό το δημόσιο και κοινωνικό αγαθό. Δυστυχώς καθημερινά διαπιστώνεται ότι σχεδιάζει να επιβάλλει πρόσθετες   οικονομικές επιβαρύνσεις στους πολίτες, όταν είναι γνωστό ότι  το Μάιο του 2008 πραγματοποιήθηκαν  αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων από 60% έως και 100% στις αστικές συγκοινωνίες.
Πιο συγκεκριμένα: οι αυξήσεις των εισιτηρίων που επιβλήθηκαν πριν λίγους μήνες στις συγκοινωνίες λεωφορείου, τρόλεϊ, τραμ, ηλεκτρικού και προαστιακού σιδηροδρόμου έφτασαν στα 0,8 ευρώ ανά απλή διαδρομή. Λαμβανομένου υπ’ όψη τα προηγούμενα κόμιστρα που ανά κατηγορία ήταν:
• για το ΤΡΑΜ : 0,4 και 0,6 ευρώ,
• για τα αστικά λεωφορεία και τα τρόλεϊ : 0,5 ευρώ
• για τον ηλεκτρικό (δύο ζώνες) καθώς και τον προαστιακό σιδηρόδρομο (εντός αστικής ζώνης) : 0,7 ευρώ.
Όπως ανακοινώνεται από την 1η Ιανουαρίου 2009, όλα τα εισιτήρια θα αυξηθούν και πάλι και θα φτάσουν στο 1 ευρώ ανά απλή διαδρομή, ήτοι επιβάλλεται  αύξηση 25%.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη αύξηση που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, παρά τη δύσκολη συγκυρία και τα δυσβάστακτα οικονομικά βάρη των πολιτών.
Δυστυχώς η κυβέρνηση οδηγείται στην επιβολή του νέου χαρατσιού εξαιτίας των πολιτικών της. Σύμφωνα και με τα οικονομικά στοιχεία αποδεικνύεται το αρνητικό οικονομικό αποτέλεσμα των Δημόσιων Επιχειρήσεων των Αστικών Συγκοινωνιών (ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ, ΟΑΣΑ), αφού από 328,5 εκ. ευρώ που ήταν το έλλειμμα το 2003, έφτασε στα 531,9 εκ. ευρώ το 2008, αυξήθηκε δηλαδή κατά περίπου 62%.
Με άλλα λόγια, τις συνέπειες της κακοδιαχείρισης και των λανθασμένων επιλογών στις αστικές συγκοινωνίες τα τελευταία 5 χρόνια, προσπαθεί η κυβέρνηση της Ν.Δ. να τις μεταφέρει στους πολίτες. 

Κατόπιν των ανωτέρω:
Ερωτάται ο κύριος Υπουργός:
• Γιατί σ’ αυτήν την δύσκολη οικονομική συγκυρία προγραμματίζονται τέτοιας έκτασης αυξήσεις;
• Ποιος ευθύνεται για τα τόσο αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα των Δημόσιων Επιχειρήσεων Αστικών Συγκοινωνιών (ΕΘΕΑΛ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ, ΟΑΣΑ) και τον σχεδόν διπλασιασμό του ύψους  των ελλειμμάτων τους;
• Έχει καταλογισθεί ευθύνη, σε ποιούς και τι είδους κυρώσεις επιβλήθηκαν σε όσους ευθύνονται για την σημερινή οικονομική κατάσταση;

ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ
ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΤΣΙΟΚΑΣ ΧΑΡΗΣ
ΣΚΟΥΛΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΟΝΙΑ
ΒΕΡΡΑΣ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ
ΓΡΗΓΟΡΑΚΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ
ΖΩΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΚΑΡΑΝΙΚΑΣ ΗΛΙΑΣ
ΚΑΡΤΑΛΗΣ  ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΚΑΣΤΑΝΙΔΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
ΚΑΤΡΙΝΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ
ΛΑΜΠΙΡΗΣ ΗΛΙΑΣ
ΜΑΝΙΑΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΜΑΝΤΑΤΖΗ ΤΣΕΤΙΝ
ΝΑΣΙΩΚΑΣ ΕΚΤΟΡΑΣ
ΞΕΝΟΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΛΙΖΑ
ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΠΕΡΛΕΠΕ – ΣΗΦΟΥΝΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
ΡΑΠΤΗ ΣΥΛΒΑΝΑ
ΣΚΟΥΛΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
ΣΤΡΑΤΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
ΤΙΜΟΣΙΔΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
ΧΑΙΔΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΗ