Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 
MIG

 
Ο Πολιτικός Εκπρόσωπος του ΠΑ.ΣΟ.Κ. για θέματα Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Νίκος Σηφουνάκης, στην τοποθέτηση του ως εισηγητής στην ολομέλεια της Βουλής, την Τρίτη 7 Απριλίου, κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών για την Κύρωση της Σύμβασης Πώλησης των εταιρειών του ομίλου της Ολυμπιακής στη MIG, μεταξύ άλλων σημείωσε:
«Η κυβέρνηση κατέθεσε σύμβαση 842 σελίδων και αυτός ο τεράστιος φάκελος της εκποίησης της Ολυμπιακής έρχεται για συζήτηση στη Βουλή με συνοπτικές διαδικασίες.
Για άλλη μια φορά η κοινοβουλευτική διαδικασία που ακολουθείται στη Βουλή από την Κυβέρνηση είναι η ίδια. Ο διάλογος είναι προσχηματικός και η ενημέρωση, η τεκμηρίωση, που είναι  υποχρεωμένη η Κυβέρνηση να δίνει προς το Σώμα είναι ελλιπέστατη. Το ίδιο έγινε και στην υπόθεση του ΟΤΕ, όπου κατατέθηκαν στη Βουλή  έγγραφα στα γερμανικά και αναμέναμε ματαίως να γίνει η  μετάφραση των εγγράφων.
Οι Ολυμπιακές Αερογραμμές δεν είναι μόνο το όνομα και το σήμα, είναι πάνω απ’ όλα η μεγάλη ιστορική και διαχρονική αξία της εταιρείας, είναι η ασφάλεια που παρείχε. Εμείς ως κυβέρνηση δρομολογήσαμε διαδικασίες εξυγίανσης, αλλά όχι με τον τρόπο που τις δρομολογεί σήμερα η κυβέρνηση.
Απευθυνόμενος στον κύριο Χατζηδάκη σημείωσε: «Σας είχαμε κάνει μια πρόταση, και σας ρωτούσαμε γιατί δεν ακολουθείτε το παράδειγμα των ιταλικών κυβερνήσεων; Στην περίπτωση της ALITALIA το γειτονικό κράτος δεν θα πληρώσει δις Ευρώ για πρόωρη συνταξιοδότηση νεότατων σε ηλικία εργαζομένων, χωρίς οι ίδιοι να το θέλουν και οι υπόλοιποι να οδηγηθούν στο Ταμείο Ανεργίας. Εσείς το παράδειγμα της Συντηρητικής Κυβέρνησης της Ιταλίας το κατακρίνατε, ως αποτυχημένο. Είπατε ότι αργά ή γρήγορα η  ALITALIA θα ακολουθήσει το δικό σας παράδειγμα. Διαψευστήκατε δεν υπάρχει κυβέρνηση η οποία να διαπραγματεύτηκε με τον υποτακτικό τρόπο που εσείς διαπραγματευτήκατε στις Βρυξέλλες.
Είναι πάγια η τακτική σας να απαξιώνονται  οι εταιρείες του δημοσίου, προκειμένου στη συνέχεια να τις εκποιείτε ευκολότερα. Η εταιρεία μόνο το πρώτο εξάμηνο του 2008 έχασε 150.000 θέσεις επιβατών, ενώ για τις ακυρώσεις της τελευταίας στιγμής 6.300 πτήσεις καταβλήθηκαν αποζημιώσεις αρκετών εκατομμυρίων,  Άρα, τα έσοδα της εταιρείας μειώθηκαν κατά 230 εκατομμύρια ευρώ στο σύνολό τους μόνο για ένα εξάμηνο.
Το 2002 και εν μέσω της κρίσης τα έσοδα της εταιρείας ήταν 617,413 εκατ. ευρώ και μετέφερε 5.715.000 επιβάτες. Το 2008 τα έσοδα κατρακύλησαν στα 430 εκατομμύρια και οι επιβάτες 5.267.000. Οδηγήθηκε μεθοδευμένα η εταιρεία να εκχωρεί δωρεάν στους ανταγωνιστές της ένα σημαντικό μερίδιο της αγοράς. Δεν είναι λοιπόν, ούτε τυχαίος ούτε ξαφνικός ο θάνατος της εταιρείας. Δεν πωλείται η εταιρεία, αλλά τα άυλα περιουσιακά στοιχεία, έναντι μερικών εκατομμυρίων ευρώ.
Η κυβέρνηση δεν διαπραγματεύθηκε στις Βρυξέλλες, δεν ανέμενε τις αποφάσεις  των ελληνικών δικαστηρίων, δεν υπερασπίστηκε στα Ευρωπαϊκά δικαστήρια  τις αποφάσεις που δικαίωναν την εταιρεία.
Αντιθέτως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε μετά το 2004 νέα πρόστιμα ύψους οκτακοσίων πενήντα εκατομμυρίων ευρώ (850.000.000€).
Δεν δημοσιεύθηκε κανένας ισολογισμός της εταιρείας μετά την 31/12/2004.
Η διαγωνιστική διαδικασία πώλησης -που εξαγγέλθηκε στις Βρυξέλλες στις 17/9/2008-, διεξήχθη χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η αποτίμηση της περιουσίας της εταιρείας και οδηγήθηκε  σε αποτυχία με απαξιωτικό μάλιστα τρόπο μετά την άρνηση των πολυδιαφημιζόμενων μνηστήρων των Εμιράτων. 
Το ΠΑΣΟΚ και τα κόμματα της αντιπολίτευσης ουδέποτε έλαβαν γνώση του αποτελέσματος της αποτίμησης ούτε του κειμένου της συμφωνίας των Βρυξελλών. Η ανοιχτή πρόσκληση προς τους «πατριώτες επιχειρηματίες»  που απευθύνθηκε τον Ιανουάριο του 2009, μετά την κήρυξη άγονου του διαγωνισμού και που οδήγησε στην πώληση των Ο.Α στην MIG πραγματοποιήθηκε χωρίς κανόνες και προϋποθέσεις, υπήρξε πρόχειρη και γι’ αυτό ελεγχτέα.
Η σύμβαση που τελικά υπεγράφη  με την MIG στις 23 Φεβρουαρίου 2009 και της οποίας η κύρωση ζητείται από την Βουλή:
Δεν διασφαλίζει την εθνικότητα της εταιρείας
Δεν προβλέπει και δεν εξασφαλίζει – σε περίπτωση μεταπώλησης της – το πρώτο δικαίωμα επαναγοράς μετοχών να έχει το Ελληνικό Δημόσιο, όταν μάλιστα ο ίδιος ο αγοραστής διαβεβαίωσε ότι δεν διαφωνεί μ’ αυτήν την προοπτική
Σε περίπτωση διαφωνίας δεν εξασφαλίζεται ότι η προσφυγή γίνεται στα Ελληνικά Δικαστήρια αλλά οι διαφορές επιλύονται μέσω διεθνούς διαιτησίας
Δεν αξιολογούνται οι επιπτώσεις παραχώρησης του δικαιώματος παροχής περιορισμένων υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης στην ανάπτυξη των πέντε κυριότερων αεροδρομίων της χώρας (Ελ. Βενιζέλος, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Ρόδο και Κέρκυρας)
Στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους εμφανίζονται  έσοδα  179, 8 εκατομμύρια ευρώ από την πώληση, όχι όμως και το ύψος της διαγραφόμενης περιουσίας του Ελληνικού Δημοσίου.
Εμείς, γνωρίζουμε ότι εάν η MIG αγοράζει τις Ολυμπιακές Αερογραμμές έναντι πινακίου φακής, τις αγοράζει και γιατί κέρδισε εκατοντάδες εκατομμύρια από τον τρόπο με τον οποίο πουλήθηκε ο ΟΤΕ. Ο κύριος Βγενόπουλος, είναι επιχειρηματίας και κάνει τη δουλειά του. Όμως, από τα κέρδη που έβγαλε και από τον ΟΤΕ,  αγοράζει τον εθνικό αερομεταφορέα.
Το ΠΑΣΟΚ εμμένει στην πρόταση του για μικτό σχήμα με κρατικά και ιδιωτικά κεφάλαια και σύναψη στρατηγικής συμμαχίας με αξιόπιστο διεθνή αερομεταφορέα.
Τέλος, ο κ. Σηφουνάκης και οι Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ ζήτησαν να συμπεριληφθεί στη σύμβαση η διάταξη ότι εφόσον η MIG μεταπωλήσει την εταιρεία, να έχει το πρώτο δικαίωμα επαναγοράς μετοχών το Ελληνικό Δημόσιο. Η συζήτηση συνεχίζεται και θα ολοκληρωθεί την Πέμπτη.