- |
|
|
Το θέμα της μεγάλης και αδικαιολόγητης καθυστέρησης που υπάρχει στην τελική αξιολόγηση και δημοπράτηση του έργου για την βελτίωση της Εθνικής Οδού Μυτιλήνης – Καλλονής (από τη διακλάδωση της Μόριας μέχρι την Αρίσβη) έθεσε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με ερώτηση που κατέθεσε, ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ και τ. Υπουργός κ. Νίκος Σηφουνάκης. Με την ερώτηση του ο κ. Σηφουνάκης ζητά να ενημερωθεί τους λόγους για τους οποίους δεν έχει παρθεί μέχρι σήμερα καμία απόφαση σχετικά με το παραπάνω έργο παρότι το ΥΠΕΧΩΔΕ είχε το 2004 εκφράσει προς το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών τη σύμφωνη γνώμη του για την ένταξή του στο μέτρο 3.4 «Κύριοι Οδικοί Άξονες Νησιωτικής Ελλάδας» στα πλαίσια του Γ' Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης. Δεδομένης της ιδιαίτερης σημασίας του έργου αυτού για τους κατοίκους της Λέσβου, ο κ. Σηφουνάκης ρωτά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τι προτίθεται να κάνει προκειμένου να προχωρήσει η υλοποίηση του λαμβάνοντας μάλιστα υπόψη ότι βρισκόμαστε στην τελική φάση υλοποίησης του Γ΄ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης και λόγω της χαμηλής απορροφητικότητας αυξάνεται ο κίνδυνος να παραμείνουν ανεκμετάλλευτοι οι διατεθέντες κοινοτικοί πόροι. Ο κ. Σηφουνάκης δήλωσε ότι θα πρέπει επιτέλους να δοθούν απαντήσεις για ποιους ακριβώς λόγους δεν προχωρούν αναγκαία έργα με έτοιμες μελέτες και που τελικά καταλήγουν οι πόροι που έχουν δεσμευθεί για την κατασκευή και βελτίωση των Οδικών Αξόνων της Νησιωτικής Ελλάδας. Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης του κ. Σηφουνάκη: Η 36η Εθνική Οδός Μυτιλήνης – Καλλονής αποτελεί το βασικό οδικό άξονα της νήσου Λέσβου δεδομένου ότι συνδέει τα δύο μεγάλα πολεοδομικά συγκροτήματα του νησιού. Αν και αποτελεί μέρος του εθνικού δικτύου, ο οδικός αυτός άξονας παρουσιάζει μεγάλες αδυναμίες με αποτέλεσμα να απαιτούνται άμεσα σημαντικά έργα βελτίωσης για την ασφαλή και γρήγορη μετακίνηση των κατοίκων και επισκεπτών του νησιού. Για το σκοπό αυτό υπεβλήθει προς ένταξη στο Γ' ΚΠΣ πρόταση έργου με την ονομασία «Βελτίωση 36ης Εθνικής Οδού Μυτιλήνης – Καλλονής κατά τμήματα από διακλάδωση Μόριας μέχρι Αρίσβη του Νομού Λέσβου» με προϋπολογισμό € 20.191.690. Το Τεχνικό Δελτίο Έργων και Υποέργων για το εν λόγω έργο υποβλήθηκε στην Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ στην πρόσκληση για το μέτρο 3.4 «Κύριοι Οδικοί Άξονες Νησιωτικής Ελλάδας». Παρότι η Υπηρεσία αυτή με το ΑΠ ΕΥΔ/ΕΠ–ΟΑΠΑΑ/288/12/02/04 έγγραφό της εξέφρασε προς το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών τη σύμφωνη γνώμη της για ένταξη του έργου στη ΣΑΕ (Συλλογική Απόφαση Έργου) 0717/3, δεν έχει παρθεί μέχρι σήμερα καμία απόφαση για την τελική ένταξη και δημοπράτησή του. Ερωτάται η Επιτροπή: (1) Γιατί έχει σταματήσει επί δύο χρόνια η τελική αξιολόγηση του Τεχνικού Δελτίου Έργου και Υποέργων του παραπάνω έργου και δεν προχώρησε η δημοπράτησή του; (2) Ποια ήταν η κατάληξη του ποσού το οποίο δεσμεύθηκε από το Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ για το παραπάνω έργο; (3) Τι προτίθεται να κάνει η Επιτροπή για να προχωρήσει η υλοποίηση ενός έργου το οποίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τη ζωή των κατοίκων της Λέσβου; (4) Πώς αξιολογεί η Επιτροπή την αδικαιολόγητη αυτή καθυστέρηση στη δημοπράτηση ενός τόσο σημαντικού και αναγκαίου έργου, ενώ μάλιστα βρισκόμαστε στη τελική φάση υλοποίησης του Γ΄ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης και εξαιτίας της χαμηλής απορροφητικότητας αυξάνεται ο κίνδυνος να παραμείνουν ανεκμετάλλευτοι οι διατεθέντες κοινοτικοί πόροι; | |