II |
|
|
Παρέμβαση Νίκου Σηφουνάκη στην ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για το πρόγραμμα Μάρκο Πόλο II Ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ και Πρόεδρος της Επιτροπής Πολιτισμού και Παιδείας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κ. Νίκος Σηφουνάκης, κατά τη σημερινή συζήτηση στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για το πρόγραμμα Marco Polo II (2007-2013), έκανε την εξής παρέμβαση: Οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές στην Ευρώπη έχουν αυξηθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό τις τελευταίες δεκαετίες και σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προβλέπεται να αυξηθούν περισσότερο από 60% έως το 2013. Η αύξηση αυτή έχει ασφαλώς πολλά αρνητικά επακόλουθα που όλοι γνωρίζουμε: ρύπανση, οδική συμφόρηση, ατυχήματα και ιδιαίτερα αυξημένο κόστος για τη συντήρηση των οδικών υποδομών. Ο τρόπος για να ανακόψουμε τη ραγδαία αυτή αύξηση των οδικών μεταφορών και να περιορίσουμε τα αρνητικά της επακόλουθα είναι η ανάπτυξη εναλλακτικών τρόπων μεταφοράς και ειδικότερα η ενίσχυση των θαλάσσιων μεταφορών μικρών αποστάσεων με τη δημιουργία θαλασσίων αρτηριών, καθώς και η ενίσχυση των σιδηροδρομικών και των εσωτερικών πλωτών μεταφορών. Το πρόγραμμα Μάρκο Πόλο ΙΙ μπορεί να βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση χρηματοδοτώντας τις κατάλληλες δράσεις και τις βοηθητικές υποδομές για την ενίσχυση των εναλλακτικών τρόπων μεταφοράς μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και με τις όμορες χώρες. Ασφαλώς, όπως και στα άλλα προγράμματα για την επόμενη δημοσιονομική περίοδο 2007-2013, ο προϋπολογισμός του προγράμματος είναι τελικά μειωμένος σε σχέση με αυτό που είχαμε αρχικά προτείνει. Παρόλα αυτά είναι πολύ θετικό ότι μειώσαμε τα ελάχιστα όρια επιχορήγησης ανά δράση δίνοντας έτσι τη δυνατότητα και στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα Marco Polo II, με προϋπολογισμό 400 εκατομμύρια ευρώ, αποτελεί συνέχεια του προγράμματος Marco Polo Ι (2003-2006) και καλύπτει την περίοδο 2007-2013. Στόχος του είναι η μείωση της συμφόρησης στο σύστημα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών στην Ευρώπη προς όφελος του περιβάλλοντος μέσω της χρηματοδότησης δράσεων που αποσκοπούν στη βελτίωση των θαλάσσιων μεταφορών μικρών αποστάσεων, των σιδηροδρομικών και των εσωτερικών πλωτών μεταφορών. | |