Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 
-

 

Στρασβούργο, 16 Μαρτίου 2006 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Καθυστερήσεις στη χρηματοδότηση του έργου της Εθνικής Οδού Μυτιλήνης – Καλλονής στη Νήσο Λέσβο, διαπιστώνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μέσω της αρμόδιας Επιτρόπου κας Χούμπνερ, η οποία απάντησε σε σχετική ερώτηση που είχε καταθέσει στις 13 Φεβρουαρίου ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ και Πρόεδρος της Επιτροπής, Πολιτισμού, Παιδείας και Μ.Μ.Ε του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, κ. Νίκος Σηφουνάκης. Στην απάντηση της Επιτρόπου επισημαίνεται ότι προκειμένου να εξασφαλιστεί η ορθή χρηματοδότηση του έργου, θα πρέπει - όπως έχουν εξελιχθεί τα πράγματα- να έχει ολοκληρωθεί η δημοπράτησή του το αργότερο μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2006. Ύστερα από την απάντηση της κας Χούμπνερ, ο κ. Σηφουνάκης δήλωσε: "Δυστυχώς χάθηκε ο πολύτιμος χρόνος των δύο ετών. Το ΥΠΕΧΩΔΕ αναγκάστηκε χτες, μετά την ερώτηση μου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, συμορφούμενο να επιταχύνει τη δρομολόγηση του μεγάλου έργου. Το ΥΠΕΧΩΔΕ αντελήφθη ότι δεν μπορεί να κωλυσιεργεί άλλο το σημαντικό αυτό έργο για τους κατοίκους της Λέσβου. Είμαι υποχρεωμένος επίσης να σημειώσω ότι προκειμένου να ολοκληρωθεί το έργο έως τις 31/12/2008, όπως προσδιορίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, και να εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση του συνόλου της δαπάνης, η δημοπράτηση πρέπει να γίνει άμεσα και όχι στο τέλος του 2006". Ειδικότερα στην απάντηση της προς τον κ. Σηφουνάκη η κα Χούμπνερ σημειώνει: "Η καθυστέρηση στη χρηματοδότηση της Εθνικής Οδού Μυτιλήνης - Καλλονής της Νήσου Λέσβου οφείλεται σε τεχνικά ζητήματα που συνδέονται με τον ορισμό του φυσικού αντικειμένου του έργου και την αξιολόγηση του κόστους του. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες από τις ελληνικές αρχές, η απόφαση σχετικά με τη συμπερίληψη στο τρίτο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης (Γ' ΚΠΣ) της Εθνικής Οδού Μυτιλήνης - Καλλονής της Νήσου Λέσβου, βάσει του μέτρου 3.4 «Κύριοι Οδικοί Άξονες Νησιωτικής Ελλάδας» του επιχειρησιακού προγράμματος «Οδικοί άξονες, λιμένες, αστική ανάπτυξη», αναμένεται να ληφθεί σύντομα. Η Επιτροπή εκτιμά ότι σημαντικά επενδυτικά σχέδια που έχουν προγραμματιστεί βάσει του Γ΄ ΚΠΣ πρέπει να δημοπρατηθούν πριν από την 31η Δεκεμβρίου 2006 για να εξασφαλιστεί η ορθή ολοκλήρωσή τους πριν από την προθεσμία της 31ης Δεκεμβρίου 2008". Στην ερώτηση του κ. Σηφουνάκη, σχετικά με την καθυστέρηση στην ένταξη και δημοπράτηση του έργου για τη βελτίωση της 36ης Εθνικής Οδού, Μυτιλήνης – Καλλονής της Νήσου Λέσβου στο πλαίσιο του Γ΄ Κ.Π.Σ, η οποία κατατέθηκε στις 13 Φεβρουαρίου, αναφέρονταν τα εξής: "Η 36η Εθνική Οδός Μυτιλήνης – Καλλονής αποτελεί το βασικό οδικό άξονα της νήσου Λέσβου δεδομένου ότι συνδέει τα δύο μεγάλα πολεοδομικά συγκροτήματα του νησιού. Αν και αποτελεί μέρος του εθνικού δικτύου, ο οδικός αυτός άξονας παρουσιάζει μεγάλες αδυναμίες με αποτέλεσμα να απαιτούνται άμεσα σημαντικά έργα βελτίωσης για την ασφαλή και γρήγορη μετακίνηση των κατοίκων και επισκεπτών του νησιού. Για το σκοπό αυτό υπεβλήθη προς ένταξη στο Γ' ΚΠΣ πρόταση έργου με την ονομασία «Βελτίωση 36ης Εθνικής Οδού Μυτιλήνης – Καλλονής κατά τμήματα, από διακλάδωση Μόριας μέχρι Αρίσβη του Νομού Λέσβου» με προϋπολογισμό € 20.191.690. Το Τεχνικό Δελτίο Έργων και Υποέργων για το εν λόγω έργο υποβλήθηκε στην Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ στην πρόσκληση για το μέτρο 3.4 «Κύριοι Οδικοί Άξονες Νησιωτικής Ελλάδας». Παρότι η Υπηρεσία αυτή, με το ΑΠ ΕΥΔ/ΕΠ–ΟΑΠΑΑ/288/12/02/04 έγγραφό, της εξέφρασε προς το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών τη σύμφωνη γνώμη της για ένταξη του έργου στη ΣΑΕ (Συλλογική Απόφαση Έργου) 0717/3, δεν έχει ληφθεί μέχρι σήμερα καμία απόφαση για την τελική ένταξη και δημοπράτησή του. 1. Γιατί έχει σταματήσει επί δύο χρόνια η τελική αξιολόγηση του Τεχνικού Δελτίου Έργου και Υποέργων του παραπάνω έργου και δεν προχώρησε η δημοπράτησή του; 2. Ποια ήταν η κατάληξη του ποσού το οποίο δεσμεύθηκε από το Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ για το παραπάνω έργο; 3. Τι προτίθεται να κάνει η Επιτροπή για να προχωρήσει η υλοποίηση ενός έργου το οποίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τη ζωή των κατοίκων της Λέσβου; 4. Πώς αξιολογεί η Επιτροπή την αδικαιολόγητη αυτή καθυστέρηση στη δημοπράτηση ενός τόσο σημαντικού και αναγκαίου έργου, ενώ μάλιστα βρισκόμαστε στη τελική φάση υλοποίησης του Γ΄ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης και εξαιτίας της χαμηλής απορροφητικότητας αυξάνεται ο κίνδυνος να παραμείνουν ανεκμετάλλευτοι οι διατεθέντες κοινοτικοί πόροι;"