Figel |
|
|
Στη συνεδρίαση της Επιτροπής Πολιτισμού και Παιδείας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, την Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2005, πραγματοποιήθηκε ανοιχτή συζήτηση μεταξύ των μελών της επιτροπής και του αρμοδίου Επιτρόπου για τον Πολιτισμό και την Παιδεία κ. Jàn Figel. Η συζήτηση μεταξύ των άλλων επεκτάθηκε σε θέματα όπως η διαδικασία της Μπολόνια η οποία στοχεύει πρώτιστα στον εκσυγχρονισμό των ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων και κυρίως στην ανάπτυξη ελεύθερων ευρωπαίων πολιτών με κριτικό πνεύμα. Σημειώθηκε ότι η διαδικασία αυτή δεν θα πρέπει να υποτάξει την ανώτερη και ανώτατη εκπαίδευση στη λογική του ανταγωνισμού της αγοράς στοχεύοντας μόνο στην ένταξη στην αγορά εργασίας του δυναμικού των νέων. Εκτενής συζήτηση έγινε επίσης για τον τρόπο εφαρμογής της νέας σύμβασης της UNESCO για την προστασία της πολιτιστικής πολυμορφίας. Από τη πλευρά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο Επίτροπος κ. Figel προσδιόρισε τη διαδικασία της Μπολόνια ως μέσο που "κατοχυρώνει την αυτονομία των ανώτερων και ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της Ευρώπης, ενισχύει τη διαφάνεια και την ανταγωνιστικότητά τους και καθιστά την ακαδημαϊκή γνώση πιο φιλική στους νέους πολίτες της Ευρώπης". "Αν και η πολιτική για την ανώτερη και ανώτατη εκπαίδευση αποτελεί ευθύνη των εθνικών κυβερνήσεων, εντούτοις η διαδικασία της Μπολόνια καθιστά πιο αξιόπιστη την Παιδεία στην Ευρώπη, ενώ παράλληλα διασφαλίζει μεγαλύτερη πρόσβαση των ευρωπαίων πολιτών στην ανώτερη και ανώτατη εκπαίδευση. Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα το 50% περίπου των νέων της Ευρώπης ηλικίας 20 έως 24 ετών σπουδάζει σε κάποιο ανώτερο-ανώτατο εκπαιδευτικό φορέα", όπως σημείωσε ο κ. Figel. Τέλος, αναφορικά με την σύμβαση της UNESCO για την πολιτιστική πολυμορφία, ο πρόεδρος της επιτροπής Πολιτισμού και Παιδείας κ. Ν. Σηφουνάκης και άλλοι ευρωβουλευτές υπογράμμισαν την πολύ επιτυχημένη συνεργασία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εφαρμογή της σύμβασης στον ευρωπαϊκό χώρο. Η σύμβαση της UNESCO ήδη ισχύει πολιτικά. Τυπικά, θα τεθεί σε ισχύ σε έναν περίπου χρόνο αφού υπογραφεί από 30 χώρες. | |