Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 
. .

 

Ο Ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ και Πρόεδρος της Επιτροπής Πολιτισμού, Παιδείας και Μ.Μ.Ε. του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Νίκος Σηφουνάκης, σχολιάζοντας τα όσα είπαν προχθές (1-3-2005) στην Διαρκή Επιτροπή Εξωτερικών και Άμυνας της Βουλής (που ασχολήθηκε με θέματα πολιτικής στο Αιγαίο), οι βουλευτές της Ν.Δ. Γιάννης Γιαννέλλης και Χριστίνα Καλογήρου, για τα Προεδρικά Διατάγματα που θεσπίστηκαν την Περίοδο 2000-2004 για την προστασία και ανάδειξη του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος στα νησιά, τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, την ίδρυση Πανεπιστημιακής Σχολής στην Λήμνο κ.α, έκανε την ακόλουθη δήλωση : «Επειδή πλησιάζουν οι Άγιες μέρες του Πάσχα θα έλεγα για τους δύο συναδέλφους μου της Ν.Δ. το «άφες αυτοίς, ου γαρ οίδασι τι ποιούσι». Πάντως επί της ουσίας ορισμένων ζητημάτων που έθεσαν οι δύο βουλευτές της Ν.Δ, μερικές μόνο παρατηρήσεις : - Ζητήθηκε η λειτουργία από τον Σεπτέμβριο του 2007 της Πανεπιστημιακής Σχολής στη Λήμνο. Αγνοούν φαίνεται πως με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου τον Αύγουστο του 2003 (και ύστερα από εισήγηση δική μου και του Κώστα Σκανδαλίδη), η λειτουργία της Πανεπιστημιακής Σχολής της Λήμνου επρόκειτο να ξεκινήσει το Ακαδημαϊκό έτος 2005-2006. Ας ρωτήσουν την Κυβέρνηση τους και ειδικότερα το Υπουργείο Παιδείας, γιατί χάθηκε τόσος πολύτιμος χρόνος και η Σχολή δεν έχει αρχίσει να λειτουργεί, ενώ είναι βέβαιο πως αν υπήρχε η πολιτική βούληση, θα μπορούσε να έχει δρομολογηθεί από φέτος η λειτουργία της. - Ζητήθηκε η βελτίωση της ποιότητας των πλοίων που εκτελούν τα δρομολόγια της ακτοπλοΐας. Δεν έχουν λοιπόν παρά να απαιτήσουν από την Κυβέρνηση τους να εφαρμόσει το νέο σχήμα λειτουργίας των άγονων γραμμών, που βασίζεται σε μελέτη του Ελληνικού Ινστιτούτου Μεταφορών η οποία εκπονήθηκε με πρωτοβουλία του Υπουργείου Αιγαίου την περίοδο 2000-2003 και έδινε οριστική λύση στο πρόβλημα των συγκοινωνιών στα νησιά μας. Δεν έχουν παρά να απαιτήσουν να προχωρήσει ο μειοδοτικός διαγωνισμός για την δρομολόγηση νέων υπερσύγχρονων επιβατηγών –οχηματαγωγών πλοίων που θα εκτελούσαν τα δρομολόγια κατ' αρχήν πιλοτικά σε 3 άγονες γραμμές του Β. Αιγαίου και ο οποίος με βάση τις αποφάσεις έπρεπε να έχει προκηρυχθεί τον Απρίλιο του 2004, αφού το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας είχε συγκροτήσει από τις αρχές του 2004 την Επιτροπή Προκήρυξης του Διαγωνισμού. Αντί όμως αυτών η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην σύναψη μακροχρόνιων συμβάσεων με παλαιά σκάφη για να βοηθήσει τους υμετέρους, εκμεταλλευόμενη την εργασία που κάναμε με 3,5 χρόνια διαπραγματεύσεων με την Ευρωπαϊκή Ένωση. - Τέλος, αναφορικά με το περιβάλλον στο Αιγαίο που είναι το ακαταμάχητο οικονομικό του πλεονέκτημα, ζητήθηκε η τροποποίηση ή και κατάργηση των Προεδρικών Διαταγμάτων. Ουσιαστικά επιδιώκουν να υποθηκεύσουν το μέλλον και την ανάπτυξη των νησιών, με επιστροφή ειδικά για τους παραδοσιακούς οικισμούς σε καθεστώς άναρχης δόμησης, όπου ο κάθε επιτήδειος θα τσιμεντοποιεί κατά βούληση. Η συντεταγμένη Πολιτεία, όφειλε να έχει λάβει τέτοια μέτρα για την προστασία και με κανόνες σαφής δόμηση διάσωσης πριν πολλά χρόνια. Το Υπουργείο Αιγαίου δραστηριοποιήθηκε έστω και αργά προκειμένου να βοηθήσει να διασωθεί ότι ήταν πλέον δυνατόν. Δυστυχώς για την συντηρητική παράταξη και τους εκφραστές της ο πολιτισμός σημαίνει μόνο ωραία λόγια και όχι πράξεις. Το αντίθετο δηλαδή από την λογική και πρακτική των προοδευτικών και ανησυχούντων πολιτών».