Κοινή δήλωση Ε. Χριστοφιλοπούλου και Ν. Σηφουνάκη σχετικά με την ανακοίνωση του προγράμματος εξυγίανσης του ΟΣΕ
24.06.2009
Οι πολιτικοί εκπρόσωποι του ΠΑΣΟΚ για θέματα Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας και για θέματα Μεταφορών και Επικοινωνιών , Εύη Χριστοφιλοπούλου και Νίκος Σηφουνάκης αντίστοιχα, σχετικά με την ανακοίνωση του προγράμματος εξυγίανσης του ΟΣΕ, έκαναν την ακόλουθη δήλωση:
Τα τελευταία πέντε και πλέον χρόνια η ελληνική κοινωνία βιώνει την διάλυση των ελληνικών σιδηροδρόμων, εξ αιτίας της πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας. Αφού: • Καταρακώθηκε η αξιοπιστία, η ποιότητα υπηρεσιών και η ασφάλεια του ελληνικών σιδηροδρόμων • υπερτριπλασιάστηκαν τα ελλείμματα που το 2009 θα ξεπεράσουν τα 9 δις • με αμοιβές σε γαλάζιους ημετέρους διογκώθηκαν οι δαπάνες μισθοδοσίας από 240 εκ. ευρώ του 2004 που για 9000 υπηρετούντες εργαζομένους, σε 430 εκ. ευρώ το 2008 με 6500 εργαζόμενους • χάθηκαν πάνω από 700 εκ. ευρώ από το Γ΄ΚΠΣ με αποτέλεσμα να μην ολοκληρωθεί ο εκσυγχρονισμός του οργανισμού • Δεν έχει προχωρήσει ο σχεδιασμός και δεν εντάχτηκε κανένα καινούργιο έργο στο ΕΣΠΑ • Σειρά οικονομικών σκανδαλών έχουν οδηγηθεί στην δικαιοσύνη (εκποίηση παλαιού υλικού κτλ)
Μετά από σχεδόν πεντέμισι χρόνια απραξίας και ύστερα από τρεις αλλαγές Υπουργών, σήμερα, εντελώς αιφνιδιαστικά και χωρίς να έχει προηγηθεί διάλογος, έγινε η ανακοίνωση του πολυδιαφημιζόμενου από την κυβέρνηση σχεδίου εξυγίανσης του ΟΣΕ.
Ο στόχος της κυβέρνησης που θεοποίησε την ιδιωτικοποίηση και κατασυκοφάντησε τους οργανισμούς κοινής ωφέλειας είναι προφανής. Μεθοδεύει την εκποίηση των με προοπτικη δράσεων του Ο.Σ.Ε., και για το στόχο της αυτό δεν φείδεται μεθόδων.
Στο πλαίσιο του σχεδίου εξυγίανσης, ανακοινώνεται το πρωτοφανές για τα ελληνικά δεδομένα πρόγραμμα μισθωτής εφεδρείας, με τη χρήση αόριστων εκφράσεων, προκύπτουν τα εξής ερωτήματα:
Πρώτον, εύλογα αναρωτιέται κανείς για το αν πρόκειται για αναγκαστικές μαζικές απολύσεις για τους εργαζομένους άνω των 55 ετών, που σήμερα ανέρχονται σε 1.174.
Δεύτερον, δεν δίνεται καμία διευκρίνιση ως προς τις μισθολογικές συνέπειες που θα έχει η εφαρμογή του προγράμματος αυτού στους εργαζόμενους που θα υπαχθούν στο πρόγραμμα, είτε εθελοντικά, είτε υποχρεωτικά.
Ερωτήματα, επίσης, προκύπτουν σχετικά με το σε ποιες παραμέτρους συνίσταται η εξοικονόμηση των 315 εκατ.ευρώ σε βάθος χρόνου 10ετίας. Γιατί ο κ. Υπουργός δεν έκανε δεκτή την πρόταση των εργαζομένων για την πάταξη της σπατάλης που θα εξοικονομούσε 80 εκατ. ευρώ / χρόνο στον ΟΣΕ, δηλαδή 800 εκατ. ευρώ σε βάθος χρόνου 10ετίας;
Πρέπει επιτέλους να μπεί ένα τέλος σε αυτές τις γενικόλογες εξαγγελίες, με τις οποίες προοιωνίζονται νέες καταστρατηγήσεις των εργασιακών δικαιωμάτων, οι οποίες θα μας βρούν αντίθετους.
|