. . |
|
|
Την αναλυτική πρόταση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. για το θέμα των Ολυμπιακών Αερογραμμών παρουσίασε ο Πολιτικός εκπρόσωπος για θέματα Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Νίκος Σηφουνάκης, σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε σήμερα Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου στα γραφεία του Κινήματος, μαζί με τον εισηγητή του ΚΤΕ Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Τσιόκα. Ο κ. Σηφουνάκης μεταξύ άλλων σημείωσε: «Οι Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ ελέγξαμε και καταγγείλαμε στη Βουλή την κυβέρνηση καταθέτοντας οικονομικά στοιχεία και εγκαλώντας την γιατί επί πέντε χρόνια απαξίωνε τον Εθνικό Αερομεταφορέα με τον καταγγελτικό της λόγο και γιατί με την πενταετή απραξία της οδηγήθηκε η εταιρεία στην αλματώδη αύξηση ελλειμμάτων και χρεών. Από το 2004 και μετά, το νέο χρέος έφθασε στα 851 εκατομμύρια Ευρώ για τις Ο.Α. Υπηρεσίες, και 622 εκατομμύρια Ευρώ για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές. Αποτέλεσμα της προχειρότητάς της ήταν να διαπιστώσει στη συνέχεια και η ίδια με έκπληξη, τον απαξιωτικό τρόπο με τον οποίο αποχωρούσαν οι μνηστήρες των Εμιράτων και να οδηγηθεί αναγκαστικά να κηρύξει άγονο τον διαγωνισμό και να προβεί στη συνέχεια σε «πατριωτικό» κάλεσμα των Ελλήνων επιχειρηματιών για να συμμετάσχουν και να εκδηλώσουν τον ενδιαφέρον τους. Η κυβέρνηση οδηγήθηκε αναγκαστικά να δρομολογήσει υποτίθεται μια λύση «αλλά Ιταλικά» την οποία - ας μη λησμονούμε – λοιδορούσε μέχρι τότε και είναι καταγεγραμμένη στα πρακτικά της Βουλής, η μετά βδελυγμίας απόρριψη μιας τέτοιας λύσης από εγχώριους επενδυτές δια στόματος του ίδιου του κ. Χατζηδάκη. Όμως η νέα διαδικασία των απευθείας διαπραγματεύσεων δεν έχει καμία σχέση με τη λύση της ΑLITALIA. Στη γείτονα χώρα ο σχεδιασμός και η πρωτοβουλία ανήκε στην Ιταλική κυβέρνηση, η οποία σχεδίασε και δρομολόγησε την δημιουργία ενός consortium Ιταλών επενδυτών η οποία συνδυάστηκε εκ των προτέρων με την προοπτική σύναψης στρατηγικής συμμαχίας με ένα από τα δύο μεγάλα μπλοκ, την Lufthansa ή την Air France -KLM. Η Ιταλία επέλεξε και υπέγραψε στρατηγική συμμαχία με την δεύτερη, χωρίς όμως να εκδιωχθούν οι εργαζόμενοι και να φορτωθεί στους πολίτες το κόστος της εξυγίανσης της ΑLITALIA. Στη χώρα μας αντιθέτως η κυβέρνηση: Φορτώνει στον Έλληνα φορολογούμενο πολίτη το κόστος του 1,4 δις για πρόωρη συνταξιοδότηση νεότατων σε ηλικία εργαζομένων, δεν δρομολογεί λύση συλλογική, εγκαταλείπει την αναγκαία συμμετοχή του κράτους στο όποιο νέο σχήμα της προκύψει. Επιτρέπεται όμως το κράτος από τη μία πλευρά να διαθέτει 28 δις € για την ενίσχυση του τραπεζικού συστήματος και από την άλλη να πωλεί έναντι μόλις 100 εκ. € τον εθνικό της αερομεταφορέα και να μην συνδράμει και να μη συμμετάσχει στη λειτουργία του νέου σχήματος; Η κυβέρνηση δυστυχώς μετά το ναυάγιο των Εμιράτων και πάλι αντί να δρομολογήσει η ίδια τις εξελίξεις ακολουθεί τα γεγονότα. Έτσι παρουσιάστηκε ένας επενδυτής χωρίς όμως να έχει δημιουργήσει η κυβέρνηση πλατφόρμα επενδυτικού και στρατηγικού σχεδίου. Η θέση του ΠΑΣΟΚ από την πρώτη στιγμή υπήρξε ξεκάθαρη και με τα νέα δεδομένα επιβεβαιώνεται η θέση του και επιπρόσθετα την εξειδικεύει επαναπροτείνοντας: • Μικτό σχήμα με ιδιωτικά και κρατικά κεφάλαια και στρατηγική συμμαχία με αξιόπιστο διεθνή αερομεταφορέα • Οι Ο.Α. δικαιώνονται δικαστικά και μάλιστα πριν λίγες μέρες εισήχθησαν στα ταμεία της εταιρείας 290 εκ. €. τα οποία αμέσως-αμέσως μπορούν να καλύψουν με το παραπάνω την αναγκαία συμμετοχή του δημοσίου, σ’ ένα μικτό σχήμα όπου το κράτος θα διατηρεί τα δικαιώματά του και στο οποίο εκ των πραγμάτων ανήκει η περιουσία των Ο.Α. • Για την διοίκησή της - το management - δεν είμαστε δογματικά τοποθετημένοι, όπως δήλωσε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Παπανδρέου στην τελευταία συνέντευξη του. • Τα παραδείγματα που μπορούν ν’ ακολουθηθούν πολλά, π.χ. στα πρότυπα της σύμβασης του ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ όπου το πλειοψηφικό πακέτο το διατηρεί το δημόσιο και το management ο ιδιώτης για συγκεκριμένο χρόνο. Αυτό που δρομολογεί η κυβέρνηση δεν έχει καμία σχέση με το σχέδιο που συνομολογήθηκε για την ALITALIA τον εθνικό αερομεταφορέα της γειτονικής χώρας. Η Alitalia με 22.000 εργαζομένους, συνταξιοδότησε μόλις τους 2.000 και το νέο μικτό σχήμα αναλαμβάνει όλες τις οικονομικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις του προσωπικού και όχι ο προϋπολογισμός του Ιταλικού κράτους. Για τη δημιουργία μικτού σχήματος, έχουν ωριμάσει οι συνθήκες στην κοινωνία και στην συντριπτική πλειοψηφία των πολιτικών σχηματισμών. Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι κατανοούν τα συσσωρευμένα προβλήματα στις αεροπορικές εταιρείες μετά την κρίση του 2001. Στόχος όλων πρέπει να είναι η σωτηρία της εταιρείας και η προοπτική της εξέλιξης της σε περιβάλλον κρίσης. Το ΠΑΣΟΚ μη έχοντας ενημέρωση επίσημη από την κυβέρνηση για τις προθέσεις της, αλλά μόνο την προφορική ενός ενδιαφερόμενου επενδυτή θα αναμείνει τις τελικές τις προτάσεις. Το ΠΑ.ΣΟ.Κ. επανακαταθέτει την πρότασή του για την ανάγκη δημιουργίας ενός μικτού σχήματος και επισημαίνει το ρόλο που πρέπει να έχει η Ελληνική πολιτεία. Σαφώς ο όποιος ενδιαφερόμενος επενδυτής, δεν έχει την ευθύνη της τελικής απόφασης, αυτή ανήκει στο κράτος. Το ΠΑ.ΣΟ.Κ. με τη συγκεκριμένη πρόταση του αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι δεν επιλέγει τον στείρο αντιπολιτευτικό λόγο. Λαμβάνει επίσης υπ’ όψη του τη δέσμευση του μέχρι σήμερα μοναδικού επενδυτή ότι κατανοεί τη θέση μας και ότι διατίθεται να συνεργασθεί με την επόμενη κυβέρνηση στα πλαίσια των προγραμματικών θέσεων του ΠΑ.ΣΟ.Κ. για τις αερομεταφορές που στοχεύει και στην διασφάλιση της περιουσίας του δημοσίου από οποιοδήποτε μελλοντικό σχήμα και την αποτροπή πιθανής αλλαγής της μετοχικής σύνθεσης της νέας εταιρείας, ερήμην του υπεύθυνου κράτους. Το ΠΑ.ΣΟ.Κ. θα αναμένει τη δημοσιοποίηση όλων των προσφορών που έχουν κατατεθεί ή θα κατατεθούν μετά την κήρυξη ως άγονης της προηγούμενης διαγωνιστικής διαδικασίας. Θα αναμένουμε να πληροφορηθούμε πόσες προσφορές κατατέθηκαν και ποιο το περιεχόμενο τους.»
| |