Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 

Οι πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Παιδεία

Βασικές ικανότητες για τη δια βίου μάθηση

Η εν λόγω πρόταση σύστασης παρουσιάζει ένα ευρωπαϊκό εργαλείο αναφοράς για τις βασικές ικανότητες και υποδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να εξασφαλισθεί η πρόσβαση σε αυτές για όλους τους ευρωπαίους πολίτες μέσω της δια βίου μάθησης.

Συνεισφέρει με τον τρόπο αυτό στην στρατηγική της Λισαβόνας για την ανάπτυξη και την απασχόληση και ιδιαίτερα στην υλοποίηση του προγράμματος εργασίας "εκπαίδευση και κατάρτιση 2010".

Η ανάπτυξη της βασισμένης στη γνώση κοινωνίας στο πλαίσιο της διαδικασίας της Λισαβόνας προϋποθέτει ότι τα κράτη μέλη θα προχωρήσουν στη μεταρρύθμιση των εκπαιδευτικών συστημάτων και συστημάτων κατάρτισης με ταχύ τρόπο, ώστε μεταξύ άλλων να επιτύχουν τα ευρωπαϊκά επίπεδα αναφοράς για τη βελτίωση των ικανοτήτων και προσόντων των νέων.

Η πρόταση για τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού πλαισίου για τις βασικές ικανότητες αποτελεί από αυτή την άποψη ένα πρακτικό μέσο για την προώθηση των προσπαθειών των κρατών μελών, που θα εγγυάται την απόκτηση βασικών ικανοτήτων στην προσωπική, δημόσια και επαγγελματική ζωή των ευρωπαίων πολιτών.

Το προτεινόμενο πλαίσιο αναφοράς περιλαμβάνει τις ακόλουθες οκτώ βασικές ικανότητες τις οποίες θα πρέπει να διαθέτει κάθε ευρωπαίος:
1. Επικοινωνία στη μητρική γλώσσα·
2. Επικοινωνία στις ξένες γλώσσες·
3. Μαθηματική ικανότητα και βασικές ικανότητες στην επιστήμη και την τεχνολογία·
4. Ψηφιακή ικανότητα·
5. Μεθοδολογία της μάθησης·
6. Διαπροσωπικές, διαπολιτισμικές και κοινωνικές ικανότητες καθώς και ικανότητα του πολίτη·
7. Επιχειρηματικότητα·
8. Πολιτιστική έκφραση.

Πέραν από τον ορισμό των βασικών ικανοτήτων η σύσταση διευκρινίζει ότι η υλοποίηση των σχετικών αποφάσεων μπορεί να πραγματοποιηθεί καλύτερα σε εθνικό, περιφερειακό και/ή τοπικό επίπεδο. Καλεί τα κράτη μέλη να εξασφαλίσουν την απόκτηση των βασικών ικανοτήτων μέχρι το πέρας της αρχικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Διαβάστε το πλήρες κείμενο της πρότασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τις βασικές ικανότητες για τη δια βίου μάθηση.