Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 

Οι πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Παιδεία

Διακρατική κινητικότητα εντός της Κοινότητας για σκοπούς εκπαίδευσης και
κατάρτισης: Ευρωπαϊκός χάρτης ποιότητας για την κινητικότητα

Πολυάριθμες εθνικές δραστηριότητες για την προώθηση της κινητικότητας στους τομείς της εκπαίδευσης και της κατάρτισης λαμβάνουν χώρα στο πλαίσιο της διαδικασίας της Μπολόνια για την ανώτερη εκπαίδευση και της διαδικασίας της Κοπεγχάγης για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, καθώς και των διαφόρων κοινοτικών προγραμμάτων και πρωτοβουλιών.

Η σύσταση 2001/613/ΕΚ σχετικά με την κινητικότητα εντός της Κοινότητας για φοιτητές, άτομα υποβαλλόμενα σε κατάρτιση, εθελοντές, δασκάλους και εκπαιδευτές, θέσπισε ένα πλαίσιο για την προώθηση της πολιτικής συνεργασίας για την αύξηση της κινητικότητας στους τομείς της εκπαίδευσης και κατάρτισης με στόχο την εξάλειψη των εμποδίων στην κινητικότητα, τη διασφάλιση καλύτερης προετοιμασίας και αποτελεσματικότερη υποδοχή κατά την άφιξη και αντιμετώπιση του ζητήματος της αναγνώρισης της εμπειρίας που αποκτήθηκε στο εξωτερικό.

Η σύσταση καλούσε επίσης την Επιτροπή να συγκροτήσει μια ομάδα εμπειρογνωμόνων από τα κράτη μέλη για να συντονίσουν την εφαρμογή της.

Η παρούσα πρόταση σύστασης βασίζεται στις εργασίες της ομάδας αυτής. Είναι γεγονός ότι κατά τα τελευταία χρόνια έχει ληφθεί από τα κράτη μέλη μια σειρά μέτρων για την άρση των εμποδίων προς όφελος της κινητικότητας (νομοθετικά, διοικητικά, οικονομικά μέτρα, ενημέρωση και διαφάνεια για τα εκπαιδευτικά συστήματα, γλώσσα, κλπ.). Ωστόσο, τα ληφθέντα μέτρα δεν έχουν ακόμη προσδώσει σημαντική ώθηση στην κινητικότητα, πολυάριθμα δε εμπόδια εξακολουθούν να υφίστανται και ελάχιστη προσοχή έχει δοθεί στη μη οικονομική και διοικητική στήριξη στα μετακινούμενα άτομα, όπως συμβουλευτικές υπηρεσίες, μέτρα ποιότητας, κλπ.

Η παρούσα πρόταση της Επιτροπής έχει ως στόχο να καλύψει την ανάγκη για καλύτερη ποιότητα στην κινητικότητα για σκοπούς εκπαίδευσης και κατάρτισης και συμπληρώνει τη σύσταση της 10ης Ιουλίου 2001, καθιστώντας ευρύτερο το πεδίο εφαρμογής της.

Η πρόταση της Επιτροπής επιδιώκει κατά βάση τους ακόλουθους στόχους:

  • να εκπονήσει μια κοινή δήλωση αρχών η εφαρμογή των οποίων θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα για όλες τις μορφές οργανωμένης κινητικότητας για μαθησιακούς σκοπούς,
  • πιο συγκεκριμένα, να παράσχει ένα σημείο αναφοράς για όσους ενδιαφερόμενους εμπλέκονται στην κινητικότητα, δηλαδή με το ολοκληρωμένο πρόγραμμα διά βίου μάθησης για την περίοδο 2007-2013.

Ο προταθείς χάρτης απαρτίζεται από δέκα κατευθυντήριες γραμμές που απευθύνονται κυρίως στους οργανισμούς αποστολής και υποδοχής που είναι υπεύθυνοι για την κινητικότητα και χαρακτηρίζεται ως "καθολικός" υπό την έννοια ότι καλύπτει όλες τις δυνητικές μορφές κινητικότητας στον τομέα της εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Διαβάστε το πλήρες κείμενο της πρότασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τον Ευρωπαϊκό χάρτη ποιότητας για την κινητικότητα.