|
|
|
ΕΡΩΤΗΣΗ Προς τον κ. Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών Κύριε Υπουργέ, Κατά τα τελευταία πέντε (5) χρόνια οι εκάστοτε υπουργοί Μεταφορών της ΝΔ αλλά και οι διοικήσεις του ΟΑΣΑ έχουν προβεί σε σειρά από μεγαλόστομες εξαγγελίες αναφορικά με τους στόχους του συστήματος των αστικών συγκοινωνιών (ενθάρρυνση της χρήσης των Μ.Μ.Μ., μείωση του χρόνου αναμονής στις στάσεις κ.λ.π.) αλλά και διακηρύξεις περί επίτευξης των στόχων αυτών. Όμως, τα στοιχεία από τους ισολογισμούς του ΟΑΣΑ της τελευταίας πενταετίας, η καθημερινή εικόνα με τις μεγάλες αναμονές στις στάσεις και οι απόψεις έγκριτων συγκοινωνιολόγων αποδεικνύουν ότι όλοι οι δείκτες επιδεινώνονται και οι υπηρεσίες υποβαθμίζονται και αποκαλύπτουν την πλήρη αποτυχία της Κυβέρνησης της Ν.Δ. και στον τομέα των αστικών συγκοινωνιών. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε: o Τα επιφανειακά μέσα (ΕΘΕΛ & ΗΛΠΑΠ) που καλύπτουν πάνω από το 50% των ημερήσιων μετακινήσεων αλλά και που διασφαλίζουν την αναγκαία προσβασιμότητα και δη σε ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού έχουν μεταξύ των ετών 2003 (τελευταία χρήση ΠΑΣΟΚ) και 2007 3% μειωμένη επιβατική κίνηση που αντιστοιχεί σε περίπου 25 εκατ. επιβάτες. Αυτό οφείλεται σε μειωμένο αριθμό εκτελούμενων δρομολογίων λόγω έλλειψης διαθέσιμων οχημάτων και προσωπικού, αλλά πρωτίστως σε κακή οργάνωση και άκρατο κομματισμό και προώθηση των πελατειακών σχέσεων. o Τα έσοδα ΕΘΕΛ το 2003 ήταν 121,3 εκατ. ευρώ ενώ το 2007 119,8 εκατ. ευρώ, τα αντίστοιχα νούμερα για ΗΛΠΑΠ είναι 31,6 εκατ. ευρω το 2003 και 25,9 το 2007. o Η τιμή του απλού εισιτηρίου το 2003 ήταν 45 λεπτά και το 2007 50 λεπτά (δηλαδή 10% αύξηση) ενώ σήμερα είναι ένα (1) ευρώ δηλαδή υπερδιπλάσιο σε σχέση με το 2003. Τα έξοδα λειτουργίας του συστήματος ήταν το 2003 459 εκατ. Ευρώ και το 2007 682 εκατ. ευρώ δηλαδή αυξήθηκαν κατά περίπου 33%. Σε καμία δε περίπτωση η αύξηση αυτή δεν οφείλεται σε αύξηση του παραγόμενου έργου και στην αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών. o Σε σχέση με τον δανεισμό και για λόγους σύγκρισης την τετραετία 2000 - 2003 το σύστημα δανείστηκε 1 δις. ευρώ ενώ την αντίστοιχη 2004 - 2007 1, 25 δις ευρώ δηλαδή περίπου 250 εκατ. ευρώ περισσότερα. Οι επενδύσεις των φορέων με εξαίρεση την χρονιά των Ολυμπιακών Αγώνων κυμαίνονται σε επίπεδα του 1997, χαρακτηριστικά οι συνολικές επενδύσεις του 2007 ήταν 41 εκατ. ευρώ και το 1998 83 εκατ. ευρώ. o Κανένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα εκσυγχρονισμού(Σύστημα Συλλογής Κομίστρου, Επέκταση του Συστήματος Τηλεματικής, Αμαξοστάσιο ΡΟΥΦ ) δεν έχει ολοκληρωθεί. Η ωρίμανση των έργων αυτών είχε ξεκινήσει επί ΠΑΣΟΚ και η μη ολοκλήρωση τους απαξιώνει τις επενδύσεις που είχαν γίνει στο σύστημα των Αστικών Συγκοινωνιών αλλά και υποβαθμίζει δραστικά την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Δεδομένων όλων των παραπάνω, ερωτάσθε, κ. Υπουργέ: 1. Τι μέτρα σκοπεύετε να πάρετε προκειμένου να αντιστραφεί η αρνητική πορεία των Αστικών Συγκοινωνιών; 2. Ποια είναι η ακριβής εξέλιξη των οικονομικών μεγεθών των φορέων των Αστικών Συγκοινωνιών τη χρονική περίοδο 2004-2008 τόσο στο σύνολο της όσο και για κάθε φορέα ξεχωριστά; 3. Ποια θα είναι η τιμολογιακή πολιτική των φορέων των αστικών συγκοινωνιών δοθείσης της κοινωνικής διάστασης του έργου που επιτελούν και για ποιόν λόγο η σημαντική αύξηση της τιμής των εισιτηρίων δεν μείωσε το λειτουργικό έλλειμμα; 4. Με δεδομένες τις τρέχουσες δυσμενείς χρηματοοικονομικές συνθήκες με ποιόν τρόπο θα περιορισθεί η ανάγκη δανεισμού; 5. Γιατί δεν έχει ολοκληρωθεί κανένα από τα μεγάλα επενδυτικά προγράμματα εκσυγχρονισμού των Αστικών Συγκοινωνιών που είχαν ξεκινήσει από τη Κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ.; Αθήνα 10 Μαρτίου 2009 Οι ερωτώντες βουλευτές ΤΣΙΟΚΑΣ ΧΑΡΗΣ ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΚΟΥΛΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΟΝΙΑ ΑΡΓΥΡΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΡΡΑΣ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΓΡΗΓΟΡΑΚΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΖΩΪΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΡΑΝΙΚΑΣ ΗΛΙΑΣ ΚΑΤΡΙΝΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ ΛΑΜΠΙΡΗΣ ΗΛΙΑΣ ΜΑΝΙΑΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΝΤΑΤΖΗ ΤΣΕΤΙΝ ΝΑΣΙΩΚΑΣ ΕΚΤΟΡΑΣ ΞΕΝΟΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΛΙΖΑ ΠΕΡΛΕΠΕ - ΣΗΦΟΥΝΑΚΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΡΑΠΤΗ ΣΥΛΒΑΝΑ ΡΟΒΛΙΑΣ ΝΤΙΝΟΣ ΣΤΡΑΤΑΚΗΣ ΜΑΝΟΛΗΣ ΤΙΜΟΣΙΔΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΪΔΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΗ ΒΕΡΕΛΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
| |