Κ.Ο. ΠΑ.ΣΟ.Κ. ΚΤΕ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Αθήνα, 28 Ιουλίου 2009 ΕΡΩΤΗΣΗ Προς τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη
Τα τελευταία χρόνια η ελληνική κοινωνία βιώνει τη διάλυση των ελληνικών σιδηροδρόμων, εξ αιτίας της πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας. Η κακοδιαχείριση αποδεικνύεται από αδιαμφισβήτητα δεδομένα. Συγκεκριμένα, κατορθώθηκε μέσα σε μια τετραετία το χρέος του οργανισμού από 3,2 δις € που ήταν το 2004, να φθάσει στα τέλη του 2008, σύμφωνα με τις προβλέψεις τα 8 δις € και μάλιστα να ανακοινώνεται ότι μέχρι το 2010 το χρέος θα φθάσει αισίως τα 12,5 δις €. Τα τελευταία πεντέμισι χρόνια καταρρακώθηκε πλήρως η αξιοπιστία, η ποιότητα υπηρεσιών και η ασφάλεια των ελληνικών σιδηροδρόμων. Με παχυλές αμοιβές σε γαλάζιους ημετέρους διογκώθηκαν οι δαπάνες μισθοδοσίας φθάνοντας από 240 εκ. ευρώ το 2004 και για 9000 υπηρετούντες εργαζομένους, σε 430 εκ. ευρώ το 2008 για 6500 εργαζόμενους. Χάθηκαν πάνω από 700 εκ. ευρώ από το Γ΄ΚΠΣ με αποτέλεσμα να μην ολοκληρωθεί ο εκσυγχρονισμός του Ο.Σ.Ε.. Ο σχεδιασμός ανάπτυξης του Ο.Σ.Ε. ακυρώθηκε και δεν εντάχτηκε κανένα καινούργιο έργο στο ΕΣΠΑ. Σωρεία οικονομικών σκανδαλών έχουν οδηγηθεί στην δικαιοσύνη, ενώ ανακοινώνεται το πρωτοφανές για τα ελληνικά δεδομένα πρόγραμμα μισθωτής εφεδρείας, με τη χρήση αόριστων εκφράσεων. Πρόσφατα είδαν το φως της δημοσιότητας στοιχεία που αναφέρονται σε διπλοπληρωμές και δαπάνες για εργασίες που δεν έγιναν σε έργα του ΟΣΕ για εργολαβίες του 2005 και του 2006. Σύμφωνα με το πόρισμα του Σώματος Επιθεώρησης – Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης συγκεκριμένα έργα δημιουργίας πρασίνου στην περιοχή Αγ. Παντελεήμονα – Πλαταμώνα πληρώθηκαν με λογαριασμούς πληρωμών της εργολαβίας Α.Δ. 498/2005 ενώ ήδη είχαν πληρωθεί και μέσω της εργολαβίας Α.Δ. 231/2000. Το ύψος της επικαλυπτόμενης δαπάνης εκτιμήθηκε σε 260.970 ευρώ. Μάλιστα από συγκεκριμένο φάκελο της εργολαβίας Α.Δ. 231/2000 έχουν εξαφανιστεί σημαντικά στοιχεία, τα οποία και δεν επέτρεπαν την περαιτέρω διασταύρωση στοιχείων. Στο ίδιο πόρισμα σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, ζημιά για το ελληνικό δημόσιο προκύπτει και για την περατωθείσα εργολαβία Α.Δ. 509/2006, που αφορά την κατασκευή σιδηροδρομικών έργων στη νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων από Νέα Πέραμο έως την Κόρινθο και την αποπεράτωση των περιβαλλόντων χώρων των σταθμών. Συγκεκριμένα εμφανίζονται δαπάνες για εγκατάσταση και συντήρηση χλοοτάπητα, θάμνων και δένδρων σε πέντε σταθμούς, όπου δεν έγιναν ποτέ, εκτός του Σ.Σ. Μεγάρων όπου υπάρχουν τοπικές δενδροφυτεύσεις χωρίς ενδείξεις συντήρησης. Οι πιστοποιήσεις των λογαριασμών πληρωμών για τις μη πραγματοποιηθείσες αυτές εργασίες ανέρχονται στο πόσο των 196.532 ευρώ. Κατόπιν των ανωτέρω: Ερωτάται ο κύριος Υπουργός: • Αναζητήθηκαν ευθύνες για τη ζημιά που υπέστη το ελληνικό δημόσιο από τις διπλοπληρωμές και από δαπάνες για εργασίες που δεν έγιναν, όταν μάλιστα ήταν γνωστό ήδη από τον Ιούλιο του 2008 και άλλο πόρισμα του Σώματος Επιθεωρητών – Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης; • Για τα τεράστια ελλείμματα του οργανισμού τα τελευταία πεντέμισι χρόνια υπάρχουν και ποινικές ευθύνες πέραν των πολιτικών; υπήρξε καταλογισμός και σε ποιους; Οι Ερωτώντες Βουλευτές ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ ΤΣΙΟΚΑΣ ΧΑΡΗΣ ΣΚΟΥΛΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΟΝΙΑ ΑΡΓΥΡΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΡΡΑΣ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΓΡΗΓΟΡΑΚΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΖΩΪΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΡΑΝΙΚΑΣ ΗΛΙΑΣ ΚΑΤΡΙΝΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ ΛΑΜΠΙΡΗΣ ΗΛΙΑΣ ΜΑΝΙΑΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΝΑΣΙΩΚΑΣ ΕΚΤΟΡΑΣ ΞΕΝΟΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΛΙΖΑ ΠΕΡΛΕΠΕ – ΣΗΦΟΥΝΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΣΚΟΥΛΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΤΙΜΟΣΙΔΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΪΔΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΗ
|