ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς: Τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών Βουλή των Ελλήνων
Με τον Ν 3651/2008 ρυθμίσθηκαν θέματα που αφορούν τις επιχειρήσεις Οδικής Βοήθειας. Με το άρθρο 2 ρυθμίζονται οι υποχρεώσεις των επιχειρήσεων ανάλογα με την γεωγραφική περιοχή που λειτουργούν. Παράδειγμα εδαφ. 10ζ αναφέρεται «Σε καθένα από τα νησιά Λέσβο, Ζάκυνθο, Κεφαλονιά τουλάχιστον πέντε (5) εργαζόμενους εκ των οποίων τρεις τουλάχιστον να είναι ειδικότητας μηχανοτεχνιτών ή ηλεκτροτεχνιτών οδηγών και οι υπόλοιποι οδηγών». Επίσης στο εδαφ. 13ζ αναφέρεται: «Οι Σταθμοί παραμονής και μεταφόρτωσης πρέπει να διαθέτουν: στεγασμένο ισόγειο χώρο εμβαδού τουλάχιστον τριάντα (30) τετραγωνικών μέτρων με τάφρο επιθεώρησης ή ανυψωτικό μηχάνημα». Οι ρυθμίσεις αυτές είναι ένα δείγμα της συγκεκριμένης φιλοσοφίας του υπόψη νόμου, που με την εφαρμογή τους θα αποδυναμώσουν τις μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου της Οδικής Βοήθειας και μάλιστα αυτές που λειτουργούν σε απομονωμένες περιοχές, όπως είναι τα νησιά. Κατά την συζήτηση στη Βουλή επισημάνθηκαν από τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ όλες αυτές οι αρνητικές συνέπειες του υπόψη Νομοσχεδίου και με την επιμονή της Κυβέρνησης να το προωθήσει το ΠΑΣΟΚ το καταψήφισε. Σήμερα με την έναρξη εφαρμογής του υπόψη νόμου φαίνονται ήδη οι συνέπειες, που θα είναι καταστροφικές για τις επιχειρήσεις του κλάδου της Οδικής Βοήθειας και θα δημιουργήσουν μονοπωλιακές καταστάσεις στο χώρο. Αυτό δείχνει και η κραυγή αγωνίας βιοπαλαιστών όπως η από 14.5.2008 επιστολή του κ. Σπυρίδωνος Φραντζή που σας κοινοποιήθηκε από την Καλλονή Λέσβου (προς διευκόλυνση σας επισυνάπτεται στην παρούσα).
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο κ. Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών :
1. ¨Έχει αντιληφθεί ότι οδηγεί στην καταστροφή τις μικρές επιχειρήσεις, με την εφαρμογή των ρυθμίσεων του Ν 3651/2008, όπως οι περιπτώσεις που αναφέρθηκαν παραπάνω, όταν είναι γνωστό ότι οι μικρές αυτές επιχειρήσεις, που λειτουργούν σε μικρές και απομονωμένες περιοχές όπως τα νησιά του Αιγαίου, στηρίζονται στην προσωπική εργασία του ιδιοκτήτη και αδυνατούν να προσλάβουν προσωπικό (τουλάχιστον 5 μέλη) και μάλιστα εξειδικευμένο. Μήπως η απαίτηση για πολυάριθμο εκπαιδευμένο προσωπικό και οι απαιτήσεις του χώρου στάθμευσης οδηγούν σε λογικές λειτουργίας συνεργείου επισκευής κι όχι επιχείρησης οδικής βοήθειας δηλ. μεταφοράς του οχήματος στο συνεργείο επιλογής του κάθε οδηγού;
2. Σκέπτεται να προβεί στις αναγκαίες νομικές ρυθμίσεις ώστε να επαλειφθούν τέτοιες ρυθμίσεις ώστε να συνεχίσουν να λειτουργούν και οι μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε όφελος βεβαίως και των οδηγών που κάνουν χρήση αυτών των υπηρεσιών αλλά και με αποφυγή μονοπωλιακών καταστάσεων στην αγορά της Οδικής Βοήθειας.
Συνημμένα : 1 Ο Ερωτών Βουλευτής
ΝΙΚΟΣ ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ
|