Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 

 

Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη θέσπιση ενός προγράμματος δράσης στο τομέα της δια βίου μάθησης αποτελεί πραγματικά μια πολύ καλά σχεδιασμένη πρόταση, καθώς συνενώνει σε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα τα υφιστάμενα κοινοτικά προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης, επεσήμανε κατά την παρέμβαση του στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας, Πολιτισμού και Μ.Μ.Ε του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Νίκος Σηφουνάκης. Σημείωσε ωστόσο, ότι είναι απαραίτητο να διπλασιαστεί, το ύψος της υποτροφίας Erasmus και να αυξηθεί ο προϋπολογισμός του συνολικού προγράμματος. Ο κ. Σηφουνάκης, σημείωσε ότι τα προγράμματα Erasmus, το Leonardo, Comenius, Gruntwig έχουν στεφθεί με πραγματική επιτυχία και αποτελούν ίσως τα δημοφιλέστερα και γνωστότερα στο ευρύ κοινό προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης . Υπογράμμισε ακόμα πως τα προγράμματα αυτά δεν έχουν συμβάλει μόνο στον εκσυγχρονισμό των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης, αλλά συνεισέφεραν όσο κανένα άλλο ευρωπαϊκό πρόγραμμα στην ενίσχυση των ανταλλαγών μεταξύ των νέων ιδιαίτερα ανθρώπων βοηθώντας τους να έρθουν σε άμεση επαφή με τη γλώσσα, τον πολιτισμό και την παιδεία των υπόλοιπων χωρών της Ευρώπης . «Πόσοι νέοι ένιωσαν ότι η Ένωση κάνει κάτι για αυτούς μόνο και μόνο επειδή είχαν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν ένα μέρος των σπουδών τους σε μια άλλη ευρωπαϊκή χώρα χάρη στο Erasmus;», είπε χαρακτηριστικά ο κ . Σηφουνάκης. Πρόσθεσε πως γι' αυτό είναι πολύ σημαντικό τα προγράμματα αυτά να επεκταθούν σε όσο το δυνατό περισσότερους ανθρώπους και ειδικά στους λιγότερο προνομιούχους και τόνισε πως οι ανταλλαγές μαθητών στα πλαίσια του Comenius πρέπει να καλύψουν ένα στους δεκαπέντε μαθητές του προγράμματος. Παράλληλα, είπε ο κ . Σηφουνάκης, είναι απαραίτητος ο διπλασιασμός του ύψους της υποτροφίας Erasmus δεδομένου ότι έχει παραμείνει στάσιμη από το 1993 και δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες των ασθενέστερων ιδιαίτερα οικονομικά φοιτητών. «Είναι συνεπώς αναγκαίο να αυξηθεί ο προϋπολογισμός του συνολικού προγράμματος προκειμένου να ανταποκριθούμε στις επιδιώξεις των ευρωπαίων πολιτών, αλλά και να κάνουμε πράξη τους φιλόδοξους στόχους της στρατηγικής της Λισαβόνας των οποίων η επίτευξη συνδέεται κατά κύριο λόγο με τον εκσυγχρονισμό και τη σύγκλιση των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης», κατέληξε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας, Πολιτισμού και Μ.Μ.Ε του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.