ΕΡΩΤΗΣΗ
Για τον κ. Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών
Θέμα: «Οι εγκληματικές υπέρογκες σπατάλες της διορισμένης από την Κυβέρνηση Κραμανλή Διοίκησης των Ολυμπιακών Αερογραμμών με την ανοχή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Μεταφορών, δημιουργούν την αίσθηση του ανεύθυνου και ανεξέλεγκτου ροκανίσματος της περιουσίας των Ελλήνων, με αποτέλεσμα την συρρίκνωση του ανταγωνισμού προς όφελος των ανταγωνιστών, λίγο πριν το ξεπούλημα του εθνικού αερομεταφορέα σε τιμή και με όρους ευκαιρίας σε ιδιώτες.»
Η εταιρεία των Ολυμπιακών Αερογραμμών αποτελεί άλλη μια εγκληματική και συστηματική υπονόμευση δημοσίου Οργανισμού στα πλαίσια ενός σχεδίου γενικευμένου ξεπουλήματος δημόσιας περιουσίας. Ο εθνικός αερομεταφορέας, που σήμερα πωλείται, παραδόθηκε στην Κυβέρνηση Καραμανλή από τις προηγούμενες Κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ με συμφωνημένο και βιώσιμο σχέδιο εξυγίανσής τους από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Πέρα από την υπονόμευση σε Ευρωπαϊκό επίπεδο από την ίδια την Κυβέρνηση Καραμανλή του σχεδίου αυτού, με προφανή ευθύνης της πολιτικής ηγεσίας, οι Ολυμπιακές Αερογραμμές φαίνεται να χρησιμοποιήθηκαν ως ένα πεδίο οργιώδους και παντελώς αδικαιολόγητης σπατάλης δημοσίου χρήματος από τις διορισμένες Διοικήσεις. Συγκεκριμένα, η μίσθωση παλαιών αεροσκαφών, χωρίς τον απαραίτητο έλεγχο για την ασφάλεια των πτήσεων, και με υπέρογκα για την ποιότητα των αεροσκαφών τιμήματα αποτελεί μια διαχειριστική πράξη παντελώς αδικαιολόγητη, που ενισχύει τους προβληματισμούς για σκόπιμη, συστηματική και συνειδητή απαξίωση του εθνικού αερομεταφορέα προς όφελος ιδιωτικών συμφερόντων. Αναλυτικά στο θέμα αυτό: Α. Το Μάιο 2008 υπογράφηκε σύμβαση, μεταξύ των Ολυμπιακών Αερογραμμών και της αμερικάνικης εταιρίας A.C.G., μίσθωσης του αεροσκάφους SΧ-ΒLD 737-300, κατασκευής ’91-’92, με ημερομηνία παράδοσης την πρώτη βδομάδα Αυγούστου. Το μηνιαίο μίσθωμα ορίσθηκε 155.000 δολ. και διάρκεια μίσθωσης 3-5 έτη. Καταβλήθηκε με την υπογραφή της σύμβασης εγγύηση ποσού 310.000 δολ. Το αεροσκάφος παρελήφθη με 15 ημέρες καθυστέρηση, πέταξε 4-5 ημέρες στο τέλος Αυγούστου και έκτοτε λόγω τεχνικών προβλημάτων είναι καθηλωμένο στο έδαφος, ενώ οι Ο.Α. καταβάλλουν μηνιαίως 155.000 δολ. Εκτιμάται ότι για να είναι έτοιμο για πτήση θα απαιτηθούν ακόμη ένας (1) ή (2) μήνες. Β. Τέλος Μαΐου 2008 μισθώθηκαν επίσης 2 άλλα αεροσκάφη από αμερικάνικη εταιρία για 5 χρόνια, που πριν, όπως έχει αναγραφεί στον Τύπο, χρησιμοποιούντο για την μεταφορά φυλακισμένων. 1. Το ένα SΧ-ΒΚU 737-400, κατασκευής 1991-92, παραλήφθηκε αφού καταβλήθηκαν ως εγγύηση 1.200.000 δολ. δηλαδή έξι μισθώματα ως προκαταβολή - 200.000 μηνιαίο μίσθωμα - όταν εμπορικώς είθισται να καταβάλλονται 2 ή 3 μισθώματα. Το εν λόγω αεροσκάφος παρελήφθη εν γνώσει μη ύπαρξης απαραίτητων καλωδιώσεων και έχει προγραμματισθεί να καθηλωθεί στο έδαφος από 11.11.08 για τροποποίηση 1-2 μήνες, ενώ ταυτόχρονα θα καταβάλλεται το μηνιαίο τίμημα των 200.000 δολαρίων. 2. Για το δεύτερο αεροσκάφος της ίδιας εταιρίας με πινακίδα SΧ- ΒΜD 737-400 κατασκευής 19991-92 δόθηκε εγγύηση το Μάρτιο ποσό 209.000 δολ. και τον Ιούνιο ’08 400.000 δολ., προκειμένου να παραληφθεί τον Αύγουστο. Βρισκόμαστε στα τέλη του Οκτωβρίου και ακόμη δεν έχει παραληφθεί. Περισσότερο από 2 εβδομάδες βρίσκεται στην Αμερική ομάδα με τεχνικούς και πιλότο για να το παραλάβουν. Έχουν γίνει δύο δοκιμαστικές πτήσεις και έχουν αποτύχει δύο διαφορετικοί κινητήρες. Η αμερικάνικη εταιρία ζητάει από τις Ο.Α. παράταση παράδοσης. Έγινε γνωστό ότι θα δοκιμαστεί και τρίτος κινητήρας αλλά δεν ορίζεται πότε θα παραληφθεί οριστικά το αεροσκάφος. Η συστηματική πρακτική της Κυβέρνησης να απαξιώνει οργανισμούς δημοσίου συμφέροντος - αντί όπως έχει δεσμευθεί να τους εξυγιάνει - ζημιώνοντας το δημόσιο συμφέρον, εκφυλίζοντας τον υγιή ανταγωνισμό και λειτουργώντας σε βάρος των τελικών καταναλωτών που είναι οι Έλληνες πολίτες προς όφελος ανταγωνιστών και των επίδοξων «αγοραστών» που αναμένουν την «λεία» σε τιμή και με όρους ευκαιρίας, είναι σκανδαλώδης. Η άσκηση τέτοιων πολιτικών στερείται κάθε ηθικού ή άλλου ερείσματος στα πλαίσια των αρχών της χρηστής διοίκησης. Μετά τα παραπάνω ερωτάστε : 1. Ενόψει πώλησης των Ο.Α. δικαιολογείται αυτή την ύστατη στιγμή η βιασύνη για μίσθωση τόσο παλαιών αεροσκαφών με προβλήματα, ακόμα και για την ασφάλεια πτήσεων; 2. Επιτρέπεται η υπογραφή μίσθωσης χωρίς να προηγείται ο απαραίτητος έλεγχος; 3. Ποιος είχε συμφέρον να μισθωθεί όπως-όπως το SΧ-ΒLD 737- 300, πλην του ιδιοκτήτη που εισπράττει παχυλά μισθώματα χωρίς να προσφέρει υπηρεσία, ενώ οι Ο.Α. επιβαρύνονται και με τα έξοδα επισκευής; 4. Γιατί δεν αναμενόταν να παραληφθεί το SΧ-ΒΚU 737-300 αφού πρώτα ο ιδιοκτήτης επιλαμβανόταν της πλήρους επισκευής του; 5. Γιατί ενώ η αρχική συμφωνία για το 2ο αεροσκάφος ήταν για μίσθωση 2 ετών με μηνιαίο μίσθωμα 200.000 δολάρια, λίγες μέρες πριν αλλάξει η διοίκηση (Ιούλιος ’08), η σύμβαση έγινε 5ετής με μηνιαίο μίσθωμα 199.000 $; 6. Γιατί μισθώθηκε με τόσο υψηλό τίμημα (209.000+400.000) το αεροσκάφος SΧ-ΒΜD 737-400, χωρίς πιστοποίηση καταλληλότητας; 7. Γιατί ενώ oι Ο.Α. συρρικνώνονται και μέχρι τον Απρίλιο του 2009 θα πρέπει να πωληθούν, μισθώνονται τέτοιας κατασκευής αεροπλάνα με 5ετείς συμβάσεις; 8. Θ’ αναζητηθούν ευθύνες από τους όποιους υπεύθυνους για την κατασπατάληση δημόσιου χρήματος όταν μάλιστα εσείς καταγγέλλετε τα μεγάλα ελλείμματα της εταιρείας; Οι Ερωτώντες Βουλευτές Νίκος Σηφουνάκης Χάρης Τσιόκας Γιάννης Σκουλάς Μιχάλης Καρχιμάκης
|